הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

קובי מגנזי, מטריקס:"יצירת נאמנות למותג בעידן הדיגיטאלי מחייב ארגונים להגיב לכל תלונה של לקוח"

9/06/2011
הגדל

אסטרטגיות השיווק של ארגונים עברו שינויים ותהפוכות רבות בשנים האחרונות. אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני מנהלי השיווק והמרקום הוא הצורך לתת מענה ולספק את צרכי הלקוחות, שיכולים לתקשר ולבקר את הארגונים בערוצים השונים ברשת. כנס eMarCom שיזמה שלומית הרץ, בעלת פורטל Marcom Mall, נועד להעניק למנהלים אלו פתרונות אפשריים לסוגיות הקשות עימן הם מתמודדים היום.

קובי מגנזי, CTO חטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות ומנהל מרכז התמחות רב-ערוציות במטריקס הדגיש בדבריו כי " כל ארגון מעוניין ביצירת קשר ארוך טווח עם הלקוח ויצירת נאמנות למותג, בעידן הנוכחי זה מאתגר מתמיד, כדי להגיע לשם חייב הארגון להתייחס לביקורת ולדרישות הלקוח ולהיות מוכן לתקשר איתו בכל דרך ובכל ערוץ בו יבחר". לדבריו, ארגונים שנותנים במה ללקוחות ומאפשרים להם לתקשר מולם בצורה פתוחה וכנה, מגדילים את יחס המרת הפניות לעסקאות מ-11 ל-20 אחוזים.

שרון ישראל, מנכ"ל משותף בחברת Xtra- Mile, סיפרה על התמורות שחוותה בתחום בשנים האחרונות ואמרה: "היום השיווק כבר אינו חד-סטרי. ללקוח יש ערוצים בהם הוא יכול לדבר עם הארגון בחזרה לכן לא כדאי להשאיר את זה ליד המקרה – ארגונים חייבים להערך לקראת הדיאלוג הזה. היום, השיווק המסורתי הישיר, יחד עם חיזוק המותג והשיווק באינטרנט פועלים יחדיו ואנו מחוייבים ליצירת  התאמה מלאה בין פעולויות השיווק בערוצים השונים".

 

אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה יחסי ציבור ועורך ראשי של פורטל השיווק Allmarketing סיפר בכנס על השינויים שעברו על תחום יחסי הציבור בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות ואמר כי "המהפכה האינטרנטית שינתה במידה רבה את כללי המשחק. היום כל חדשה שמתרחשת מוצאת דרכה לאינטרנט תוך פחות מדקה.  לכן, עיתונאים כמו גם, יועצי יחסי הציבור חייבים להיות זמינים לעבודה 24/7. כניסת הרשתות החברתיות שינתה עוד יותר את חוקי המשחק. הן הפכו למקור חדשות לכל דבר בו חברות צריכות לדעת להשתמש בצורה חכמה מחד ולהיזהר ממנו מאידך. הרשתות החברתיות הפכו גם לאמצעי ליצירת קשר בין עיתונאים לאנשי יחסי ציבור ".

 

לדברי בסון, ההצלחות השיווקיות הגדולות ביותר בשנים האחרונות הן תוצאה של יחסי ציבור מצוינים, למרות שעבודת יחסי הציבור נותרת חבויה מאחורי הקלעים ולא זוכה ליוקרה ממנה נהנים משרדי הפרסום הגדולים.

 

הכנס נחתם בפאנל, בו לקחו חלק : שחף ויינר-איתן, מנהלת שיווק מטריקס, מישל לוי, סמנכ"ל פעילויות שיווק גלובליות ECI, ננסי שפירא, מנכ"לית Shapira Marketing, שרית רוזנטל-אבירם, מנהלת שיווק Typemock, יעל אילון-פורמן, סמנכ"לית שיווק הלן דורון. את הפאנל הנחה ערן רותם, מנכ"ל חברת 'אחד על אחד'.

 

שחף ווינר- איתן, מנהלת השיווק של מטריקס, חלקה מניסיונה ושיתפה כי "מטריקס פיתחה כמה דרכים מקוריות לספק ערך וכלים חיוניים ללקוחות. כך לדוגמה, הקמנו את האנציקלופדיה של תעשיית ההייטק ומערכות המידע, wikit, שבה ניתן למצוא מידע חיוני על כל מה שקורה בתעשייה. מעבר לכך, הקמנו את אתר Blogix, פלטפורמת בלוגים בה כותבים למעלה מ-60 מהמומחים שלנו בתחומים השונים".

 

"מעבר לכך, הקמנו מרכזי התמחות ממוקדים בהם התמקדנו בנושאים החשובים ביותר שאנו רואים כחיוניים ללקוחות, באמצעותם אנו מובילים פרויקטים פורצי דרך בתחומים שונים ומחזקים את הקשרים שלנו עם הלקוחות".

 

 

שלומית הרץ, סיכמה את הכנס: "הכנס נועד לתת תמונה כללית אודות הטרנדים החמים והשינויים שחלים כעת בתחום השיווק הדיגיטלי אני שמחה כי הצלחנו להעביר קצת מהתורה למשתתפים המכובדים שנכחו בכנס".

 

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד