הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: לאה מלכא, מנהלת השיווק ב"זיתא"

23/07/2009
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: לאה מלכא, מנהלת שיווק זיתא
  • שם החברה: זיתא
  • שנת הקמה: 1992
  • מספר  עובדים: 20

    פרופיל:
    לאה מלכא, (37, נשואה + 3 מקסימים), משמשת מזה כשנה כמנהלת השיווק של זיתא, בית הבד הגדול בישראל. במסגרת תפקידה, אחריאת לאה על הובלת מהלכים שיווקיים, פיתוח המותג ובנית וישום תוכניות אסטרטגיות. בשנה האחרונה, הובילה לאה, את תהליך המיתוג מחדש המוצלח של זיתא. מלכא, בעלת תואר MBA, התמחות בשיווק באוניברסיטת ת"א, שמשה בעבר כמנהלת שיווק חטיפים בחברת יוניליוור.

    זיתא - בית בד גלילי  הממוקם בגליל ומתמחה ביצור שמן זית איכותי וטעים. זיתא הינו בית הבד הגדול בישראל  ובבעלות של חברת ויסוצקי והיזם אמיר גור לביא שהיה בין מייסדי בית הבד.

  1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

    בחירה במיצוב ייחודי בקטגוריה, שאינו מדבר על מקור על שמן הזית כחומר גלם אלא בהקשר של טעם, איכות וחיבור חזק לאוכל טעים. שינוי השפה בקטגוריה בא לידי ביטוי, הן במסרים השונים, המציגים את שמן הזית האיכותי כחלק מהארוחה הישראלית והן בעיצוב מחדש של האריזות, ליצירת מראה חדש ובולט בקטגוריה . התוויות כולן עוצבו בדגש על תמונות הגשה של אוכל, ויצירת תחושת טעם (מעודן, מודגש) כחלק מזיהוי המוצרים בקטגוריה וכחלק מחיבורם הישיר לעולם האוכל האיכותי.

    בנוסף, שמנו דגש על מיתוג 'זיתא' כמותג שמן זית גלילי המביא את הטעם הגלילי לכל בית. הקמפיין שלנו, עסק בעובדה שכולם היו רוצים לעבור לגליל, על השקט שבו, איכות האוכל והשלווה שהו נוטע. אך עד שזה יקרה בפועל, כולם מוזמנים לטעימה קטנה מהגליל, באמצעות שמן זיתא, המגלם בתוכו את כל הערכים הגליליים הנחשקים.

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    פרסום טלוויזיוני . לקמפיין הפרסומי שעשינו, חלק נכבד בתהליך המיצוב החדש שלנו. בדרכו הויזואלית הייחודית הוא מעביר את הערכים השונים והאיכותיים של מותג 'זיתא' אותן בקשנו להציג- הגליליות, על כל המשתמע מכך, החיבור הישיר לאוכל, בדגש על אוכל טעים ועוד. כל זאת  כמובן לצד החשיפה הרחבה שיוצר קמפיין הפרסום, למראה החדש של הבקבוקים והתוויות הייחודיות של זיתא בקטגוריה.

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    מנכ"ל זיתא, בנצי אלישע, ואני מבצעים תהליך חשיבה ממנו נגזרים היעדים האסטרטגיים הרב- שנתיים. יעדים אלו מחולקים לפי שנים ובמסגרת היעד השנתי אנו בונים תוכנית שיווקית אסטרטגית, שבאה לענות על יעדי אותה שנה, עליהם התחייבנו לדירקטוריון. התקציב עצמו, נגזר מיעדים אלו ומהרווחיות אליהם המותג שואף להגיע.

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

    יד מרדכי, עושים עבודה יפה בפיתוח שוק שמן הזית. הם מדגישים את היתרונות בקטגוריה ומנסים לחנך את הצרכן לאיכויות שמן זית.

 

  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
מכל אחד יש מה ללמוד
 

·         עיתון/ מגזין מועדף
גלובס

·         דף הבית שלך באינטרנט
אתר האינטרנט של זיתא, כשהבא אחריו לעיון הוא אתר גלובס

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
קפה ג'ו ברחוב החשמונאים בת"א.  כשהפגישות הן באזור בית הבד של זיתא, הנמצא בגליל התחתון, אז המועדף הוא אדלה ברמת ישי

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
שברולט ויונט

·         מהו ג'וב חלומותיך?
אני מתייחסת לכל תפקיד שאני עושה, כאל חלום והזדמנות.

·         חופשה חלומית:
עם בעלי, לבד, ביערות הכרמל

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד