הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מכירות שיא לאיקאה ב-2007: 469.3 מיליון שקל - גידול של 9.7% לעומת 2006

9/01/2008 10:55

גידול במכירות איקאה ישראל בכל תחומי הפעילות של החברה במהלך 2007. מהדו"חות הכספיים עולה, כי בשנת 2007 הסתכמו מכירות איקאה ב- 469.3 מיליון שקל – גידול של 9.7% לעומת שנה קודמת. על פי נתונים שהציגה החברה בסוף השנה שעברה, הסתכמו מכירות איקאה בישראל בשנת 2006 ב- 428 מיליון שקל - גידול של כ-8.5% לעומת שנת 2005.

 

ב-2007 גדל מספר המבקרים בכ- 5.2% והסתכם ב- 2.65 מיליון מבקרים. בתוך כך גדל סל הקניות הממוצע ב- 5.7% במהלך 2007. הצמיחה ב-2007 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, כאשר הבולטים שבהם:  תחום המטבחים – גידול של 23%; ריהוט משרדי - 18% וחדרי מגורים 13%.

 

גידול מרשים נרשם גם במכירות המחלקה העסקית, שזו השנה השנייה לפעילותה: ב- 2007 הסתכמו מכירות המחלקה בכ- 9 מיליון שקלים לחברות ועסקים שונים - גידול של כ- 100% מול 2006. מכירות חנות המזון השבדית זינקו ב- 35% לעומת אשתקד.

 

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, מוסר כי הגידול הכללי נובע מהמשך החדירה והביסוס של איקאה בשוק הישראלי, חיזוק מדיניות המחיר הנמוך כמו גם הבעת האמון באיכות המוצרים. לדבריו, תרמו לגידול גם חוויית הקניה והשיפור המתמשך במערך השירות לצד השקעה ברמות מלאי גבוהות. מנוע צמיחה נוסף הם המגזר החרדי, הערבי ודוברי הרוסית.  גבאי מוסיף, כי שנת 2008 תהיה בסימן של הרחבת המגוון ורענונו לאורך כל השנה.

 

לא מכבר הודיעה איקאה כי היא ממשיכה בתהליך ההתרחבות בישראל ומתכוונת לפתוח חנות שלישית באזור הצפון, בחיפה, לקראת שנת 2011. ההחלטה על הקמת החנות השלישית התקבלה בעקבות מחקר מקיף שנעשה ב-2005, שעל בסיסו הוחלט על פתיחת חנות שנייה ושלישית, מדרום לתל-אביב ובצפון בהתאמה. איקאה ישראל מעריכה, כי היקף המכירות השנתי בחנות זו יעמוד על כ- 250 מיליון שקל בשנה.

 

גבאי: "איקאה מתעתדת להפוך לרשת בישראל, בהתאם לתוכנית שאושרה על-ידי איקאה העולמית, עם פריסה בצפון ובדרום. חנות זו תהיה נוספת לחנות המתוכננת לקום בראשון לציון. ההחלטה לגבי המיקום הסופי של החנות תתקבל בחודשים הקרובים".

 

רשת איקאה העולמית כוללת 270 חנויות ב-36 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -19.8 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.07. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 522 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 191 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו בה יותר מ-15 מיליון מבקרים.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד