הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בעקבות הקמפיין הויראלי של ה'כללית': עלייה של 30% במתעניינים בשירותים

10/12/2007 10:35

'סיגי טבק', הסיגריה המזמרת, שכבשה את אתרי האינטרנט בקליפ המרגש שלה לשיר "מתגעגעת", היא בעצם כוכבת קמפיין אינטרנטי ויראלי של 'שירותי בריאות כללית' שנועד לעודד גמילה מעישון. 

מדובר במהלך שיווקי חדשני הפונה לקהל צעיר באמצעות האינטרנט ונועד ללכוד את תשומת ליבם לנזקי העישון באמצעות מסרים שאינם נוקטים לשון הפחדה או הטפה, כמקובל. במרכז  המהלך עומדת דמות פיקטיבית של סיגריה 'אנושית' שנזרקה ונשארה בודדה לאחר שאהובה לקח חלק בסדנת גמילה מעישון של ה'כללית'. המסר שמועבר בצורה הומריסטית תוך שיתוף הגולשים ב'משבר' שעובר על הסיגריה הוכיח עצמו והוביל לגידול  של 30% במתעניינים להצטרף לסדנאות הגמילה מעישון.   

דמותה של סיגי טבק נוצרה על ידי משרד האינטראקטיב 'מקאן דיגיטל', כאשר יריית הפתיחה של הקמפיין הייתה בדמות קליפ ברוח ז'אנר שירי הדיכאון לשיר "מתגעגעת". בימים אלה מופץ ברשת וידאו  נוסף של סיגי, בהשראת הסדרה "בטיפול".

 

הקליפ של סיגי רשם עד כה למעלה מ-150 אלף צפיות בתוך חודש בלבד והשיר כבר מושמע במספר תחנות רדיו בארץ שהביעו התלהבות. בנוסף, הקמפיין זכה לסיקורים מפרגנים בעולם בשניים מאתרי האינטרנט המובילים בתחום: AdRants  ו Adland.

 

לדברי גיא אבן, מנהל תקשורת שיווקית ב'כללית', "המסר ההומוריסטי בשילוב ההפצה הויראלית באינטרנט, מאפשרים לנו להגיע בצורה ייחודית, ממוקדת ומגוונת לקהל הצעיר, שקשה להגיע אליו ביום יום עם מסרים חינוכיים כדוגמת גמילה מעישון. החלטנו לא להשקיע בתקציבי מדיה לקידום המהלך ולהפיץ את מסרי הקמפיין באמצעים שהרשת מאפשרת לנו: אתרי שיתוף קבצים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד, שמוכרים כאפקטיביים להעברת מסרים לקהל צעיר."

 

באתר האינטרנט של סיגי, שזכה עד כה לעשרות אלפי כניסות,  ניתן לקרוא את ה'בלוג' של סיגי, להוריד את השיר או הקליפ לנייד, לכתוב תגובות ולהעלות סרטי גולשים שמתעדים את הפרידה שלהם מהסיגריה. באתר מופיעות גם כתבות המעודדות גמילה מעישון, פירוט על סדנאות הגמילה מעישון של ה'כללית' והנעה להשארת פרטים למידע ולהצטרפות לסדנאות אלה.

 

את מערך ההפצה של סיגי לזירות השיחה השונות ברשת – מנהלת twisted, המתמחה ביצירת שיחות בזירות רלוונטיות ברשת.   

 

קרדיטים

קריאטיב: מקאן דיגיטל:

סמנכ"ל קריאטיב :אלדד וינברגר

מנהל קריאטיב: משה קרסיק

צוות קריאטיב: עמי אלוש ושהר לוינשטיין

סטודיו: אלון דוד, מרים מושינסקי, בונדו בן אש, עידן סמברג

מחלקה טכנולוגית: ניב קנטור, דן אפטר, אסף ביטון

תקציבאות: נעמה בן חמו, אלעד קושניר

פלנינג: שחר רדין

בימוי והפקת הסרטים: אוסנת מיכאלי לסטודיו Eyal b

הפקה מוזיקלית( גי'נגל): תומר בירן

 

שירותי בריאות כללית:

מנהל תקשורת שיווקית: גיא אבן

מנהלת פרסום: ענבר זך

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד