הפוך לעמוד הבית

זינוק בשימוש העולמי בחוסמי מודעות באינטרנט

18/06/2017
שמוליק האוזר, אורקל. צלם: עזרא לוי
שמוליק האוזר, אורקל. צלם: עזרא לוי

יותר ויותר צרכנים היום משתמשים באפשרות לחסום מודעות בטלפונים הניידים שלהם. דוח Meeker Internet Trends שהתפרסם לאחרונה, מגלה שהשימוש בחסימת מודעות (ad blocking) בטלפונים ניידיים זינק ברחבי העולם, כאשר כמעט 400 מיליון אנשים ברחבי העולם חוסמים כעת מודעות בנייד שלהם. במחשבים נייחים בארה"ב 18% חוסמים מודעות, ובגרמניה המספר מזנק ל- 28% (בריטניה 16% וצרפת 11%).מגמה זו בולטת במיוחד בשווקים מתפתחים כמו סין והודו, בהם הצרכנים חוסמים מודעות לא רצויות כדי להפחית את עלויות השימוש. .

כך לדוגמא, בהודו חוסמים בניידים 28% ובסין 13%.

 

הפרסום הפרוגרמטי (שימוש באלגוריתמים לשיפור אפקטיביות הפרסום) סייע למותגים לבצע קפיצת מדרגה גדולה ביצירת תקשורת מותאמת אישית עם קהל דיגיטלי גדול, אולם הלקוחות עדיין מוצאים עצמם מוצפים בכמות ההודעות שהם מקבלים, ומכאן הפופולריות ההולכת וגדלה של חוסמי מודעות.

 

שמוליק האוזר, מנהל תחום CX (חווית לקוח) באורקל ישראל, מאמין כי על אף שאנשים לא מעוניינים לקבל את מה שנחשב למטח אינסופי של הודעות, הם לא בהכרח רוצים לחסום את הכל.

"מה שאנחנו רואים היום הוא קרב מוחות שבו חוסמי מודעות ומי שיודעים לעקוף את החסימות הללו מנסים להערים אחד על השני בדרכים מתוחכמות יותר ויותר", אומר האוזר. "אי אפשר הרי באמת 'להילחם' בפרסומות, לכן המטרה היא לספק מסרים ותכנים מעניינים ורלבנטיים. ברגע שזה יקרה, סביר להניח שאנשים לא יתעצבנו ולא ירצו לחסום זאת, כיוון שהכל יהיה רלבנטי ומותאם עבורם.  שיווק אוטומטי דיגיטלי, ובייחוד ה- machine learning יוכלו לקחת את נושא הפרסומות לרמה הבאה, ולסייע למותגים לספק מסרים רלוונטיים ופרסונליים יותר. באמצעותן יוכלו המפרסמים לחקור לעומק את האינטראקציות הדיגיטליות של הקונה כדי ללמוד אילו מותגים, מוצרים ושירותים הכי מעניינים אותו. כך יוכלו לטרטג את קהל הקונים והצרכנים על ידי תוכן אמיתי ובעל ערך עבורם, ולהפוך את חוסמי המודעות לכמעט מיותרים. " 

 

חברת אורקל מציעה היום את ארגז כלי השיווק האוטומטי ((marketing automation החדשני ביותר, שיודע לחבר את כל עולמות האונליין והאופליין (העולם הדיגיטלי עם העולם המוחשי) ולהבין באמת מי הוא הלקוח, וכך להציע לו חוויה פרסונאלית אמיתית. זו הדרך לייצר "מעורבות לקוחות" ((digital engagement הן עבור לקוחות קיימים והן עבור לקוחות פוטנציאליים".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד