הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

CRM- כך תשנו את מפת העסק בתקופת מיתון

11/09/2012
CRM- כך תשנו את מפת העסק בתקופת מיתון

בשעה בה התחרות על כל לקוח הינה בבחינת ערך עליון, מתחדד יותר מתמיד הצורך לטיפול יעיל, מאורגן וממוקד בנתונים. עבור פירמות רבות, מידת ההיערכות לניצול המידע הארגוני עשויה להיות ההבדל בין לשרוד לבין לשגשג, דווקא בזמנים ובתנאי תחרות קשים.

 

לחופי ישראל מתקרבת סופה, כלכלית אם לדייק. וכמו בסופה הקודמת של 2008-2009, גם כעת, זו שעתן היפה של החכמות והאמיצות- הפירמות הפרואקטיביות, הגמישות, הזריזות ובעיקר הרעבות, שיקדימו תרופה לסופה ויבצעו מהלכי ייעול במערך השיווק והמכירות. לכן, רגע לפני הרעה, על פירמות להיערך ולבצע בחינה מחודשת של אסטרטגיית ניהול קשרי הלקוחות, כאשר תנאי חיוני לכך בארגון מודרני הוא קיומה של מערכת CRM. יחד עם זאת, יש לזכור כי עצם הימצאותה בלבד של מערכת כזו בארגון אינה מבטיחה יתרון תחרותי ועלינו כמנהלים לשאול עצמנו האם המערכת תומכת בפירמה במלוא הפוטנציאל שלה ועד כמה היא מסייעת לנו להשיג את יעדי המכירות והשיווק.

מה?! עדיין אין בארגון שלכם מערכת CRM?

מנכ"לים ומנהלי שיווק, בהיערכות למיתון, מומלץ במוקדם ולא במאוחר לאמץ אסטרטגיית ניהול לקוחות איכותי, שבמרכזה שימוש באמצעי השיווק המעודכנים ביותר. מערכת CRM תסייע למחלקות השירות, השיווק והמכירות לפעול בשיתופיות ובסנכרון מלא בכדי להבטיח הגברת שביעות רצון בקרב לקוחות קיימים, הקטנת אחוז הנטישה, ובשורה התחתונה- הגדלת המכירות תוך צמצום עלויות השיווק.

הזמנה להתנסות חינם של 45 יום במערכת ה-CRM היעילה בישראל, לחץ כאן >

יש בארגון מערכת CRM, אך כיצד תדעו האם אתם ממצים את מלוא הפוטנציאל שלה?

מערכת CRM, ללא מיצוי מלוא הפוטנציאל שלה, משמע בזבוז עצום של יכולות ומשאבים יקרים. אם המערכת שברשותכם אינה מבצעת אוטומטיזציה של לידים וניהול נתונים, ואינה בעלת מודולים המתאימים לבעלי התפקידים ולצרכים הספציפיים של הארגון, צר לנו לומר- ברשותך פיל לבן ולא זרוע עוצמתית שתבצע עבורכם את המשימות הסיזיפיות. על כן, זה הזמן לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

·         האם חברת התוכנה עצמה (ולא צד שלישי על כל המשתמע..) מלווה אתכם לכל אורך הדרך בשירות מקצועי, מסור ואדיב?

·         האם זכיתם להסברים מפורטים וברורים לגבי דרך העבודה הנכונה עם תוכנת ה- CRM?

·         האם מערכת ה-CRM שלכם מפיקה דוחות באמצעות מחולל דוחות ייעודי ואינטגרטיבי לרוחב כל המחלקות בארגון- השיווק, המכירות, הטלמרקטינג, שירות לקוחות ועוד?

·         האם מערכת ה-CRM שלכם מותאמת בצורה אופטימלית לצרכי השוק הישראלי ובעלת המודולים היעילים, הגמישים והמותאמים ביותר לצרכי החברה כפי שנגזרים מאופי קשרי הלקוחות?

אם לא ענית "כן" נחרץ לכל שאלה, מומלץ כי תבחן אופציות טובות יותר.

אז מהי מערכת ה-CRM  המושלמת עבורי?

בישראל, אין מי שאינו מכיר לדוגמא אתCRM  Dynamics Microsoft. ועדיין, בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות ישראליות בוחרות לשדרג דווקא למערכת כחול-לבן דוגמת שלג CRM, פרי פיתוח של חברה בעלת ניסיון של 20 שנה בשוק המקומי. קרן יוקב, מנהלת השיווק והמכירות של שלג תוכנה: "בשנים האחרונות, שלג CRM הפכה לבחירה המועדפת על מאות חברות וארגונים בישראל. ההתאמה לצרכי השוק הישראלי, שירות שמוענק יד ראשונה על ידי החברה המפתחת, ומגוון המודולים שאנו מציעים ברמת יעילות שאין כדוגמתה בישראל, כל אלו הפכו את שלג CRM לשם החם בתחום ה-CRM בישראל. אני מתכבדת להזמין כל מנכ"ל, סמנכ"ל או מנהל שיווק לפגישת הדגמה ולהתנסות חינם של 45 יום, ללא כל התחייבות, במערכת ה-CRM היציבה והיעילה בישראל".

לסיכום: הטמעה ויישום אפקטיבי של מערכת CRM מהווים את ההבדל שבין ירייה עיוורת של תקציבי פרסום במדיה ההמונית לבין ארגון חכם ויעיל שמסוגל למקסם את התוצאות דווקא בעת תקופה של אי ודאות. לכן, התקופה הנוכחית מספקת לנו תזכורת והזדמנות להתייעלות ולשדרוג תהליכים קריטיים בארגון, ובראשם בתחום השיווק והמכירות. מנכ"לים ומנהלים, זכרו! חברות ופירמות שישכילו לבחון בזמן את מערך ניהול קשרי הלקוחות בעזרת מערכת CRM אפקטיבית ומותאמת לשוק הישראלי, ייצאו מהמשבר מחוזקות.

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד