הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: אלה קלפנר, סמנכ"ל תקשורת שיווקית, לוח WINWIN

19/05/2011

 

  • שם: אלה קלפנר- סמנכ"ל תקשורת שיווקית
  • החברה:  לוח winwin
  • שנת הקמה:  מרץ 2007
  • מספר  עובדים:43

לוח winwin הינו אתר הלוחות מבית ידיעות אחרונות ו-ynet  . הלוח מהווה פלטפורמה חינמית לכל המפרסמים הפרטיים לטובת פרסום  מודעות למכירה מכל עולמות התוכן: רכב, נדל"ן, יד שנייה, בע"ח  וכו'. בנוסף ניתן למצוא באתר שרותי ערך מוסף עבור הגולש כגון: מחירון לוי יצחק- הבלעדי לאתר winwin  , מחירון השיפוצים בשיתוף חברת "דקל" ועוד.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

המהלך המשמעותי הגדול ביותר שעשינו השנה בשיווק היה שינוי שפת המותג והאסטרטגיה השיווקית של הלוח.  הצבנו את מפרסמי המודעות האמיתיים במרכז הבמה. המשמעות הייתה שיותר לא בוצע פרסום עצמי ל-winwin  ולזירותיו השונות אלא מעתה הופיעו המפרסמים עצמם עם המוצר ופרטים להתקשרות.

 

האמת הפרסומית שלנו בכל העשייה השיווקית הפכה להיות "במקום לפרסם את עצמנו, אנחנו מעדיפים לפרסם את המודעות שלכם..." ו-  "עושים הכול בשביל שתימכרו... ותיקנו!".  מבחינתנו, לא בחרנו להציג רק מפרסמים "סקסיים", העובדה שאתה יכול למסור כלב ולהופיע בשלט חוצות , או למכור חרב יפנית, או מצלמה ישנה ולקבל מודעה בעיתון בשווי של עשרות אלפי שקלים היא בלתי נתפסת, הערך המוסף שניתן למפרסם, החשיפה והתחושה שאכן עושים בשבילך הכול מורגשות בצורה מאוד חזקה וברורה למוכר.

 

היכולת להפנות את מלוא המשאבים הפרסומיים לטובת המפרסם נובעת מאמונה מלאה במוצר (הלוח) ומיכולתו לצמוח ולגדול במודעות ובהעדפה גם ללא פרסום עצמי  המציג "לוח "winwin. מבחינת חשיבה שיווקית ופיתוח מוצרים, גם  כאן חל שינוי מהותי. הכלים שפותחו והפעילויות שבוצעו  היו כאלה שאפשרו למפרסם להשיג חשיפה נוספת למוצר הנמכר לדוגמה: קידום מודעות הגולשים באתרים שותפים כגון: ynet , קפה, כלכליסט ועוד.

 

פיתוח של אפליקציית לוחות ראשונה מסוגה לפייסבוק- אפליקציה שאפשרה למפרסם בלוח לממשק את המודעה שלו לכרטיס הפייסבוק שלו ולאפליקציה או רק לאפליקציית הלוח ולהציג בפני חבריו ובפני החברים באפליקציה את המוצר הנמכר וכך להשיג חשיפה נוספת. מי שמוביל עימנו בנאמנות את המהלך בשנה האחרונה היה משרד הפרסום ענבר/ מרחב/ שקד בראשותו של ספי שקד.  

  

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר?
    פעילות הפייסבוק שלנו, יש בעשייה הזו משהו מאוד אישי שנותן לנו כלוח להכיר מקרוב את הגולשים ואת החברים של הלוח ומצד שני נותן גם לחברים במה להגיב  ולראות את האנשים האמתיים מאחורי המותג.  לייצר כיף באמצעות משהו כל כך פשוט ולא יקר. להעלות פעילות ולהוריד אותה כראות עיני מבלי להיות תלויה בשום מדיה. פעילויות הפייסבוק הן ויראליות וניתנות להעברה בין חברים כל חבר שלנו בלוח הוא שגריר שלנו בחוץ הם אלו שמשווקים אותי.... הם המשווקים הטובים ביותר. בכל שלב נתון אני יכולה לדעת עד כמה העשייה שלנו טובה, לקבל מהגולשים רעיונות ולנהל איתם את השיח  שכל מנהל שיווק היה רוצה לנהל עם קהל היעד שלו.

 

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק
    התקציב השיווקי בארגון הינו נגזרת של כמה פרמטרים:
    - פעילויות שיווקיות וקמפיינים שעתידים תפוס את מקומם במהלך השנה- בראש ובראשונה. 
    - השקות של מוצרים ושרותים חדשים שיפותחו במהלך השנה.
    - פעילויות  שיווק לאורך כל השנה – מיינטננס.
    - פיתוח של אלמנטים  וכלים שיווקיים שעתידים לקרות במהלך השנה.
    - שיתופי פעולה מסחריים מתוכננים לאותה השנה. 

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
    ראשית, המתחרה הינו  מתחרה ראוי שהשכיל להבין את משמעות הלוחות בעולם האינטרנטי  בתקופה שבה מעטים מאוד הבינו לאן "נושבת הרוח". יאמר לזכותו שבשל כך זכות הראשונים בשוק זה הייתה שלו .

 

5. השאלון האישי :

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? שמעון פרס, בעיני הוא איש השיווק הטוב ביותר של מדינת ישראל.  איש שאין רגע דל בחייו שכל הזמן נמצא בעשייה ורואה את הטוב ביותר בכל דבר, רואה פתרונות ולא קשיים או כשלים אופטימיסט אמיתי. אדם שהוביל מהלכים בלתי נתפסים, בתקופות קשות, מול מדינות רבות- לעולם לא נצליח להבין כיצד עשה זאת. אדם שנלחם תמיד למען האמונה והעשייה שלו. מה שיפה באישיות זו שדעותיה אולי יכולות להיות במחלוקת אך עשייתה ללא ספק אינה כזאת וזה מה שמייחד אותו.

 

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? מאחר ואני דוגלת בחשיבה משותפת ומקיפה הספר שלי הוא:  6 כובעי חשיבה מאת  אדוארד דה בונו.  ספר שבוחן כל פעילות באמצעות שישה כובעים בצבעים שונים הבוחנים שישה  ערכים שונים. כאשר אנו בחשיבתנו על פעילות קטנה כגדולה לוקחים מגוון רחב של ערכים  שחלקם רגשיים וחלקם שכלתנים, חלקם מנטרלים אותנו מהמותג ועוד בעצם מתקבלת לנו החלטה או פעילות שמבחינת התוצאה הסופית מכילות בתוכן בחינה של 360 מעלות. בצורה זו אנו מביאים לידי ביטוי מכלול רחב של תובנות שאולי לא היינו בוחנים אותן קודם לכן.

 

·         עיתון/ מגזין מועדף- ידיעות, לאשה

·         דף הבית שלך באינטרנט- ynet  J

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות-  קפה jolie

·         מהו הרכב בו את נוהגת?  דוג'

·         מהו ג'וב חלומותיך? הג'וב שיאתגר אותי ,שיאפשר לי ליצור, להמציא מחדש, לפרוץ גבולות ולצאת מהקופסא בכל יום בכל שעה .

·         חופשה חלומית: מלדיבים

 

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד