הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: יובל רובינס סמנכ"ל שיווק ומכירות, המי"ל

15/10/2009
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: יובל רובינס סמנכ"ל שיווק ומכירות
  • שם החברה: המי"ל בע"מ (המרכז הישראלי לניהול)
  • שנת הקמה: 1959
  • מספר  עובדים: 35


    פרופיל קצר

    יובל רובינס, משמש כסמנכ"ל שיווק ומכירות בהמי"ל מזה 3 שנים. בגיל 23 פתח חברה לייעוץ ופיתוח מערכי שיווק וכעבור 3 שנים עברת לניו יורק ושם שימש כמנהל מכירות בחברת נדל"ן גדולה. החל מסוף 2006 עובד יובל בהמי"ל. בתחילה שימש כמנהל מערך המכירות והתקדם לתפקידו הנוכחי במהרה.

    המי"ל מתמחה בכנסים ועידות, קורסים וסדנאות למנהלים. פעילויות המי"ל נועדו לשפר את האפקטיביות הניהולית של כל מנהל באשר הוא, נושא הכשרות מנהלים מקבל משנה תוקף בתקופות מאתגרות בהן נדרשים המנהלים לשיפור תוצאות תוך הסתגלות לשינויים מבניים.


  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

    התהליך המשמעותי ביותר הינו הפיכת המי"ל מארגון מכוון מוצר לארגון מכוון לקוח, תוך מתן דגש לתקופה מאתגרת במסגרתה מצוי המשק בשנה האחרונה. נושא זה בא לידי ביטוי במספר תחומים: 1. השקת מוצרי הדרכה המיועדים לתקופות משבר הן ככלי ניהולי נוסף והן כמקצוע נוסף למנהל, מוצרים כגון הסמכת מאמנים (קואצ'ינג), הנחיית קבוצות ועוד. 2. בנוסף השקנו השנה כנסי העשרה ללא תשלום לקהל לקוחותינו, כנסים אלו יצרו ויוצרים בטווח הקצר תחושה של הקניית ערך ללקוחות ובטווח הארוך מגדילים את נתח הלקוח.

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    על שתיים: א. על הקשר הישיר של מנהלי תיקי הלקוחות עם קהל לקוחותינו. היום אנו יודעים בוודאות שהקשר האישי הן בטלפון והן בשטח נותן תוצאות לאורך זמן. לעניות דעתי, לאפיק שיווקי זה אין תחליף. ב. חבר מביא חבר – וזאת באמצעות טיפוח ושימרה על קשר עם  לקוחותינו המשמשים עבורנו כ-כ"סוכני מכירות" יעילים ביותר.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    תקציב השיווק נבנה גם מלמעלה (יעד הכנסות הארגון) וגם מלמטה (פעילויות שיווק נדרשות לכל פעילות), כמו כל תקציב, התקציב הינו מוגבל ואנו משתמשים ב"חוק פרטו" על מנת לתעדף את ערוצי השיווק והמכירה שלנו.  בתקציב השיווק נשמרת מידה מסוימת של  גמישות בהתאם לצרכי הלקוחות והשוק המשתנים – המשבר למשל, דרש מאיתנו לבחון מחדש את צרכי לקוחותינו, להתאים פעילויות ולהקצות משאבים בהתאם.

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

    פעילויות המי"ל מתחרות במספר שווקים ואין לנו מתחרה עיקרי אחד. בכל אחד מהתחומים התחרות הינה אגרסיבית ומאתגרת. בתחום הכנסים למשל התחרות העיקרית שלנו היא העיתונות אשר מרימה כנסים איכותיים וגדולים תוך ניצול היתרון היחסי שלה (מדיה ללא הגבלה כמעט)

  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
פרופ' פיטר דרוקר אבי הגישה התוצאתית

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
זה לא ממש ספר שיווק אבל מרד הנפילים של איאן רנד הוא הספר שהשפיע עליי יותר מכל. הספר טוען כי כוחה של החברה ושגשוגה באים בזכות של פרטים בעלי יכולת וכוח יצירתי, וכי חברה שאותו מיעוט זה ינטוש אותה תחלש, תשקע ואף תתמוטט לחלוטין.

·         עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר

·         דף הבית שלך באינטרנט
אתר הבית שלנו, כלי עבודה יומיומי שלי

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
כפר המכבייה

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
טויוטה קורולה

·         מהו ג'וב חלומותיך?
יועץ ויזם עסקי מוביל בתחום המכירות והיזמות העסקית

·         חופשה חלומית:
חצי שנה בדרום אמריקה

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד