הפוך לעמוד הבית

54% מנהלי השקעות מאמצים כלי מדיה חברתית

4/09/2017
54% מנהלי השקעות מאמצים כלי מדיה חברתית (הגדל)

דאסו סיסטמס הזמינה מחקר מ- CREATE-Research, אשר סקר יותר מ- 450 מנהלי נכסים ועושר בכירים בנושא מהפך דיגיטלי בתעשייה הפיננסית. הסקר חשף כי מנהלי נכסים ועושר נוקטים בגישה זהירה לגבי דיגיטציה, זאת בעוד הם צופים כי שיבוש חלקי או מלא יתרחש בתעשייה במהלך העשור הקרוב. במקביל, מאמצים מוקדמים של כלי דיגיטציה כבר מדווחים על הישגים של יתרון תחרותי וחווית לקוח משופרת.

 

הסקר, המפורט בדוח "דיגיטציה של ניהול נכסים ועושר: הבטחה ומלכודות", מספק תובנות לגבי מספר מניעים לדיגיטציה, מצב האימוץ הנוכחי וחסמים. כמו כן, הוא בוחן את אופי השיבוש הצפוי בתעשייה וגורמי ההצלחה ויתרונות.

 

 

 

על הדיגיטציה

דיגיטציה מתרחבת כיום הרבה מעבר ליצירה של ערוצי דיגיטל חדשים לשיווק ותקשורת עם לקוחות. היא כוללת את הרצף המלא, מיצירת נכסים אלקטרוניים ותהליכים בצד אחד, דרך שדרוג של מערכות מסורתיות, חיבור בין יחידות מבודדות בארגון ואספקה של שירותים חדשים, ועד לעולמות הקיימים של ביג דאטה, אנליטיקה מתקדמת ובינה מלאכותית, בקצה השני.

 

לבסוף, היקף הדיגיטציה מתרחב מעבר לחברה עצמה, ומכסה את שרשרת האספקה בסביבה רחבה יותר אשר כוללת גם לקוחות, גופי ממשל ורגולציה. לכן, עליית החדשנות הדיגיטלית מתרחשת לאור היכולת לחסוך עלויות, לפשט היצע של מוצרים, לספק הכוונה מקוונת, לעמוד בסטנדרטים של נאמנות ולספק כלים לשירות עצמי.

 

חלק מהחדשנות שמאמצים כיום – כגון רובו-יועצים ופלטפורמות דיגיטליות ללקוח – מהווה גורם משיכה לדורות חדשים של משקיעים דיגיטליים, הדורשים מידיות, קישוריות וזמינות בכל מקום – במיוחד בני דור המילניום (שנולדו ב- 1982 ו- 2004)

 

כשבני דור הבייבי בום נמצאים בדרך לפרישה, בני דור המילניום צפויים להפוך לקבוצת המועסקים הגדולים ביותר בחברה מהערבית במהלך 15 השנים הקרובות. הם גם צפויים לקבל את הירושה הגדולה אי פעם מהדור העשיר ביותר בהיסטוריה, המוערכת ב- 15 טריליון בארה"ב ו- 12 טריליון באירופה.

 

 

 

בין ממצאי הסקר:

 

·         גורמים המאיצים את הדיגיטציה: לחצים כתוצאה מגידול בעלויות, גידול בחשיבות של עמלות וחיובים כגורם מבדל, צמיחת המימון הפסיבי בעלות נמוכה, כניסה לשוק של הפינטק וענקי האינטרנט, ודור חדש של משקיעים ילידי-דיגיטל.

·         54% ממנהלי הנכסים ציינו כלים של מדיה חברתית כתחום האימוץ המרכזי. זאת, לעומת 56%  ממנהלי העושר שאימצו בעיקר פלטפורמות דיגיטציה חדשות. מבין 8 הכלים הדיגיטליים שצוינו בסקר, בלוקצ'יין זכה לאזכור הנמוך ביותר עם 6% בלבד.

·         80% ממנהלי הנכסים ו-77 אחוזים ממנהלי העושר צופים כי דיגיטציה תשבש באופן מלא או חלקי את התעשייה שלהם ב- 10 השנים הקרובות.

·         הרוב צופה אופק תחרותי שיתמקד בשותפויות בין גורמים משבשים חיצוניים או באמצעות פיתוח של פלטפורמות עצמאיות. רק אחוז קטן צופה כי גורמים חיצוניים לשוק ייתפסו לעצמם נישות פעולה.

·         מאמצים מוקדמים מדווחים על עלויות תפעול מופחתות, מיצוב חזק יותר בשוק, יעילות גבוהה יותר, עמידה משופרת ברגולציה וחווית לקוח משופרת.

"הגורם המרכזי לדיגיטציה ב- 10 השנים הקרובות יגיע מהשינוי בהתנהגות הלקוחות, אשר תשנה את שוק השירותים הפיננסים ממבוסס היצע למוטה ביקוש", אמר אמין רג'אן, מנכ"ל CREATE-Research. "המשמעות היא שניהול נכסים ועושר נמצא בתחילתו של מהפך, רחב יותר מאשר כל דבר שנראה לפני כן. דיגיטציה היא לא הבחירה הראשונה או האחרונה, היא הבחירה היחידה. העתיד שייך לאלו שיש להם חזון ברור לגבי העסקים שלהם בעידן הדיגיטלי".

 

"הזמנו את המחקר כדי למדוד את ההשפעה הצפויה של הטכנולוגיה הדיגיטלית ב- 10 השנים הקרובות על תעשיות של ניהול נכסים ועושר, ותפיסות לגבי החלק של הדיגיטציה בשימור או שינוי מודלים עסקיים", אמר גיום דופור, סגן נשיא, תעשיית שירותים פיננסים, דאסו סיסטמס. "נמשיך לתמוך במהפך הדיגיטלי של ארגונים פיננסים עם פתרונות ייעודיים לתעשייה, כמו Innovation Factory, המאפשרים לבצע דיגיטציה של תהליכים, לחזק משילות, לקצר את זמן היציאה לשוק של מוצרים חדשים, ולהפחית עלויות הקשורות ברגולציה. כל זאת, כדי לשרת טוב יותר את בסיס הלקוחות המשתנה".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד