הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: רות משאט מנהלת שיווק ופרסום ברשת תכשיטי צבאן

7/01/2010
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: רות משאט. מנהלת שיווק ופרסום
  • שם החברה: רשת תכשיטי צבאן                   
  • שנת הקמה: 1975
  • מספר  עובדים: 150         
  • רקע:
    רות משאט (36, נשואה + 2) משמשת כמנהלת שיווק ופרסום ברשת תכשיטי צבאן מזה כארבע שנים. במסגרת תפקידה אחראית רות על ניהול תקציב המדיה, קשר מול משרד הפרסום ויחסי הציבור, שת"פים מסחריים. במהלך תפקידה הנוכחי הובילה רות את החברה למהלך של מיתוג הרשת מחדש הכולל את שינוי השם והשפה התקשורתית. בתפקידה הקודם שימשה כמנהלת תיקי לקוחות במשרד יח"צ. רות בעלת
    BA בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל ו- MBA עם התמחות בשיווק מהאוניברסיטה העברית.  
  • פרופיל:
    רשת תכשיטי צבאן (
    ZABAN) הוקמה לפני 35 שנים ע"י בכור צבאן. הרשת פועלת כזכיין של תכשיטי זהב ויהלומים ב- 32 נקודות בסניפי המשביר לצרכן. בנוסף, לרשת 6 חנויות עצמאיות. פרט לכך, לחברה זרוע נוספת, בתחום סיטונאות תכשיטי זהב ויהלומים.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

מיתוג מחדש. במהלך המיתוג הרשת שינתה את שמה מתכשיטי CORAL לתכשיטי ZABAN. המיתוג כלל שפה פרסומית חדשה, שינוי הנראות בנקודות המכירה, שינוי לוגו וסלוגן. המהלך לווה בפרסום אינטנסיבי, בעיקר בסוף השנה, מהלך שנשא פרי באופן מובהק ומשמעותי.   

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
    פרסום ממוקד לקהל היעד הרוסי, ופרסום מקומי לכלל הקהלים בהתאם לאשכולות גיאוגרפיים. עבודה בשתי הרמות האלו מניעה לפעולה באופן מיידי ומניבה תוצאות משמעותיות בנקודות המכירה.

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
    המניע המרכזי של תוכנית השיווק הוא נקודות שיא ידועות מראש - חגים. מעבר לכך, אנו ממלאים את כל לוח השנה בפעילות יזומה, כך שגם אם אין ללקוח סיבה ידועה מראש, בגללה הוא מעוניין לרכוש תכשיט, אנו מייצרים פעילויות שכאלה – שת"פים עם גורמים מסחריים מתחומים שונים, מבצעים מקומיים, ימי מכירה מיוחדים, הגרלות, כרטיסי גירוד נושאי פרסים אטרקטיביים ועוד. תקציב השיווק הוא נגזרת של עוצמת הפעילות השיווקית בכל תקופה – ברמה הארצית, ברמה המקומית וברצפת המכירה עצמה, באופן מתוכנן וידוע מראש.  

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
    הבחירה של רשת רויאלטי במירי בוהדנה כפרזונטורית, מיתגה אותם בצורה נכונה ותרמה משמעותית למודעות של המותג.

 

  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
במהלך לימודי ה-
MBA למדתי אצל מספר מרצים בתחום השיווק שהיו מאוד דומיננטיים.

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"האריה הרעמתן והג'ירפה גם" של דב אלבוים. זהו ספר ילדים קסום, שמדבר על כך שלא משנה איך אתה נראה, אלא משנה מה אתה מביא עימך.  

·         עיתון/ מגזין מועדף
גלובס

·         דף הבית שלך באינטרנט
 
YNET

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות?
ארקפה וג'ויה

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
יונדאי אלנטרה

·         מהו ג'וב חלומותיך?
להיות שוקולטיירית (אבל זה חלום ולא ג'וב ריאלי מבחינתי)

·         חופשה חלומית:
שנה עם המשפחה מסביב לעולם.

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד