הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: אילון שטרן, מנכ"ל, מיסד ובעלים משותף בפרסקו חצבה

20/08/2009
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: אילון שטרן, מנכ"ל, מיסד ובעלים משותף
  • שם החברה:  פרסקו חצבה 2006 בע"מ
  • שנת הקמה: שנת 1999
  • מספר  עובדים: 60

פרופיל:

 

אילון שטרן,מנכ"ל מייסד ובעלים משותף בפרסקו חצבה, גדל במושב שיתופי מולדת ועבד בענפי החקלאות. בתיה רעייתו, הינה בת למשפחה חקלאית שהתמחתה בגידול תות שדה ברמת השרון. שניהם חקלאים עצמאיים מזה כשלושה עשורים ונחשבים בין מגדלי היצוא הטובים בישראל בענף התבלינים הירוקים הטריים. יחדיו הקימו את המפעל והשקיעו בפיתוחו ובמינוף הגידולים החקלאיים למוצרי צריכה הנמצאים בכל שולחן ביתי.

 

"פרסקו חצבה 2006 בע"מ" הוא מפעל חקלאי בו מגדלים, שוטפים, אורזים ומשווקים, מגוון רחב של מוצרי עלים:  עלי בייבי, חסות כרוב, תערובות סלטים שטופים ומוכנים למאכל ותבלינים טריים. המומחיות מתחילה בבחירת זן הגידול הנכון, דרך ידע חקלאי מצטבר רב שנים ועד לפיתוח שיטות ייחודיות לשטיפה ואריזה באמצעות מכשור בעל טכנולוגיה מתקדמת ביותר והובלה בקירור של המוצרים בהקפדה על טריות. ל"פרסקו חצבה 2006 בע"מ" שני מפעלים: מפעל לייצור תערובות עלים לסלטים טריים ומפעל לייצור ממרחים ורטבים טריים על טהרת צמחי תבלין טריים.

 

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

    החלטנו לבצע תהליך מיתוג מחדש של סדרת הרטבים, לחזק ולמנף את תחום התבלינים וליצור בו חדשנות ורענון. במהלך השנים האחרונות נמכרו המוצרים ללא כל נקיטה בפעילות שיווקית, ולמרות זאת המכירות גדלו משנה לשנה. עקב כך החלטנו למתג מחדש את סדרת הרטבים הטריים וליצור לה שפה אחידה המשקפת את הטריות, האיכות והטעם ולהבליט את נוכחות המוצרים על המדף בעיצוב תוויות אריזה חדשות המבטאות זאת. בשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום הבישול הביתי כאשר הטלוויזיה שותפה עיקרית בשינוי בתכניות בישול המוצגות ע"י השפים המובילים בישראל. לכך השפעה גדלה והולכת בהתעניינות הציבור בחידושים ופיתוחים בתחום הגסטרונומי. הפכנו בישראל למעצמה גסטרונומית כאשר ציבור רחב צמא לכך.     

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

     
    לא נוכל לוותר על פעילות יחסי הציבור שבשלב זה מהווה מענה הולם לגבינו. היחצ"נות הינו תחום הפועל בעיקר בעיתונות ובמדיה האלקטרונית תוך יצירת תדמית אמינה לצרכן בהשוואה לשטחי פרסום נרכשים. עבודת יחסי הציבור עשויה לדעתנו להשפיע על התפתחות החברה בכך שהצרכנים ייחשפו לאיכות, לטריות ולטיב מוצרינו באופן אמין.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    ע"פי תוכנית עסקית הכוללת ומתייחסת להיקפי מכירות המתבססים על שנים קודמות וצפי לשנה הקרובה. אנו בוחנים  את אפשרויות ההשקעה ובהתאם לכך מגבשים יעדי מכירה וזמן ביצוע. העסק הוא עסק משפחתי וככזה ההחלטות מתקבלות בישיבות הנהלה משפחתיות אשר נערכות אחת לשבועיים ובה כל אחד מעביר דוח מצב בתחומו ומעלים רעיונות ומגיעים להחלטות. בישיבות משתתפים גם שלושת ילדינו : דרור מנהל תחום תוצרת חקלאית ומשאבי אנוש, גל מנהל  כספים וקשרי לקוחות ואפרת מנהלת תחום רטבים.

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה?  

    במושב שדה ניצן הוקם  מפעל הנושא את השם  "גינה לי" מהראשונים בתחום שטיפת ירקות והם אלה שהכתיבו כללי איכות מהגבוהים בענף. ע"י כך הם קבעו סטנדרטים שמהווים את הרף בשוק . הסטנדרטים אומצו על ידינו ואף העלינו יותר את הרף תוך הקפדה יתרה על איכות, טריות וניקיון ובכך נוצרו הפרשי מחירים בשוק וזאת אל מול יצרנים שלא נוקטים בכללי ייצור קפדניים ומציעים מחיר זול לצרכן. מתברר כי גישת הייצור הקפדנית שלנו הוכיחה  את עצמה לנוכח המודעות של הציבור ברכישת מוצרי ירקות המגודלים ומיוצרים בתנאי בקרה ופיקוח מחמירים.

 

  1. השאלון האישי

 

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
יצחק תשובה- התחיל מאפס, עשה הכול  בשתי ידיים, עם תעוזה וצניעות.

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
מקודנלדס

·         עיתון/ מגזין מועדף
מעריב

·         דף הבית שלך באינטרנט
דה מרקר

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
" המטבח של בתיה"

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
טיוטה לנקרוזר

·         מהו ג'וב חלומותיך?
החלום התגשם

·         חופשה חלומית:
"איי סיישל"

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד