הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בקמפיין חדש לעידוד רכישת תוצרת כחול לבן

12/12/2012
בקמפיין חדש לעידוד רכישת תוצרת כחול לבן (הגדל)

מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה עולים הערב בקמפיין לעידוד רכישת תוצרת כחול לבן. הקמפיין, בו ישתתף כפרזנטור הג'ודוקא לשעבר, אריק זאבי, יתמקד בהגברת המודעות ליצירת מקומות עבודה כתוצאה מרכישת מוצרים תוצרת כחול לבן, לתרומה לעסקים ולמשק ולצרכנות נבונה

שר התמ"ת, שלום שמחון: "צריכת תוצרת כחול לבן מהווה הבעת תמיכה וסולידריות חברתית של הצרכנים במועסקים בתעשייה הישראלית. התעשייה המקומית נוגעת לכולנו וזה הזמן לעודד בחירה במוצרים מתוצרת ישראל, כשהם מתאימים באיכות ובמחיר לצרכן"

מטה כחול לבן במשרד התמ"ת, עולה היום, יום ג', בקמפיין חדש באמצעות הלפ"מ לעידוד הצרכנים לרכוש מוצרת תוצאת ישראל, ובכך לסייע בהגדלת התעסוקה. את הקמפיין, תחת הסיסמא: "כשאתם בוחרים תוצרת ישראלית, אתם תורמים ליצירת מקומות עבודה – וזו בחירה טובה", יוביל הג'ודוקא לשעבר, אריק זאבי והוא יעלה בשבועות הקרובות בטלוויזיה, ברדיו, באינטרנט ובשלטי חוצות.

הקמפיין הינו פעילות נוספת של מטה כחול לבן במשרד התמ"ת, הפועל במהלך כל השנה לסייע לצרכנים הישראלים בזיהוי מוצרי כחול לבן, בהגברת השקיפות והצרכנות הנבונה ובהעלאת המודעות לתועלת שבהעדפת רכישת מוצרים המיוצרים בישראל כמנוף ליצירת מקומות עבודה והגברת התרומה לעסקים הקטנים והבינונים, המהווים 99% מהעסקים בישראל ולמשק כולו, זאת תוך פעולות חינוך בבתי ספר, הסברה, סימון מוצרים באתרי אינטרנט, פעילות מול התעשייה ועוד.

סקר משרד התמ"ת שבוצע בינואר 2012 מצא כי על אף העלייה בתחושת הציבור לגבי יוקר המוצרים הישראלים, 86% מהמשיבים (מתוך 1,200 משתתפים בסקר) מעדיפים לרכוש מוצר ישראל בהינתן איכות ומחיר זהים למוצר תוצרת חוץ, 37% יסכימו לשם עד 10% יותר עבור מוצר ישראלי, בהינתן איכות זהה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, ציין כי "צרכנות נבונה, הלוקחת בחשבון, לצד העלות והאיכות, גם שיקולים של תרומה למשק, לתעסוקה ולצמיחת העסקים הקטנים והבינונים, מהווה הבעת אמון, תמיכה וסולידריות חברתית של הצרכנים במועסקים בתעשייה הישראלית. "לצריכת כחול לבן השפעה מכרעת על קיומה של תעשייה ישראלית חזקה ומשמעותית ולצד פעילות הממשלה ואחריותה, אני מקווה כי גם הצרכנים יביעו אמון בתעשייה הישראלית וירכשו תוצרת ישראלית, כאשר הרכישה מתאימה לכיסם ומבוקשם".

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן: "אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה של התאחדות התעשיינים עם מטה כחול לבן במשרד התמ"ת וההסתדרות. בזכות שיתוף פעולה זה, זכינו לצאת בקמפיין פרסום לתוצרת 'כחול לבן', אשר הנו בעל חשיבות רבה לקידום התעשייה והמשק הישראלי. על הצרכן הישראלי לראות ברכישת תוצרת 'כחול לבן' ערך עליון וגאווה לאומית, שכן כל מוצר ישראלי שנרכש, מאפשר ליצור מקומות עבודה חדשים ומעודד צמיחה במשק.  גם אנו בהתאחדות התעשיינים,  ערבים זה לזה. על כן אני קורא לכל חברה תעשייתית בישראל, להציב כערך ניהולי תעדוף רכישת מוצרים וחומרי גלם 'כחול לבן', על פני תוצרת חו"ל".

בהתאחדות התעשיינים הוסיפו כי הם ממליצים ליצרנים לסמן את מוצריהם בתווית כחול לבן, על מנת לעודד רכישת מוצרים תוצרת הארץ .

יו"ר ההסתדרות, עופר עינ אומר כי "אין ספק שרכישת תוצרת כחול לבן מביאה לשגשוגו של המשק הישראלי. העדפה של תוצרת כחול לבן שומרת ואף מוסיפה מקומות עבודה לישראלים רבים. המודעות לרכישת כחול לבן לא תמיד קיימת ויש להפוך עניין זה לסוג של תרבות צרכנית. אני חושב שגם הממשלה חייבת לתת העדפה לכל יצרן מקומי שמביא ליצירת מקומות תעסוקה ראויים לעובדים, במיוחד באזורי פריפריה".

ינון אלרועי, משנה ומ"מ למנכ"ל משרד התמ"ת ויו"ר מטה כחול לבן: "שיתוף הפעולה בין משרד התמ"ת לתעשיינים, להסתדרות ולצרכנים, הנו בעל חשיבות רבה לשקיפות, למודעות ולכלים, אשר יכולים לבנות מנגנון מתקדם של צרכנות וקנייה נבונה ונכונה, בעלת חשיבות וערך מוסף למשק כולו. אני קורא לציבור לחפש את התו "מיוצר בישראל" וליצרני נוספים להצטרף לפרויקט סימון המוצרים בכדי לסייע לציבור הצרכנים בזיהוי המוצרים המיוצרים בישראל. כאשר כל מיליארד שקלים של יבוא, המוסבים לייצור מקומי – מייצרים 2,750 מקומות עבודה חדשים, מודעות הציבור למשמעות רכש מקומי, חשובה ואנו נמשיך לפעול בכדי שלצרכן קנייה זו תשתלם.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד