הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

Tif-all ביצעה פרויקט בזמן שיא של הקמה והעברת הדאטה סנטר של LivePerson

30/07/2020
קובי אבקסיס. צילום: תמיר יהושע
קובי אבקסיס. צילום: תמיר יהושע

חברת Tif-all (תיפ-אול), המתמחה בביצוע פרויקטים טכנולוגיים מקיפים להעברת חוות שרתים ומשרדים, השלימה פרויקט להעתקת חוות השרתים  של חברת LivePerson בישראל, אשר קיבלה החלטה לוותר על המשרדים בישראל וברחבי העולם ונדרשה להעביר את הדאטה סנטר שלה מן המשרדים ברעננה לאתר אירוח אחר.

 

ל-  LivePerson היו שבועיים בלבד לקבל את ההחלטה ולהעביר את הדאטה סנטר בשיטת Turn-Key  .חברת Tif-all נבחרה לבצע את ההקמה של הדאטה סנטר החדש ואת ביצוע המעבר , הכולל את המיפוי השרתים והתקשורת ,תכנון ,חיווט הציוד ואת ביצוע המעבר בפועל הכלל מאות שרתים.

 

בשלב הראשון של הפרויקט ביצעה חברת  Tif-all יחד עם צוות LivePerson מיפוי של הדאטה סנטר הקיים. לאחר תכנון מפורט הוחלט לבצע ההעברה של השרתים והיישומים שאינם פרודקשן. במקביל נרכשו במהירות ארונות חדשים והכבילה, אשר הוצבו והוכנו בדאטה סנטר של בזק בינלאומי.

 

בטרם המעבר גיבו מומחי Tif-all את מערך האחסון, בהיקף של כ- 100 טרה בייט אשר שימש כמערך גיבוי לשלב המעבר. לאחר שלושה ימים של מיפוי ,תכנון והקמה של הדאטה סנטר בוצע המעבר בפועל, כאשר צוותי Tif-all מבצעים את העבודה על פי תקנים בינלאומיים. לבסוף ביצעו צוותי Tif-all את חיבור השרתים, חיבור הארונות מערכות האחסון, מערכות התקשורת, הכבלים והסיבים האופטיים בדאטה סנטר החדש. לאחר המעבר הועלו לאוויר על ידי LivePerson היישומים הארגוניים בצורה מלאה וחלקה. תהליך ההקמה והמעבר ארך פחות מ- 5 ימים בלבד.

 

לדברי שרון אביבי, Global Head of TechOps (מנהל גלובלי לתפעול טכנולוגיות), "כחלק מן ההחלטה של LivePerson ברחבי העולם להעביר את 1,400 עובדיה לעבודה מרחוק ללא משרדים, הוחלט להעביר את הדאטה סנטר של החברה לאתר המיועד לכך,  בתוך שבועיים בלבד נאלצנו לבצע את כל הבירורים, לבחור אתר דאטה סנטר חלופי, לסגור חוזים, לבצע מיפוי של הדאטה סנטר ולבצע את המעבר בפועל, תוך שמירה על שרידות ומעבר ללא תקלות. לאחר שבחרנו באתר, התחלנו בפרויקט המעבר עצמו יחד עם Tif-all. בשלב הראשון ביצענו את המיפוי הפיזי והלוגי של הדאטה סנטר. לאחר מכן Tif-all הכינה את האתר החדש ובמקביל הכינה את האתר הקודם למעבר ובכלל זה העברת כלל האחסון למערך חיצוני כאמצעי גיבוי.

 

"Tif-all ביצעה את העבודה בצורה שיטתית, מהירה, מאורגנת ומסודרת, ללא תקלות וטעויות", ציין אביבי. "כיום יש לנו דאטה סנטר מדוגם בסטנדרטים בינלאומיים עם ארונות מסודרים וכבילה מסודרת ומאורגנת. פרויקט מסוג זה אורך בדרך כלל שלושה שבועות לפחות. Tif-all הפכה עולמות על מנת לספק את הציוד החדש באופן ולבצע את המיפוי, הגיבוי, ההכנה למעבר והמעבר בתוך ימים ספורים".

לדברי קובי אבקסיס, מנכ"ל ומייסד Tif-all, ביצוע מעבר דאטה סנטר, הוא לרוב מהלך מורכב עם סיכונים לא מעטים בתהליך, מצריך עבודה בתיאום מלא עם ספקי ציוד ואינטגרטורים שונים. תהליך שכזה חייב להיעשות בצורה מתוכננת ומסודרת על מנת להצליח. בפרויקט המעבר של LivePerson נוסף אתגר משמעותי והוא לוח הזמנים הצפוף במיוחד. בזכות הניסיון שלנו בתחום זה, נגישות לציוד, לספקים ואינטגרטורים ומומחיות טכנולוגית בתחום תשתיות ה-  IT, הצלחנו לתכנן ולהוציא לפועל את המהלך ללא תקלות כלל ובתוך ימים ספורים עמד אתר חדש ללא שהמעבר הורגש כלל. הידע שלנו יחד עם יכולותינו להיענות לבקשות הייחודיות של LivePerson, אפשרו לנו לסיים פרויקט זה בהצלחה".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד