הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

טחינת אחווה משיגה נתח מוביל של 32% מהשוק

4/05/2015

אחרי שנים בהן נשלט שוק הטחינה בידי המתחרים, כובשת אחוה את צמרת הרשימה ומתברגת במקום הראשון. מנתונים חדשים המסכמים את שנת 2014 עולה כי בכמות המכירות יש לאחוה כ-40% מן השוק, וכי נתח השוק הכספי שלה הגיע בשנה שחלפה לכ-32% (כשליש), כששוק הטחינה כולו צמח בכ- 15% במהלך השנה שחלפה.

היקף הייצוא של החברה נאמד בכ-16%, ובאחוה מעריכים כי השנה יגדל הייצוא ב-3% נוספים. בחברה מסבירים את הגידול המשמעותי שלה בשוק הטחינה, הן בשל איכות המוצרים הגבוהה והן בשל מכירתם במחיר שווה לכל נפש (13-11 ש"ח לאריזת 500 גרם). מגוון הטחינות של אחוה נמכרות במחירים של 10 - 12.90 שקלים במרבית רשתות השיווק ברחבי הארץ.

בימים אלה מושלמת בנייתו של מפעל הטחינה החדש של אחוה באריאל, אשר נבנה בעלות של 25 מיליון שקלים. מפעל זה מצטרף למפעל המאפים ולמערך הלוגיסטי המשתרע על שטח של 8,000 מ"ר. במהלך החודשים הקרובים תעתיק אחוה גם את מפעל החלוה השוכן באזור התעשייה ברקן, לאזור המפעלים באריאל.

בתחקיר מיוחד ששידרה תוכנית "כלבוטק" בשנה שעברה, התגלו תוספים כימים במספר מוצרים של יצרני טחינה בישראל ואצל מרביתם התגלו גם פערים מהותיים בין הערכים התזונתיים הרשומים על גבי האריזות ולבין ערכי המוצר בפועל. התוכנית דירגה את הטחינות המומלצות, וקבעה כי הטחינה המלאה דלת הנתרן של "אחוה" היא מהמומלצות ביותר וכי ערכיה הבריאותיים הם מהגבוהים הקיימים במוצרי הטחינה בישראל.

יעקב מלאך, מנכ"ל אחוה: "אנו רואים התעוררות עזה בשוק הטחינה, כשהצרכן הישראלי והאירופאי מזהה בה את הערכים התזונתיים הגבוהים ובוחר לאמץ אותה יותר ויותר בתפריטו היומי. גם מגמת הטבעונות הגוברת מסייעת בכך. אנו רואים דרישה הולכת וגדלה בעולם למוצרי מזון אתני, אורגני וטבעי בכלל, אותו העולם מזהה כמזון איכות וביקוש גובר לטחינה גולמית בפרט. אחוה הייתה הראשונה שביצעה מהלך של הוצאת המלח מהטחינה, מגמה שבאה לידי ביטוי השנה במוצרי מזון נוספים. ביקשנו לרענן את אריזות המוצרים המלוות אותנו בעשור האחרון ולהביא באריזה החדשה את יתרונות הבריאות הכוללים ערכים תזונתיים גבוהים, וכן את הטריות והרעננות. מפעל הטחינה החדש שאנו חונכים בימים אלה, יהווה את פסגת הטכנולוגיה של המפעלים בתחום. המפעל יאפשר לנו להמשיך ולייצר טחינה ברמה גבוהה ואיכותית כפי שאנחנו עושים מזה שנים רבות ועדיין לשמור על מדיניות המחירים הזולה שלנו".


 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד