הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: ענבל טרופ-קירש, מנהלת שיווק ופיתוח מוצרים של חברת המלח לישראל

30/07/2009
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: ענבל טרופ-קירש, מנהלת שיווק ופיתוח מוצרים של חברת המלח לישראל
  • שם החברה: חברת המלח לישראל
  • שנת הקמה: 1922
  • מספר  עובדים: 150


פרופיל:

ענבל טרופ-קירש (40, נשואה + נועם, עידו ורועי המקסימים), משמשת מזה כשלוש שנים כמנהלת השיווק ופיתוח המוצרים של חברת המלח לישראל. במסגרת תפקידה, אחראית ענבל על הובלת מהלכים שיווקיים ופיתוח המותג "מלח הארץ". טרופ-קירש, בעלת תואר ראשון BA מדע המדינה ויחסים בינלאומיים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני MBA, התמחות בשיווק גם הוא מהאוניברסיטה העברית בירושלים. שמשה בעבר כמנהלת שיווק באסם.

 

חברת המלח לישראל, בעלת מותג "מלח הארץ", הינה היצרנית העיקרית של המלח בישראל מאז 1922, ומשווקת את המלח המוכר כמלח בישול ומלח שולחן תחת המותג "סלית". בשנים האחרונות מפתחת החברה מלחים פונקציונאליים לשוק המקומי ולייצוא ומובילה מהלך רחב היקף לעידוד תעשיית המזון בישראל להשתמש במלח מופחת נתרן בתהליך הייצור.

 

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

    ללא ספק, המהלך המשמעותי ביותר שנעשה בחברה בשנה האחרונה הוא מיתוג עולם המלח ובניית מותג "מטרייה" – "מלח הארץ", שכולל מגוון רחב של מוצרי מלח ומזוהה אצל הצרכנים עם חוויה של איכות ואנינות טעם. השם שבחרנו למותג "מלח הארץ" מסמל את ארץ ישראל היפה, השורשית והאמיתית. באמצעות שם זה ביקשה החברה לשקף ערכים של: ישראל הטובה והיפה, מטבח משובח לכולם, אורח חיים בריא, חוויות חדשות והרמוניה בין העבר והעתיד. ערכים אלו מתחברים היטב עם מלחי המותג, אשר נושא בחובו את טעמי הים  ואת השמש הישראלית ומעניק את הטעם המיוחד והאהוב המאפיין את המטבח הישראלי בעיני רבים.

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    פרסום ויחסי ציבור. באמצעות קמפיין הפרסום שעלה בטלוויזיה הבאנו לחשיפת המותג וגרמנו לכך שידברו עליו ב"שיחות סלון", באמצעות יחסי הציבור אנו מעוררים את מודעות הציבור למגוון הרב של מלחים הקיים בשוק ומיועד לשימושים שונים. מאחר ועולם הפרסום ויחסי הציבור נושקים זה לזה והולכים בד בבד עם עולם השיווק מתאפשר לי לעמוד ביעדים שאני מציבה לעצמי.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    ביחד עם דוביק טל, מנכ"ל חברת המלח ועם צוות ההנהלה של החברה, אנו פורטים את חזון החברה לתוכנית אסטרטגית עסקית שמהווה את הבסיס לתוכנית השיווקית שלנו. בתוכנית השיווקית אנו מגדירים יעדים לטווח ארוך וקצר, מהם מתגבשת תוכנית הפעילות השנתית ובהתאם נגזר התקציב.

 

  1. כיצד אתם מתכוונים להתמודד עם כניסתו של מתחרה חדש לשוק?

    תחרות רק מטיבה עם הצרכנים ובמקרה שלנו אף מעוררת את הקטגוריה. אנו רואים פוטנציאל שיווקי עצום בתחום בו אנו פועלים וכיום, עם הצטרפותו של מתחרה,  ברור לנו אף יותר, כי המגמה אותה חזינו אכן מתממשת.

 

  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
ליאורה ליפץ.  היתרון הניהולי שלה והאומץ להוביל מהלכים שיווקים פורצי דרך ובעלי חדשנות מוצרית, תוך הקשבה ויכולת מענה לצורכי השוק והצרכן הסופי , תמיד הרשימו ועדיין מרשימים אותי.

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
אסטרטגיית אוקיינוס כחול- אסטרטגיה עסקית להתמודדות בשוק תחרותי.

·         עיתון/ מגזין מועדף:
דה מרקר.

·         דף הבית שלך באינטרנט:
אתר  חברת המלח לישראל

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
ארקפה הרצליה.

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
טויוטה קורולה.

·         מהו ג'וב חלומותיך?
לכהן בתפקיד ניהולי בכיר שבו אוכל להטביע את חותמי.

·         חופשה חלומית:
עם בן זוגי היקר במלון 
Anassa שנמצא בפאפוס בקפריסין.

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד