הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: מרב שועלי, מנהלת תקשורת שיווקית בביטוח ישיר

29/10/2009
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: מרב שועלי, מנהלת תקשורת שיווקית
  • שם החברה: ביטוח ישיר (איי. די. איי. חברה לביטוח)
  • שנת הקמה: 1994
  • מספר  עובדים: כ- 1000

    רקע:
    מרב שועלי, 38, משמשת מזה כ- 4 שנים כמנהלת תקשורת שיווקית בביטוח ישיר. במהלך תפקידה הובילה את השקת אתר האינטרנט של ביטוח ישיר, הראשון והיחיד בארץ המציע רכישת פוליסת ביטוח און ליין ללא התערבות של נציג מכירות. מדובר בעצם בשינוי תפיסה של לקוחות ולהפוך את המוצר הביטוחי למוצר שאינו דורש מיומנות מיוחדת ברכישתו.  למרב תואר ראשון בתקשורת וניהול.


    פרופיל:
    ביטוח ישיר נוסדה בתחילת שנות ה-90 כחברת הביטוח הישיר הראשונה בישראל.  החברה היא גם הראשונה בישראל שהציעה רכישה מלאה של ביטוח רכב וביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות אתר האינטרנט www.555.co.il. ביטוח ישיר פועלת במספר תחומים מרכזיים ובהם: תחום ביטוח רכב חובה, תחום ביטוח רכב רכוש ותחום ביטוח דירות רכוש. החברה גם עוסקת בשיווק פוליסות ריסק, אובדן כושר עבודה, מחלות ותאונה, חסכון, ביטוחי בריאות וביטוח נסיעות לחו"ל.  עוד מציעה החברה מוצרים נוספים בעסקי הביטוח הכללי ובהם: ביטוח עסק מקיף, ביטוח חבויות מעבידים וצד ג'. בימים אלה מובילה החברה מהלך "חברה ללא נייר"- העברת ההתקשרות עם הלקוחות מדואר רגיל לטפסים אלקטרונים.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

בשנה האחרונה השקנו מותג פרטי למכירת ביטוחים באינטרנט: "Ynet ביטוח".  מדובר בשיתוף פעולה עסקי בין חברת הביטוח הישירה המובילה לבין אתר התקשורת המוביל בארץ.  עם השקת המותג החדש, מציעה החברה 3 מותגי ביטוח שונים אותם אנו מנהלים כאשר "Ynet ביטוח" הינו מותג הנמכר בבלעדיות באמצעות האינטרנט. כל מותג מנוהל עם אסטרטגיה שיווקית שונה וייעודית שמתאימה לקהל היעד אליו הוא פונה. מותג "ביטוח ישיר" מזוהה עם מובילות וקדמה; מותג "9000000" מזוהה עם הפשטות שברכישה ביטוח ותובנות למה לא צריך סוכן ברכישת ביטוח. ב"Ynet ביטוח" הפנייה היא לנהגים טובים עם עבר תביעות נקי וותק של 10 שנות נהיגה על הכביש.

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר, ומדוע?

ביטוח ישיר הינה חברת ביטוח שעובדת ללא סוכנים. היות והלקוחות שלנו מחדשים ביטוח אחת לשנה אנחנו מחויבים להישאר בתודעה הציבורית לאורך כל השנה ובאופן ישיר מול הלקוח. כל חודש אנו בעצם פונים לקהל חדש. לכן, הפרסום באמצעות הטלוויזיה הוא היעיל ביותר עבורנו. הטלוויזיה מאפשרת לי להגיע אל הלקוח בביתו, בזמן שהוא נינוח ועל ידי פרסומות הומוריסטיות ומושקעות. לכן לא אוותר עם פרסום בטלוויזיה.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

תקציב השיווק נקבע על פי מספר קריטריונים, יעדי מכירות ופניות ובין השאר על פי משוואה של עלות ההשקעה שלנו בכל פנייה של לקוח חדש או מחדש. התקציב מתגמש ככל שהתוכנית השיווקית צופה יותר פניות של לקוחות. אנו מקיימים פגישות צוות שיווק קבועות במהלכן אנו מציבים יעדים ומסרים שיווקיים ארוכי טווח וקצרי טווח.

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה...

חברת הפניקס, נכנסה לאחרונה גם היא לתחום האינטרנט. לדעתי זהו מהלך מצוין שדרש הרבה אומץ והשקעה, ומראה על הבנה כי עתידו של העולם הצרכני הוא באינטרנט ובעצם במכירת ביטוח בשיטה הישירה המתקדמת.

 

  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
רענן סעד, משנה למנכ"ל ביטוח ישיר

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
אני לא קוראת ספרי שיווק, אלה לומדת מהשטח, מהעבודה ומהאנשים שבסביבתי.

·         עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר

·         דף הבית שלך באינטרנט
Ynet

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
צפרה

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מזדה 3

·         מהו ג'וב חלומותיך?  
לפתח מוצר שאני כבר חושבת עליו הרבה שנים ולהוציא אותו לפועל

·         חופשה חלומית:
בעבר: חופשה בזנזיבר, בעתיד: חופשה באיי סיישל

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד