הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנכ"ל zap group הרצה בכנס עסקים קטנים

11/09/2013

ניר למפרט- מנכ"ל zap group הרצה היום בכנס העסקים קטנים של ישראל 2013. במסגרת הרצאתו חשף למפרט נתונים לגבי אחוז החשיפה וההימצאות של עסקים קטנים במרחב הדיגיטלי בישראל. מתמונת המצב שצייר למפרט עולה כי קיים פער גדול בין הביקוש של הצרכנים (הגולשים) בישראל לנוכחות אינטרנטית של עסקים, לבין מידת ההימצאות שלהם בזירה בפועל- דבר העלול להוביל להיעלמותם של אותם עסקים שלא ישכילו להדביק את הקצב. למפרט חשף כי בקרוב תשיק zap group מערכת מתוחכמת, שתאפשר לבעלי העסקים הקטנים, ממש בדומה לחברות הענק, לבקר ולשלוט בכל הפרמטרים של הנוכחות הדיגיטלית שלהם, ותהפוך את הימצאותם ההכרחית בזירת האון ליין, לפשוטה מבחינת ניהול.

 

"למרות שהעולם, התעשייה והמערכות בכל תחומי החיים עוברים כולם בקצב מסחרר אל הדיגיטל, בישראל תמונת המצב עדיין רחוקה מלהיות משביעת רצון" מוסר למפרט. על פי נתוני zap group כ-85% מהעסקים הקטנים בישראל אינם מחזיקים אתר סלולרי (אפליקציה/ מותאם סלולאר), ואילו רק 16% מהמפרסמים מקדמים עצמם במדיות הסלולריות. מנגד,  כ-50% מהשימושים של צרכנים באתרי zap group (16 אתרים מתמחים)- שעומדים היום על מיליונים בחודש, התבצעו בשנת 2013 מהמובייל. "זהו נתון מדהים שאנו צופים שימשיך לצמוח עבור בחודשים הקרובים את רף 50%"- הוסיף למפרט.

 

עוד עולה מנתוני zap group כי בשנה האחרונה בוצעו למעלה מ-300 אלף הזמנות משלוחי מזון וכמעט 150 אלף הזמנות שולחן במסעדות באינטרנט מדי חודש.

 

למפרט הצביע על הפער בין השימושים של הצרכנים הפרטיים באינטרנט ובמובייל ברמה הצרכנית, לבין ההיענות של בעלי העסקים לביקוש: "דוגמא מצוינת לזה היא הרתיעה של בעלי העסקים מנושא חוות הדעת: בעוד שאנו יודעים כי 70% מהצרכנים יבחרו בעל עסק או נותן שירות בהתאם לכמות חוות דעת שלו (ואנו יודעים גם כי הציון משפיע פחות מהכמות שלהן), עדיין רק מיעוט מקרב העסקים בישראל מנהלים את הכלי השיווקי הזה בחוכמה, ויגיבו ויטפלו בחוות הדעת שלקוחות מזינים לגביהם".

 

שוק הסחר הדיגיטלי בישראל מוערך במחזור של כמיליארד דולר בשנה, וכולל כמה תחומים בהם אחוז הפעילות האינטרנטית עומד על למעלה מ30% מתוך כלל פעילות המסחר המתבצעת בו (גאדג'טים, צעצועים, טלפונים ניידים, מוצרי ספורט, נופש ותיירות, כרטיסים להופעות ועוד). לפי התחזיות של מקינזי עד לשנת 2015 יגדל ההיקף פי 2 (!!) ויעמוד על כ-2 מיליארד דולר בשנה.

למפרט דיבר על הסחר האלקטרוני כהזדמנות הגדולה של העסק הקטן והבינוני: "חלק מהשחקנים הפעילים ביותר היום בתחום זה ומגלגלים מחזורים של עשרות מיליוני ₪ בשנה, החלו את דרכם כעסקים קטנים וצמחו בעקבות ניצול נכון של הפוטנציאל הגלום בסחר האלקטרוני".

למפרט מזכיר נתונים אלה על מנת להמחיש את קצב הצמיחה וההתפתחות של הזירה הדיגיטלית: "בעל עסק שלא ישכיל בדחיפות להניח דריסת רגל בזירת האון ליין- לא יוכל לשרוד. מעבר להיותה הזדמנות שיווק נפלאה בדיוק עבור אותם עסקים קטנים ודלי תקציבים, הזירה האינטרנטית מהווה היום מימד קריטי לקיומו של עסק בהיבטי חשיפה, מיתוג, והכי חשוב- מכירה. המציאות מחייבת את בעלי העסקים להגיב ומהר, ובעשותם כן- לייצר נוכחות אינטרנטית משמעותית ומתוחכמת. הצרכנים היום הם תובעניים, מתוחכמים ולא סלחנים להתנהגות שאינה הולמת, ולכן עסק שלא ידבר בשפה הזו פשוט לא ישרוד"

 

לנושא של ניהול שפע הכלים הדיגיטליים המוצעים היום בפני בעל עסק קטן או בינוני, הציע למפרט פתרון חדשני המהווה קפיצת מדרגה: "בעל עסק אינו מסוגל להתמודד היום גם עם ניהולו של העסק, וגם עם ניהול שפע הכלים השיווקיים והפרסומיים המוצעים בדיגיטל. זה כמעט בלתי אפשרי לנהל עסק בשעות הפעילות, וגם לתמוך באתר אינטרנט, בדף פייסבוק, להגיב לחוות דעת, לתת שירות און ליין, ובמקביל גם לנהל אתר מסחר אלקטרוני.

ובכל זאת, לאותם בעלי עסקים תינתן בקרוב האופציה להיעזר במערכת חדשנית- שתנהל עבורם את השירותים הדיגיטליים, בעזרת ממשקים ידידותיים ונוחים לתפעול.
המערכת תציע לעסק ניהול ובקרה של הנוכחות הדיגיטלית בזמן אמת- תוך ריכוז כל המופעים מהפלטפורמות הרלבנטיות (פייסבוק, גוגל, אתרים מתמחים ועוד). המערכת תאפשר לעסק לקבל לידים בזמן אמת מכל המקורות ולנהל את התוכן והקשר עם הלקוחות באמצעות ממשק שליטה מרכזי."

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד