הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מחאת האוהלים עוברת ל"אספרסו בר" סניף רוטשילד

13/12/2012
מחאת האוהלים עוברת ל"אספרסו בר" סניף רוטשילד (הגדל)

אם חשבתם שהמחאה החברתית שהתחילה בקיץ 2011 עזבה את מעונה שברחוב רוטשילד , הרי שפרויקט "המחלבה 32" , מיזם אמנותי – סאטירי , שהושק לראשונה על ידי סטודיו NotFromHere ,מוכיח כי המחאה לא עזבה. היא שינתה צורה, נטשה  את האוהל ועכשיו עברה לבית הקפה "אספרסו בר" סניף רוטשילד בתל אביב המארח  פרויקט סאטירי חברתי של סטודיו NotFromHere : "המחלבה 32" . מרימים צי'סר של חלב נגד עליית מחירי החלב ויוקר המחייה.

"המחלבה 32" הינו  מיצג של 32 קרטוני חלב המעוצבים בדמותם של שרי הממשלה (לא כולל שרים ללא תיק) . על כל קרטון מופיע תמצית "עשייתו  של השר : כמה פעמים נעדר מהמליאה? כמה פעמים טס על חשבון הציבור? כמה הצעות חוק העביר  וכו'. קרטוני החלב  יוצגו בבר בית הקפה,  לצד צילומי וידאו ארט שיוקרנו בחזית המסעדה. מי שרוצה לקחת חלק ולהביע מחאה בדרך יצירתית ואחרת , יוכל להרים צי'סר של חלב עם שאר יושבי בית הקפה ולחשוב איך בונים פה עתיד טוב יותר.

נורית רווה, מנכ"ל רשת אספרסו בר: "בית הקפה מהווה מקום טבעי לשיח חברתי, שעולה ומתעורר באופן קבוע סביב יוקר המחייה, דריסה של מעמד הביניים, העלאת מסים, ייקור מוצרי צריכה בסיסיים כמו חלב .  אנו ,ב "אספרסו בר רוטשילד", נוהגים לארח ולתת במה לאמנים, שמחים לארח אצלנו ולתת ביטוי למיזם אמנותי חברתי  . במחאת הקיץ שעבר, סגרנו סניפים במהלך ההפגנות הגדולות ובתפריט האחרון הוזלנו מחירים, למרות העלייה הבלתי פוסקת במחירי חומרי הגלם, החשמל, שכר דירה, המיסים הכבדים ושחיקת לרווחיות. אם נצליח לעורר את הציבור להשפיע על נבחריו לסרב למשרה בזבזנית וריקה מתוכן- השגנו את המטרה ובענק".

על המעצבת גילי בר-שי, בעלת  סטודיו רב תחומי  NotFromHere עבדה כעשור בניו יורק בזירה בינלאומית בעיצוב ועבודות רבות שהתפרסמו בספרים ותערוכות. בין לקוחותיה נמנים :   מומה, קלווין קליין , לנדרובר  ועוד. (אביה, דני בר שי נודע כאחד המעצבים המובילים בתעשיית העיצוב והגרפיקה עיצב אריזות ולוגואים למוצרים רבים בהם: שוקולד ורד הגליל, יוטבתה, ה-ת' של תנובה ואת הלוגו לארקיע).

 '32 המחלבה' הושפעה רבות מאנדי וורהול, תפיסתו ומעבודתו Campbell's Soup Cans. 32 פחיות מרק, שסימלו את עידן הקפיטליזם, מוצר צריכה שהופך לאומנות המיצג את הקו הדק בין ריקנות לתוכן.

בפרויקט נעשה שימוש בצבעוניות של השחור-לבן עם הכתם האדום , המותיר אסוציאציה של טיפות הדם שהאזרחים, "פשוטי העם", מקיזים - הכתם האדום של הכאב. כל קרטון חלב מורכב מויז'ואל של חבר בממשלה , עיבוד שנעשה מהצילום המסורתי ליד הדגל. רשימת המרכיבים של כל קרטון מתבססת על רשימת מעשיו, או חוסר מעשיו, כמיניסטר וכחבר פרלמנט ועל ה"ערכים" אותם בחר לקדם. הטקסט שמלווה את כל הקרטונים לקוח מאחד משירי המחאה הידועים ביותר שנכתבו, שירו של בוב מארלי( " ציטוט של לינקולן) You can fool some people sometimes but you can't fool all the poeple all the time

"כמה עוד ניתן להם לחלוב אותנו? גילי בר שי : "אנו באחת התקופות הקשות ביותר שידעו אזרחי המדינה הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית, זמן שבו אי הוודאות הוא הדבר היציב ביותר, ניצבת לה בהתרסה '32 המחלבה' עם מסר ברור: " כמה עוד ניתן להם לחלוב אותנו? "בר שי מוסיפה: בכוחה של האמנות לשקף את המצב החברתי, להשפיע ואולי אף להזיז את האנשים מהמקום של הנוחות.

 

 

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד