הפוך לעמוד הבית

קמפיין כשרות אינטרנטי עוקף בג"צ

הרשתות החברתיות מספקות ערוץ שיווק מחתרתי לכל מי שלא יכול על פי חוק לפעול במדיה המסורתית. חברות הסיגריות, מוצרי אלכוהול, וכעת גם כשרות חברתית.
22/06/2016
קמפיין כשרות אינטרנטי עוקף בג"צ
לפני כשבועיים בגץ פסק כי על פי חוק איסור הונאה בכשרות, כל עוד אין בעסק תעודה רשמית מטעם הרבנות הראשית לישראל, אסור להציג בו "מצג כשרותי" כתוב כלשהו, גם אם הדבר נעשה במילים עקיפות כגון "השגחה" או "פיקוח".

בארגון הכשרות הקהילתית 'השגחה פרטית' אשר הפסיקה מוכוונת בעיקר אליו, לא התייאשו מהר כל כך מהפסיקה ומעבר להכנת תעודה חדשה ללא הסממנים האסורים, שחולקה לבתי העסק שתחת השגחתם, יצאו שם בקמפיין רשת הקורא לציבור לצאת ולאכול בבתי העסק הכשרים שאינם יכולים להעיד זאת על עצמם, ולהעיד על כך עבורם.

בפוסט, שצבר עד כה כ-300 שיתופים ונחשף בתפוצה של כ-100,000 גולשים, ביקשו בארגון 'השגחה פרטית' כך:

"לנו אסור, אבל לכם מותר!

יוצאים למסעדות של השגחה פרטית, מזמינים משהו טעים, כותבים על פתק "כשר!" מצלמים ומעלים!
האשטגו #‏כשר_באמת‬

(ואת הפתק קחו אתכם הביתה, שלא יבוא פקח ויגיד שזו תעודה)".


כאמור, הפוסט צבר תאוצה במהרה ומעבר לשיתופים הרבים גם כתבים מובילים, אישי ציבור וחברי כנסת לקחו חלק ביוזמה.

הרב אהרון ליבוביץ', מייסד 'השגחה פרטית' אומר כי "לאחר פסיקת בגץ, הרגשנו שהשטח מבעבע ומתחיל לבעור, כי אנשים פשוט מאסו בשלטון הג'ובים והמונופול של הרבנות וכי לא ניתן לעצור את ההמון שפשוט רוצה לאכול במקומות כשרים בלי המסביב המיותר שנותן לכשרות טעם רע. אז הרמנו את הכפפה, העלנו את הפוסט ותוך זמן קצר התחושה שקיבלנו מהשטח אושרה לנו והבנו שזה באמת מה שהציבור רוצה.
כעת נשאר רק לבחור מסעדה, לצאת, לסעוד בכיף ובשמחה במקום כשר ולתעד את זה, כך שכל העולם ידע, גם אלו שפועלים נגד הציבור".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד