הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כנס בינלאומי ותחרות ליצירת תכני וידיאו לאינטרנט

1/07/2013

כנס ותחרות ראשונים מסוגם, תחת הכותרת "יוצרים ברשת", יתקיימו ב-9 ביולי במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים. את הפרוייקט יזמו איגוד המפיקים, בשיתוף YouTube ובחסות משרד הכלכלה.

 

הכנס, שיהיה פתוח לקהל היוצרים ללא תשלום, יתקיים במרכז הכנסים של משכנות שאננים.

 

אל הכנס יגיעו במיוחד שני אורחים מארה"ב, קייסי נייסטאט ומאט קובל, הנחשבים למובילים בעולם בתחום יצירה ותוכן ברשת. הם יעבירו בכנס כיתת אמן שתעסוק ביצירת סרטים במיוחד לרשת וסדנה שתתמקד באיך להצליח בהפצת תכנים יצירתיים  ב-YouTube.

 

מומחים ישראלים ירצו בכנס על המגמות והחידושים ביצירת תכנים דיגיטליים, על הדרכים לספר סיפור ברשת ועל ההזדמנויות המסחריות ליוצרים באינטרנט. פאנל מיוחד, בהנחיית דרור גלוברמן, יפגיש על במה אחת כמה מהיוצרים הישראלים המצליחים ביותר ברשת, שיספרו על בניית התכנים החמים והפופולאריים ביותר ברשת.  

 

במסגרת הכנס תיפתח התחרות ליצירת תכני וידיאו מקוריים לאינטרנט. לתחרות ניתן יהיה להגיש פיילוט או טרייר המציגים את היצירה הארוכה שהיוצרים מעוניינים לפתח – סידרת רשת, סרט דוקומנטרי או עלילתי קצר, או סרט אנימציה. הזוכים יקבלו פרסים כספיים גבוהים ונסיעה ל-YouTube Space בלונדון, שם יעבדו על פיתוח יצירותיהם. התחרות תושק במהלך הכנס, ב-9 ביולי.

 

 

תכני הכנס יוצרים ברשת

בחלק הראשון של הכנס, מומחים ישראלים יעבירו הרצאות קצרות על זוויות שונות של החיים היצירתיים ברשת, החלק השני של הכנס יוקדש למפגשים, כיתת אמן וסדנאות עם היוצרים המובילים בתחום מהארץ והעולם:

כיתת אמן עם קייסי נייסטאט / Casey Neistat -  יצירת סרטים במיוחד לרשת                                   איך עושים סרטים בעזרת משאבים מזעריים, ובכל זאת מגיעים לתפוצה עולמית רחבה? רשת האינטרנט שינתה לנצח את שיטות ההפצה המוכרות ואפשרה לכל אחד להפיץ את עבודתו לעולם בלא כל עלות. אבל איך מוצאים את הטון האישי והסגנון הייחודי בסיפור שאתה מבקש לספר?   

קייסי נייסטאט הינו יוצר סרטים עצמאי. כתב, ביים, ערך וכיכב בסדרה "האחים נייסטאט" שנוצרה עבור HBO. ב-2011 זכה בפרס הרוח העצמאית על עבודתו כמפיק הסרט "Daddy Long Legs". יצר עשרות סרטים קצרים במיוחד לרשת האינטרנט, וביסס את עיקר הקריירה שלו כיוצר תוכן ייחודי לרשת. נייסטאט משתתף  בסדרה Op-Doc של הניו יורק טיימס ויוצר תוכן לחברות כמו נייק ומרצדס בנד.

סדנה עם מאט קובל / Matt Koval - איך להצליח בהפצת תכנים יצירתיים ב YouTube

כלים מעשיים למפיקים, במאים ושחקנים המעוניינים ללמוד איך להגדיל את הקהל שמתעניין ביצירותיהם ואיך להגיע לחשיפה עולמית באמצעות הרשת. טיפים וטריקים, לצד סיפורי הצלחה המדגימים איך כדאי לנצל את הפלטפורמה הייחודית.

מאט קובל הינו יוצר רשת ואסטרטג תוכן. לאחר שנים ככותב, במאי וצלם עצמאי בהוליווד, מצא קובל שרשת האינטרנט היא המקום שבו הוא יכול להגיע אל קהלו באופן ישיר, מבלי להזדקק למתווכים או שומרי סף. הוא כתב וביים מספר סדרות אינטרנט מצליחות. ערוץ הקומדיה שלו הגיע לאחרונה לכ-14 מיליון צפיות ול-130 אלף מנויים. כיום הוא מועסק ב-YouTube כיועץ ליוצרי תוכן מקורי.

 

 

פאנל מיוחד: היוצרים הישראלים הכי חמים ברשת על במה אחת - איך הם עשו את זה?
מנחה: דרור גלוברמן

 

מרצים ישראלים בכנס:

 

ד"ר עופר נורדהיימר נור / מרצה בתכנית תרבות דיגיטלית ומציאות וירטואלית, אונ' ת"א.

קווים לדמותו של איש רשת מצליח
חברת הרשת היא התצורה החברתית של עידן המידע שבו אנו חיים. התקשרות חברתית זו טומנת בחובה יכולת שגשוג חסרת תקדים למי שמייצר ויוצר מידע או סמלים, שאותם ניתן להפיץ באמצעים דיגיטליים (תוכנה, תמונות, סרטים, מוסיקה, אפליקציות). אבל כדי לשגשג בסביבה טכנולוגית, כדאי להבין מהם המאפיינים הייחודיים של רשת חברתית, כיצד היא עובדת ואיך להפיק ממנה את המיטב. 

 

ליאור זלמנסון /  מרצה באונ' ת"א, מנהל ועורך פסטיבל ״פרינט סקרין״ לתרבות דיגיטלית.

אז קיבלתי לייק. מה עכשיו?

האתגר העומד בפני יוצרי ומפיצי תוכן גדול כיום יותר מאי פעם. מגוון היצירה וערוצי התוכן עצום, ויכולת הריכוז של הצופים מצטמצמת והולכת. כיצד בכל זאת נוצרת נאמנות ומחוייבות לאורך זמן? האם הקמת קהילה והפעלת צופים באמת יכולים להצמיח מחויבות אמיתית? ובשורה התחתונה: האם ניתן בכלל לדבר על תשלום תמורת תוכן?

 

דניאל רבנר / מנהל מחלקת הדיגיטל בארמוזה פורמטס.

מה שלא ידעתם על קרוס מדיה

כשמדברים על יצירה לניו מדיה אי אפשר שלא לדבר גם על קרוס מדיה, מושג המתייחס לחיבור בין המדיות השונות - על מנת להרחיב, להפיץ, לשווק ולייצר חוויות תוכן ייחודיות. אבל איך יוצרים שילובי קרוס מדיה מוצלחים, ואיך בסופו של יום גורמים לצגים השונים לדבר זה זה?

ד"ר אמנון דקל / ראש המחלקה להנדסת תוכנה, שנקר - הנדסה, עיצוב, אמנות.
האינטרנט בידיים שלנו

מהפכת הטלפונים החכמים נהנית משיעור גידול חסר תקדים וממיליארדי משתמשים מכורים. כפלטפורמה, הסלולרי מאפשר לנו נגישות כמעט בלתי מוגבלת ושימוש במגוון אפשרויות דמיוני, כולל אפשרויות מסעירות לצריכה וליצירה של תכנים.

 לאן כל זה הולך מכאן?

 

 

עורך הכנס: ארי דוידוביץ', מפיקה בפועל: רוני גודר

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד