הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

7 ההזדמנויות של חנויות היום

12/03/2015
7 ההזדמנויות של חנויות היום (הגדל)

 

"אנשים מזמינים את המוצרים שפעם קנו ממני באיביי",

" הרשתות הגדולות גומרות אותי",

"אי אפשר להיות קמעונאי במדינה הזו",

"אנשים כבר לא פותחים את הארנק כמו פעם. כל מכירה היא קשה".

אלו הם רק חלק מהציטוטים שאני שומעת מלקוחותיי הקמעונאים. אכן,

קמעונאות היא אחד מהענפים המאותגרים ביותר היום. שינויים טכנולוגים, שינויים תרבותיים, שינויים בהתנהגות הצריכה והקניה, כל אלו מאלצים את הענף להשתנות.

לצד זה, יש קמעונאים משגשגים ומצליחים, שעושים פעולות נכונות כדי לנהל את העסק.

לקראת סדנה ייעודית לחנויות שאקיים בבית ציוני אמריקה בתאריך 19.3.15 (לפרטים : http://zivronen.wix.com/course), אני פורסת בפניכם 

מהן בעיניי ההזדמנויות של חנויות היום ?

1.      לצאת מהחנות- צאו מקופסא של החנות. תפתחו שירות הזמנות טלפוניות שירות משלוחים. קהלים שלמים, למשל בני הגיל ה- 3, אימהות ואבות בחופשת לידה, ואנשים שרוצים להימנע מהתורים בחנות יזמינו בשמחה בטלפון בתנאי שלא יצטרכו לחפש חנייה ולעמוד בקופה. רלוונטי לכולם? לא, אבל כמעט לכולם !
יש לי לקוחות מתחום האופטיקה שעושים בדיקות ראיה בבית ולקוחות מתחום ה "עשה זאת בעצמך" ששולחים תיקונצ'יק עם כל הציוד לעשות מה שצריך בבית.

2.      למכור און ליין- כיום יש פלטפורמות אי קומרס מעולות ונוחות לכל עסק קטן שרוצה למכור גם און ליין. כל אדם רוצה לפעמים לאכול במסעדה ולפעמים להזמין ממנה משלוח  באתר. על אותו משקל, כל עסק בתחום מוצרי הצריכה צריך פלטפורמת מכירה און ליין. עוד הכנסה לעסק, מחוץ לחנות.

3.      התאמה אישית ללקוח- משהו שמאוד קשה לרשתות להציע, להתאים את המגוון המקומי לאוכלוסייה. לעומת זאת חנות יכולה, בהכירה את לקוחותיה להזמין פריט אחד אפילו, במיוחד ללקוח. למשל מוצרים ללא גלוטן, או כל פריט אחר מתחום האופנה, הבית וכו' שהלקוחות מעדיפים.

4.      מועדון לקוחות – אין הכוונה לאסמאס שמודע על המכירה המטורפת אלא לאסמאס שמזמין לאירוע לקוחות או לאסמאס שמזמין את הלקוחה לעוד בדיקת ראיה כי עברה חצי שנה. נקודת המוצא היא שירות. וכמובן חובה לבקש מהלקוחות את פרטיהם כדי לתת להם שירות טוב יותר, ולנהל איתם תקשורת רציפה שחלקה מבצעים וחלקה שירותים.

5.      פיתוח שווקים חדשים- יותר מידי חנויות ורשתות מציעות אותו דבר לאורך זמן.
לעיתים יושב קניין ברשת, ורוכש שנים מוצרים מהטעם שלא שלא מדבר לכל הלקוחות. כנ"ל לגבי בעלי חנויות שתוהים למה לקוחות חדשים לא נכנסים לחנות- הם לא מתחברים למגוון. לחדש לחדש לחדש! כמו זארה...החידושים מושכים קהל חדש.

6.      לשתף פעולה עם חנויות נוספות במתחם- לקניונים יש פלטפורמות שיוקו משלהן. חנויות צריכות להתאמץ ולמצוא חנויות משלימות את קהל היעד שלהן. למשל חנות למוצרי תינוקות וילדים ובית קפה. מספרה וחנות פרחים. 1=1 שווה 3... לתת הטבה הדדית, למשל, יכול לאפשר לחנות להגיע לעוד 30% לקוחות מקומיים שלא בדקו אותה קודם.

7.      להגיב מהר לצרכים  של הלקוחות- חנות חכמה פועלת בצורה גמישה במובנים של מגוון ומחירים. קמעונאי שמזהה הזדמנויות יכו לגזור קופונים על פני מתחרים.
למשל- לנצל הייפ שנוצר סביב אירוע מסוים ולהגיב מידית.  זה יכול להיות אירוע ספורט, אירוע בטחוני או משהו שקשור ליוקר המחיה. זה היופי בקמעונאות- היא מתקשרת עם אנשים ויכולה לייצר קונספטים ותגובות מידיות.

 

 ב 19.3.15 גלית מור עורכת סדנה לחנויות בבית ציוני אמריקה. לפרטים : http://zivronen.wix.com/course

לאתר: http://shopoholist.com/

לדף הפייסבוק : https://www.facebook.com/Retailmarketing4u

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד