הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

קמפיין חדש בשפת הסימנים קורא לשימוש במסיכות מיגון שקופות

21/04/2020
מיכל גורליק. צילום: ORRO
מיכל גורליק. צילום: ORRO

"כתר", שפיתחה ומייצרת מסכי מיגון שקופים שפותחו בהתאם לדרישות מחמירות ביותר של הצוותים הרפואיים, נענית לקריאה של אוכלוסייה זו ויוצאת בקמפיין הקורא לבחור במסכי מיגון שקופים המאפשרים את קריאת השפתיים (זאת במקרים בהם ניתן להשתמש בהם ללא מסיכת פה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות).

 

המסיכות של כתר מיוצרות בכרמיאל במפעל הערוך בשגרה לייצור ריהוט ופתרונות אחסון, המיועדים ברובם לאירופה וארה"ב, וכן לשוק הישראלי. עקב משבר הקורונה העולמי, קו הייצור שינה יעודו והחל לייצר מסיכות המספקות הגנה מיטבית מהידבקות בקורונה. עשרת אלפים המסיכות הראשונות שיצרה כתר נתרמו למד"א, למרכזים הרפואיים ובתי חולים בכל רחבי הארץ. המסיכות זמינות גם למכירה בחנויות כתר, חנויות פרטיות, ברשתות השיווק ACE וגוד פארם ובקרוב ברשתות נוספות.

 

בסרטון שיזמה כתר מככבת מיכל גורליק, בת 30 מחיפה, מעצבת גרפית וחירשת מלידה האומרת כי "מאז שהחלה מגפת הקורונה אני ועוד עשרות אלפי כבדי שמיעה וחרשים בישראל לא יכולים להבין מה אתם אומרים כי איני יכולה לראות את השפתיים שלכם. המסכות שרובכם משתמשים בהן, הן מכשול של נגישות עבורי".

 

אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים, כתר ישראל ציינו כי "פרוייקט זה הינו חלק מהיכולת המהירה של כתר לייצר חדשנות מיידית, במטרה לספק לאוכלוסיות רחבות הגנה מיטבית, מונגשת ורב פעמית".

 

יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל ציין כי "צו השעה מחייב את כולנו לחבוש מסיכות, ומסתמן כי כך יהיה לאורך זמן. חשיבות השימוש במסיכות מסוג אלו שמייצרת כתר מסייעת לשיפור הנגישות והתקשורת של אנשים עם מוגבלות בשמיעה המסתייעים בקריאת שפתיים ואנשים עם מוגבלות שיכלית התפתחותית. העמותה רואה הערכה גדולה בפיתוח מוצרים נגישים לשיפור הנגישות ואיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, עבורם המצב קשה שבעתיים".


כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד