הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: בני אלון, סמנכ"ל שיווק של המסלול האקדמי במכללה למינהל

24/02/2011
הגדל
  • שם איש השיווק ותפקיד: בני אלון, סמנכ"ל שיווק
  • שם החברה: המסלול האקדמי, המכללה למינהל
  • שנת הקמה: 1986
  • מספר  עובדים: (סגל אקדמי ומינהלי): למעלה מ - 1000

 

פרופיל

בני אלון, 37, נשוי, הצטרף למסלול האקדמי המכללה למינהל לפני כשנה ומכהן כסמנכ"ל השיווק. במסגרת תפקידו מוביל בני את מערך השיווק הכולל והפיתוח העסקי של המסלול האקדמי. אלון, בעל תואר ראשון (B.A.) רב תחומי במדעי החברה עם התמחות בתקשורת מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני (M.A.) במינהל ציבורי מאוניברסיטת ת"א, שימש עד היום במגוון תפקידי הנהלה ,תכנון וביצוע אסטרטגיה שיווקית. בעבר שימש כיו"ר ועדת השיווק של דירקטוריון קבוצת איסת"א. בתפקידו האחרון שימש כחבר הנהלה וראש מערך השיווק וקשרי החוץ של H.I.T המכון הטכנולוגי בחולון וכחבר דירקטוריון בחברת היישום של המכון - ע.י.י.ט. במסגרת תפקידו במכון, בני הוביל ויזם את האסטרטגיה השיווקית שכללה מהלך לבניית זהות מותגית חדשה למכון. מהלכים אלו תרמו לעלייה בביקושים ולהכפלת מצבת הסטודנטים לאורך השנים, למיצבו והתחזקות מעמדו של המכון במערכת האקדמית ובשוק העבודה.

רקע

 

המסלול האקדמי המכללה למינהל הוביל את מהפכת ההשכלה הגדולה בישראל, כשהיה המוסד החוץ אוניברסיטאי הראשון שהעניק תואר אקדמי. מאז ממשיכה המכללה להוביל בכל התחומים: באיכות המרצים, רמת הלימודים, מתקנים ועזרי לימוד מתקדמים, סביבה נעימה וחיי קמפוס תוססים.

 

במסלול האקדמי המכללה למינהל לומדים כ- 12,000 סטודנטים במגוון התארים הבאים: תואר ראשון במינהל עסקים, במשפטים, בתקשורת וניהול, בכלכלה וניהול, במדעי ההתנהגות, בקרימינולוגיה ואכיפת חוק, בעיצוב פנים, במדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים (עם וללא תזה), במשפטים, בייעוץ ופיתוח ארגוני ובלימודי משפחה. כמו כן בשנת הלימודים הבאה (תשע"ב) יציע המסלול האקדמי לימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני ייחודי בישראל בתחום מיסוי עסקי.

 

רשת הבוגרים של המסלול האקדמי המכללה למינהל מונה כ- 34,000 בוגרים המובילים את המשק הישראלי על כל תחומיו וגווניו.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

החודש אנחנו נמצאים בהיערכות מוגברת ומאמצי שיווק נרחבים סביב היום הפתוח. הקמפיין השנה עומד בסימן חדשנות ובמרכזו המסר - "כדי להצליח בעולם המחר- אתם חייבים את הכלים החדשניים כבר היום". הקמפיין כולל פרסומים בטלוויזיה, רדיו, אינטרנט, טלפונים סלולריים, שלטי חוצות ועיתונות כתובה והושקעו בו 2.5 מיליון ש"ח.

 

סרטון הטלוויזיה מציג עולם עתידני ההולך ונבנה באופן וירטואלי בטכנולוגיית תלת מימד, כשבמרכזו סטודנטים הנראים כמקדימים את זמנם . לצורך תמיכה במסר של חווית הלימודים החדשנית והעדכנית במסלול האקדמי המכללה למינהל, בחרנו 'להעביר את המיקרופון' לאנשים האמיתיים, שהם הסטודנטים והבוגרים שלנו, זאת באמצעות פרויקטי תוכן מיוחדים, שימוש בטכנולוגיות שיווק מתקדמות ובערוצי תקשורת דיגיטאליים.

 

יצרנו שמונה סרטונים המתארים את חווית הלימודים דרך עיני הסטודנטים הלומדים במכללה, שהופקו במיוחד לקראת היום הפתוח ומוצגים בפלטפורמות מתאימות, כגון : יו-טיוב וערוץ וידאו אקדמי. הסרטונים זכו כבר ל כ- 9000 צפיות במהלך שישה ימים.

 

לאחר השקעה והליך חשיבה מעמיק שארך כשנה, הקמנו את אתר "קול הבלוגרים", הכולל פוסטים קבועים של חמישה עשר בלוגרים: שבעה סטודנטים הלומדים למגוון תארים, שבעה בוגרי המכללה. הבלוגר החמישה עשר הוא נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל, הפרופ' זאב נוימן.   

בנוסף, במסגרת קמפיין הטלוויזיה, האינטרנט ושילוט החוצות , בחרנו לעשות שימוש רחב היקף בטכנולוגיית פרסום מהחדשניות בעולם, ה- QR CODE, הפונה לקהל צעיר. בקמפיין מופיע אייקון של ה- QR CODE בשלטי החוצות, באינטרנט  ובעיתונות, וכן מודגם בסרטון הטלוויזיה – ומציע לצופים את האפשרות לצלמו, וזאת לאחר קבלת תוכנה מתאימה בשליחת SMS. מיד לאחר הצילום ובאופן אוטומטי, מקבל המצלם קישור לאתר עם שמונת הסרטונים המתארים את חוויית הלימודים בתחומי הלימוד השונים. 

 

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

 

אנו חיים בעידן של שיווק רב ערוצי ולכן השילוב בין בחירה נכונה של מסר החוצי ערוצי מדיה, הינה קריטית להצלחה של מהלכים שיווקיים. אני מאמין שכל פעילות שיווקית היא חשובה ועומדת בפני עצמה. כל פעילות מתאימה לקהל מטרה אחר ולמטרות שיווקיות שונות. חשוב להגדיר את המסר השיווקי ואת קהל המטרה הספציפי ואז לייצר אינטגרציה וכלים שלובים. כלל הפעילויות יחד יצרו אפקטיביות שיווקית מקסימלית.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

 

בהתאם ליעדים שנקבעו ע"י הנהלת הארגון, התכנון השיווקי והתקציב מתבססים על  ניתוח ועיבוד המרכיבים הבאים - מסדי נתונים : השוק והמתחרים, אפקטיביות פרסום, אפקטיביות מכירות ; ניתוח של מגמות בענף, מרכיבי תהליך קבלת ההחלטות של קהל המטרה וניתוח כלי מדיה חדשים.

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

 

לפני כחצי שנה הגיש המרכז הבינתחומי בג"צ נגד החלטת המל"ג לאפשר הקמת מרכזי מצוינות באוניברסיטאות בלבד. בעקבות כך, בנובמבר האחרון הורה בג"צ לבקש ממשרד החינוך, המועצה להשכלה גבוהה, ממשלת ישראל ושר החינוך הבהרות לגבי התוכנית. ראשית אני מברך על המהלך עצמו. סגל המכללות אינו נופל מזה של האוניברסיטאות והחלטת המל"ג מהווה אפליה. מעבר לכך, כמי שמכיר ופועל בתחום, אני מאמין כי מאחורי מהלך זה נעשתה גם חשיבה שיווקית/תקשורתית ועל כך מגיע להם פרגון.



  1. השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? 
בעולם- סטיב ג'ובס. בארץ – שמעון פרס.

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
Start Up Nation של שאול זינגר

·         עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר וכלכליסט

·         דף הבית שלך באינטרנט
פורטל המכללה  "מסלולים"

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
קפה בונו

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מזדה 6

·         מהו ג'וב חלומותיך?
לאמן קבוצת כדורסל ב
NBA

·         חופשה חלומית:
קובה

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד