הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

פרופורציה בפרסום Adwords

19/09/2012
פרופורציה בפרסום Adwords (הגדל)

תביעתו של ד"ר מוסקונה כנגד רשת מרפאות פרופורציה (וכללית אסטתיקה), הוגשה בשנת 2008. בתביעתו טען מוסקונה לפגיעה בפרטיות כתוצאה מכך שחיפוש שמו הפרטי בגוגל, העלה תוצאות נוספות בדמות קישורים ממומנים לאתרי האינטרנט של החברות הנתבעות. בכתב ההגנה שהגישה רשת מרפאות פרופורציה בייצוגו של עורך-הדין אופיר יוסף, הכחישה הרשת את טענותיו של ד"ר מוסקונה לפגיעה בפרטיות והבהירה כי השימוש שעשתה בשמו כמילת מפתח הינו חוקי לחלוטין, שכן הוא אינו מוזכר בגוף המודעה שהעלתה ואף לא באתר האינטרנט שלה.

ההגנה היטיבה לתאר את הפרסום בגוגל לבעל חנות בקניון הבוחר לרכוש שטח פרסום על המדרגות הנעות הנמצאות ליד חנות מתחרה. כמו כן בית המשפט הדגיש כי כל עוד לא נעשה ניסיון להטעות את הגולשים על ידי התחזות לאתר של מוסקונה, ההפרדה בין פרסום לבין תוצאות טבעיות היא ברורה.

עורך-הדין אופיר יוסף המייצג את רשת מרפאות פרופורציה מוסיף: "התביעה התיימרה להפסיק שיטת פרסום המקובלת ומוכרת כחלק מכללי התחרות ההוגנת בכל העולם ומועילה בסופו של דבר לצרכן. בפסה"ד, היה ביהמ"ש ער לניסיון לחסום תחרות לגיטימית ולקבל "מונופול פרסומי", באצטלה של הגנה על פרטיות השם. ביהמ"ש העדיף שיקולים של חופש הביטוי (לרבות המסחרי) וחופש המידע, במיוחד בשים לב למאפייני האינטרנט בכלל ומנוע החיפוש גוגל בפרט".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד