הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

לא מפחדים: כנס איגוד השיווק בסימן כשלונות

21/01/2016
לא מפחדים: כנס איגוד השיווק בסימן כשלונות

בכירי המשק בישראל, ביניהם מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק, נטלו חלק בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי 2016 שנערך בגני התערוכה בתל אביב. בכנס, אשר עמד לראשונה בסימן " לא מפחדים מכישלונות", דנו הבכירים בכישלונות עסקיים וביכולת של מנהלים וארגונים להפיק מהם לקחים ומסקנות.

 

הכנס היווה הופעת בכורה של יו"ר האיגוד, אייל מליס, כמנכ"ל תנובה. מליס הודה לכל המברכים אותו בימים האחרונים והתייחס בדבריו גם לאתגר החדש העומד בפניו כשאמר "גם אני ניצב כעת בפני אתגר חדש והמשימה שלי היא להפוך אתגרים להצלחות. אני סמוך ובטוח כי ביחד עם מנהלי ועובדי החברה נצליח להוביל את תנובה להישגים".

 

גם ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, התייחס לנושא הכישלונות בעסקים כשסיפר "מנהלים צריכים לדעת לצאת מאזור הנוחות ולקחת בחשבון את האפשרות להיכשל, להבין ולהגדיר לאן הולך הענף, ומה יהיה מקומך הייחודי שם. אסטרטגיה זה בידול, והיכולת לאתר ולרכב על מגמות צומחות, תוך כדי שאתה מבדל את עצמך ומפתח את ההיבטים הבלתי מוחשיים שמאפשרים לנצח בתחרות. יש לבנות אוריינטאציות שוק ולזהות באופן בלתי פוסק צרכים בלתי מזוהים של הצרכנים, ליצור חדשנות בלתי פוסקת בתוך הארגון, ללמוד מהעולם באופן בלתי פוסק ולבדוק איך זה רלוונטי לך. מנהלים צריכים לפתח יכולות מנהיגות בכל רמות הארגון ולזכור שניהול הוא חשוב, אבל לא מספיק  ויש לשים דגש על מנהיגות".

 

ענת גבריאל מנכ"ל יוניליוור ישראל אמרה ש"לא הרבה אנשים יסכימו להודות בכישלונות שלהם, אבל אם אני מסוגלת להגיד שנכשלתי אז יש לי גם ממה ללמוד". היא התייחסה למקרה בוחן של יוניליוור שניסתה להחדיר למוצריה, כחלק ממגמה עולמית, תו תקן של צרכנות בריאה: "אני מרגישה שהטעות שעשינו בטיפול בנושא של התו תקן, הייתה שהיינו יומרניים מידי. יצאנו למהלך בלי שותפים, לא מצד הרגולטור וללא חברות מסחריות מקבילות. מבחינת הצרכן הייתה תחושה שהתו הוא משהו מעט מתנשא, כי רק להגיד שזה מוצר בריא בלי לחשוף את כל הנתונים שלו שהביאו אותו להיות בריא, זה לא מספיק שקוף וברור. כדי להגיע להצלחות גדולות אנחנו חייבים שותף לצידנו, ובטח שאי אפשר להצליח בענק לבד".

 

תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד עמדה מאחוריי הבחירה בנושא הכנס, ודיברה על הקושי בגיוס של אורחים מהדרג הבכיר ביותר שיסכימו להגיע ולדבר על הכישלונות שלהם. דוברים נוספים בכנס היו דניאל בירנבאום מנכ"ל סודה סטרים, הראל ויזל מנכ"ל פוקס, ינקי מרגלית יו"ר SPACE IL, ציפי פינס מנכ"לית תאטרון בית לסין ובכירים נוספים.

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד