הפוך לעמוד הבית

אלו"ט ותילתן-מכללה לעיצוב יוצאות בקמפיין לקידום מודעות לאוטיזם

2/01/2017
אלו"ט ותילתן-מכללה לעיצוב יוצאות בקמפיין לקידום מודעות לאוטיזם

לקראת יום ההתרמה לילדים האוטיסטים, שייערך ב-3 בינואר, יוצאת אלו"ט (אגודה לאומית לילדים אוטיסטים) בקמפיין הסברה שנועד להעלות מודעות לאוטיזם, והפעם תוך דגש על נקודת המבט של האדם עם אוטיזם, שרואה את העולם באופן שונה מכלל האוכלוסייה.

 

סטודנטים מ"תילתן– מכללה לעיצוב" נרתמו לסייע במשימה ולקדם את המסר באמצעות כרזות מיוחדות שעיצבו, ואשר מנסות להמחיש את הקושי של אנשים וילדים עם אוטיזם ליצור קשר עין, מרכיב בסיסי ביותר בתקשורת אנושית ובינאישית.הקושי בקשר עין הוא תופעה המאפיינת את כל הרצף האוטיסטי, מהתפקודים הגבוהים ביותר ועד לנמוכים.

 

הקמפיין תחת הכותרת: "אוטיזם-רואים אחרת", הינה דו משמעית: מצד אחד -האוטיסטים רואים וחווים את העולם אחרת מאנשים 'רגילים'.בעיניהם העולם, כפי שמתנהל הוא  לעיתים מפחיד ומאיים משום  שהם חווים את הגירויים החיצוניים בצורה מועצמת מדי. ומצד שני כיצד אנחנו – הציבור הרחב – יכולים לנסות לראות את האנשים עם אוטיזם בצורה אחרת. להביט פנימה, לראות את המיוחד שבאנשים האלה. אולי אז נבין אותם יותר, וזה יוביל לחשיבה חיובית וקבלה אמיתית.

 

תילתן היא מכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה, שכחלק מתכנית הלימודים משתפת את הסטודנטים בפרויקטים בעיצוב לתרומה לקהילה. המכללה משלב בהצלחה סטודנטים אוטיסטים וכן בעלי לקויות בספקטרום רחב, ומבין בוגריה גם אוטיסטים שהפכו לסיפורי הצלחה.

 

 

יום ההתרמה לילדים ובוגרים עם אוטיזם, המשותף לאלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים אוטיסטים, ולעמותה לילדים בסיכון, יתקיים ב-3 בינואר 2017. עשרות אלפי תלמידים וחניכי תנועות הנוער יפקדו את בתי האב ובתי העסק ויבקשו מהציבור להרים תרומה למען הילדים האוטיסטים. במסגרת זו יוצאות שתי העמותות במסע הסברה להבנת האוטיזם, ולהגברת המודעות והרגישות בקרב הציבור.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד