הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הכנס השנתי של איגוד השיווק התמקד בטכנולוגיות שיווק חדשות

16/01/2019
תלמה בירו, דניאל בירנבאום, צמרת פירסט. צילום: אביב
תלמה בירו, דניאל בירנבאום, צמרת פירסט. צילום: אביב

בכירי המשק בישראל, מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק, אנשי פרסום ותקשורת מובילים, וביניהם אייל מליס, מנכ"ל תנובה, רונן בר שלום, מנכ"ל כתר ישראל, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל,אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס, עינת יוזנט-רביד, מנכ"לית אלטמן, נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, חגית קמין, מנכ"ל רדיו 99, עמית משיח, מנכ"ל מקאן, אורי עיני ואמיר גיא, מנכ"לים משותפים באדלר, יוסי לובטון, מנכ"ל פובליסיס, בן מושכל, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, דני נגל, מנכ"ל ג'נרל מילס, נטלו חלק בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי 2019 שנערך בגני התערוכה בתל אביב.

 

השנה, נושא הכנס ה-"R&D" של עולם השיווק, החידושים והטכנולוגיות ששינו וישנו את עולם השיווק, כיצד מובילים מהלכים של פיתוח וטכנולוגיה שגורמים לשינוי מהותי של עולם השיווק ועל עולם השיווק החדש.

 

מדובר בנושא שעומד בראש מעייניהן של חברות רבות בישראל ובעולם, אשר השקיעו סכומי עתק במהלך השנה האחרונה במחקר ובפיתוח ובהקמת חטיבות המיועדות לנושא זה בלבד וכעת הגיע הזמן לבחון כיצד נושא זה משפיע וישפיע על עולם השיווק והאם מדובר בעוד תפקיד המוטל על כתפיו של איש השיווק. בעבר חשבו שרק החזקים שורדים. שרק מותגים גדולים ומבוססים, עם נתח שוק יציב יצליחו לשרוד. אך היום המצב השתנה. בעידן של היום, תעשיות שלמות מתהפכות ושחקנים חדשים עם טכנולוגיות חדשות כובשים כל חלקה טובה. זה כבר לא רק משחק של גודל, זה משחק של מהירות וחדשנות ולמידה אינסופית. המחקר והפיתוח הם המפתח לעתיד ואת העתיד עלינו ליצור במו ידינו. איגוד השיווק הישראלי הזמין את חבריו לכנס שקרא לעולם השיווק להבין מדוע מחקר ופיתוח טכנולוגי הוא הסיכוי היחיד להישאר בחיים.

 

את הכנס אירחו תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד וסיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ"ל האיגוד.

 

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק פתחה את הכנס ואמרה שתפקידו של איש השיווק מתחיל הרבה לפני התכנית השיווקית. הוא נטוע עמו' בשלבי המחקר והפיתוח, ומתחיל כבר בחשיבה על המוצר או על השירות העתידיים. אנשי השיווק הם אלו שצריכים להוביל את הארגון לחשיבה מחודשת בלתי פוסקת, למחקר ופיתוח של כלים שיווקיים חדשים והטמעתם במהלכי השיווק הבאים של החברה. זו המהות של marketing R&D וזהו חלק חשוב ואינטגרלי בעבודתו של איש השיווק.

 

עוד אמרה בירו: "אני מבקשת לומר תודה גדולה למנהל גדול במיוחד ולמי שעמד בראש האיגוד- אייל מליס, מנכ"ל תנובה. תודה על הכבוד שחלקת לנו, על הזכות האישית שהייתה לי ללמוד ממך. לימדת אותנו ערכים, איכות וענווה. מאחלת לך עוד הרבה שנים של הנהגה מוצלחת".

 

אחריה עלה לדבר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים שאמר כי אין לראות בסקרים את תכלית הכל וכי סקרים מנבאים את האתמול ולא את המחר. עוד קרא בירנבאום בהרצאתו לקהל הנוכחים, להטביע דגלי ישראל על המוצרים שלהם ולהיות גאים במדינתנו המדהימה.  

.

במהלך הכנס הוכרז איש השיווק של השנה, אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס. איצקין, שזכה בתואר על הובלת אסטרטגיית "צמיחה אחראית" שהפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר , עלה לבמה לקבל את הפרס, והתייחס לבחירה: "בסופו של דבר, כל עשייתנו ופועלנו היא במטרה לקבל את אמון הצרכנים. אני נרגש מהזכייה ומודה לאיגוד השיווק הישראלי על ההכרה והאמון בנו".

 

דוברים נוספים שהשתתפו בכנס: אורח הכבוד רורי סאתרלנד, יו"ר אוגילבי בריטניה, שהגיע לישראל במיוחד לצורך השתתפות בכנס.  היזמית צמרת פירסט, אילת קרסו, מנכ"לית ג'יני,גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק AIG, רמי יהודיחה, מנכ"ל LEAD OGLIVY, זהר אוריין, יועצת לחדשנות וטרנספורמציה, מיכל שחף, קולולם, ליאור פרנקל, שותף ב-JOLT, עדי אופק, מנהלת מרכז הפיתוח של מרצדס והמלחין, המוסיקאי והיוצר דורון מדלי.

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד