הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עיריית ירושלים תקים בחינם אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק לעסקים קטנים

31/05/2018
מאיר מיכה, הבעלים של "פינתי". צילום: דוד
מאיר מיכה, הבעלים של "פינתי". צילום: דוד

עיריית ירושלים לוקחת את העסקים הקטנים בעיר אל המאה ה- 21: ביום חמישי הקרוב תקיים העירייה בשיתוף עמותת עתידים האקתון לילי בו 100 סטודנטים יבנו חבילות דיגיטליות ל- 250 עסקים קטנים בעיר. כל עסק יקבל : אתר אינטרנט ייחודי ב-WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. בין העסקים שנבחרו למיזם נמצא המוסד הירושלמי המיתולוגי "פינתי", מלך הפלאפל והשווארמה הקיים כבר 71 שנה, קפה פרש, הלוחש למנעולים, גלריית המלכים ועוד מגוון עסקים קטנים כגון זגגים, בתי דפוס, מכוני קוסמטיקה ועוד.

 

מדובר במיזם משותף של מינהל פיתוח בעיריית ירושלים, עמותת "עתידים", גוגל ישראל, וויקס והיחידה למעורבות חברתית של האוניברסיטה העברית, במסגרתו פנו מאות עסקים אל עיריית ירושלים, ומתוכם נבחרו כ- 250 על פי קריטריונים מתאימים. המיזם מסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין כי "העסקים הקטנים והבינוניים הם המנוע הכלכלי של העיר ואנחנו לא חוסכים במאמצים ודרכים יצירתיות כדי לקדם את הצלחתם. כמי שבא מעולם ההייטק אין לי ספק שהסיוע שלנו לנוכחות הדיגיטלית שלהם, תסייע להם להמשיך לצמוח ולהתעצם."

 

זאב חיות, מנכ״ל עמותת עתידים, המפעילה את מיזם סטארטר דיגיטלי: ״עמותת עתידים רואה זכות בקידום הכלכלה בירושלים באמצעות חיבור העסקים הקטנים לעולם הדיגיטלי.״

 

מאיר מיכה, הבעלים של מסעדת פינתי המיתולוגית ציין כי "אמנם אנחנו קיימים למעלה מ-50 שנה, ידועים ומוכרים, אבל אנחנו רוצים להיות יותר נגישים ויותר חכמים. היוזמה היפה של העירייה מאפשרת לנו להצטרף לעולם הדיגיטלי שהוא היום חלק מהחיים כשהכל בכף היד. העולם מתקדם ואנחנו איתו."

 

בניית החבילה הדיגיטלית לכל העסקים תתבצע באמצעות האקתון (מרתון חברתי) בו יקחו חלק בהתנדבות 100 סטודנטים כחלק ממעורבות חברתית. הסטודנטים המשתתפים ילמדו כיצד לייצר נוכחות דיגיטלית למאות עסקים קטנים בירושלים בלילה אחד. הם יקבלו הכשרה מקצועית על שיווק דיגיטלי ממיטב המומחים ויעמדו לרשותם רק קצת יותר מ-12 שעות כדי להפוך 250 עסקים קטנים בירושלים לעסקים דיגיטליים ולסייע להם להגיע ללקוחות חדשים באמצעות הדיגיטל. כל זה יקרה בלילה אחד רצוף ומאד מאתגר. ההאקתון יתקיים במתכונת של תחרות בין קבוצות. כאשר בסיום הפעילות, כל קבוצה תציג בפני צוות השופטים את התוצרים שלה. חברי הקבוצה הזוכה יזכו בפרסים שווים כגון גיפט קארד בשווי אלפי שקלים לכל חברי הקבוצה הזוכה, סיור בגוגל ועוד. כלל המשתתפים בהאקתון יקבלו כרטיסים לפסטיבל חוצות היוצר ועוד.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד