הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הטוקבקן האוטומטי: מערכת שמטקבקט באופן אוטומטי מאמרים וכתבות בפורטלי תוכן מובילים

19/04/2009 17:00

ביבי כבר לא צריך להושיב סטודנטים לכתוב טוקבקים. חברה חדשה בשם קרטא QERTA פיתחה מערכת שמטקבקט באופן אוטומטי מאמרים וכתבות שעולים בפורטלי תוכן מובילים כמו YNET, NRG ו-WALLA (גם גלובס אגב) בהתאם למסרי המפרסם.

 

המערכת שואבת כל מאמר חדש שעולה בפורטלים באמצעות  RSS, לאחר מכן מנוע המערכת מנתח את הטקסט של המאמר על פי משמעות. למנוע בינה מלאכותית שמבין את המשמעות של הטקסט על פי עקרונות ה- natural language processing הידוע גם כ-NLP ולא על פי מילות מפתח כמו גוגל. לשם המחשה, אם המערכת מוגדרת להגיב בכל פעם שעולה מאמר בנושא כלכלי המנוע יודע להבדיל בין אם מדובר בפישר נגיד בנק ישראל לבין שחקן הכדורסל פישר. כשהמנוע מסיק שהטקסט רלווטי לקמפיין של המפרסם הוא מחולל טקסט רלוונטי למאמר ולמסרי המפרסם למאמר ושותל אותו בטוקבק.

 

את החברה הקימו רק לפני חודש ערן שחם ותמיר עדווי. שחם שבמשך שנים פיתח מנוע חיפוש הנותן תוצאות על פי עקרונות NLP ולא מילות מפתח הבין לפני 4 חודשים את הפוטנציאל לפרסום באמצעות טוקבקטים. "לפני 4 חודשים קרו שני דברים: הראשון היה חוק הספאם שעבר והשני היה הקמפיין שעשו למען גלעד שליט". שחם מתחייס לקמפיין בו גולשים השאירו טוקבקים למען החזרת גלעד שליט בכל הפורטלים. "נוצר מצב שבו היו 10 20 תגובות בכל מאמר בו דרשו את החזרת גלעד שליט. הטוקבקים הופיעו גם במאמרים שלא היו קשורים לנושא. הפורטלים לא הורידו את התגובות האלה אלא שיתפו פעולה. בשלב מסויים הטוקבקים עצמם הפכו לנושא לסיקור."

 

קרטא כבר הספיקה להריץ מספר פיילוטים עם חברות מסחריות והתוצאות היו מפתיעות. "הם התחילו לקבל מיילים וטלפונים. אנשים שהכירו אותם שאלו אותם איך זה שכותבים עליהם בכל מקום." מאחר ולא מדובר בפרסום בבאנר או פיי פר קליק קרטא משתמשת בשיטה פשוטה יחסית למדוד את אפקטיביות הקמפיין. שחם מסביר: "אנחנו שותלים בטוקבטים מילות מפתח שאינן נפוצות. אחרי כמה שבועות בו הקמפיין באוויר אנו בודקים בגוגל טרנדס אם יותר אנשים חיפשו את הביטויים האלה במנוע חיפוש."

 

שחם מציין שישנם מספר יתרונות לשימוש במערכת על פני אנשים שנשכרו לכתוב טוקבקים: הראשון הוא שהמערכת תמיד תהיה ראשונה להגיב. "אם מאמר עולה לפורטל בשעה 4 בבוקר אז המערכת ישר תקרא אותו ותגיב . היא לא ישנה." היתרון השני הוא מחולל הטקסטים המובנה במערכת הדואג לכך שהנוסח של הטוקבק יהיה שונה בכל פעם מחדש שלא כמו סטודנטים שיושבים ומעתיקים את מה שנכתב להם בדף המסרים.

 

פרטים באתר החברה: www.qerta.com

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד