הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מה חשוב לדעת לפני שמשיקים את האפליקציה לעסק?

23/12/2014
מה חשוב לדעת לפני שמשיקים את האפליקציה לעסק?

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בניהול עסק קטן בינוני – ולא משנה אם מדובר בוטיק אופנה, מוסך, בית קפה  - הוא היכולת לשמור על קשר קבוע על הלקוחות. הלקוחות שלנו עמוסים בפרסומות וחומרים שיווקיים המתקיפים אותו מכל עבר, ב – SMSים אשר מזמזמים ללא הפסק עם הצעות מפתות – מה שהופך את היכולת לתפוס את תשומת ליבו בצורה נעימה וידידותית, לאתגר לא פשוט.

בדיוק לשם כך האפליקציות יכולות לסייע לנו לא רק לנווט בכביש או להתעדכן על חשבון הבנק אלא גם ליצור קשר טוב יותר עם הלקוחות. הרי היום מכשיר המובייל והטבלטים הם כלי שנמצא איתנו כל הזמן.

תעיפו מבט רגע ותראו היכן נמצא המובייל שלכם. סביר להניח שהוא במרחק הושטת יד מכם לשימוש מיידי. ולאיזה צרכים המובייל משמש? נתונים ממחקרים מעלים כי מרבית המשתמשים ניגשים לאפליקציות שלהם מעל 60 פעמים ביום ויותר ממחצית מהזמן בו אנו משתמשים בסלולר מוקדש לשימוש באפליקציות. מדהים, לא?

החדשות הן שאפליקציות לעסק הן כבר כלי נגיש גם לעסקים קטנים-בינוניים ולא רק לחברות ענק או לבנקים. העלות הסבירות בהחלט (במחיר של פרסום אחד או הפקת פלייר) ותוך זמן קצר גם אתם תוכלו להציע ללקוחות שלכם להוריד את האפליקציה ולקבל עדכונים בזמן אמת וישירות אליהם – לא באתר האינטרנט, לא בפייסבוק ולא בהודעת SMS.

אז איך לבנות אפליקציה שתשרת אתכם ותגדיל לכם את ההכנסות?

א.      לשמור על Look and Feel קבוע – האפליקציה היא חלק מהנראות הכללית שלכם. לכן, הצבעים והעיצוב של האפליקציה צריכים להיות בהתאמה לכלל העיצוב של החומרים השיווקיים שהלקוח בא איתם במגע – אתר האינטרנט, הפייסבוק, הלוגו וכרטיס הביקור. הכל כדי לבנות את המיתוג של העסק שלכם.

ב.      לשמור על פשטות – עומס באפליקציה של ריבוי כפתורים ואפשרויות שונות עלול רק לעייף את הלקוח ולגרום לו לאבד את החשק להשתמש בה ואפילו למחוק אותה מהמובייל. אל תשכחו שרבים מהלקוחות אינם מורגלים בשימוש במובייל ולכן חשוב לשמור על אייקונים ברורים, שפה פשוטה והכי חשוב פשטות של הממשק.

ג.       תכנון, תכנון ו...תכנון – בנו לעצמכם עם השקת האפליקצייה תוכנית מסודרת מה ברצונכם לשלוח ללקוח ובאיזה מועדים. חשוב לא ליצור עומס של הודעות שעלול לגרום לו למאוס באפליקציה אלא לתזמן בתדירות הגיונית ולא מציקה מדי. עבדו עם לוח שנה וראו את המועדים המתוכננים ל"פיקים" של העסק שלכם (חגים, עונות השנה וכו') ודאגו לתזמן מספיק זמן מראש.

ד.      דעו מי הלקוחות – למדו את הלקוחות והבינו איזה מידע הם אוהבים לקבל, כמה הם משתמשים במובייל שלהם, מה הם אהבו מתוך האפליקציה. מידע כזה יסייע לכם לשפר את השימוש באפליקציה ולמקסם את היכולות שלה.

 

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית חברת Bitfix, המתמחה בפיתוח ואספקת אפליקציות לעסקים קטנים-בינוניים

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד