הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: רוני ארזי, דובר מועצת יש"ע

16/06/2011

שם: רוני ארזי, דובר

החברה: מועצת יש"ע

שנת הקמה: סוף שנות השבעים

מספר  עובדים: כ-10

 

בוגר גלי צה"ל, שם ערך והפיק את התוכנית 'המילה האחרונה' ושימש ככתב בדסק החדשות. אחר כך מונה לכתב לענייני צבא והתיישבות בעיתון 'ישראלי' (גלגולו הקודם של 'ישראל היום'), ועד לאחרונה מנהל מחלקת החדשות של רדיו קול חי האזורי ועורך החדשות של העיתון 'בשבע'.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

לפני כשבועיים שחררנו באתר Youtube סרטון ראשון מתוך סדרת סרטוני הסברה חדשים, בכיכובו של השחקן גולן אזולאי ובשילוב אנימציה מתקדמת. לצורך המשימה, שכרה מועצת יש"ע את שירותיה של חברת ההפקות 'רוגטקה', העומדת מאחורי מיזמי רשת רבים ובהם אתר האינטרנט הפופולארי 'לאטמה'. העובדה שכמעט בכל בית בישראל יש מחשב מאפשרת לנו להגיע עם המסרים שלנו דרך האינטרנט אל העם. ואכן, בתוך שבועיים צפו בסרטון למעלה מ-100 אלף גולשים. זהו ללא ספק אחד המהלכים הבולטים שלנו בתקופה האחרונה.

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום חוצות, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')

למה שאתם מכנים 'מכירות מדלת לדלת' אנחנו נקרא 'סיורי הסברה'. בשנה האחרונה אירחה מועצת יש"ע פוליטיקאים, עיתונאים בכירים, מנכ"לים, דיפלומטים ומעצבי דעת קהל לסיורים ברחבי יהודה ושומרון, שאין כמוהם כדי להמחיש את כל המסרים שלנו דרך הרגליים ובמיוחד דרך העיניים, שמבינות לפתע כמה קרובה יהודה ושומרון לכל מקום, וכמה מסוכן יהיה לוותר על חלקים מהאזור הקסום הזה.

 

  1. האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק

מחלקת ההסברה של מועצת יש"ע עובדת בכל מיני פלטפורמות. כאמור לעיל, אנחנו פעילים מאוד ברשת האינטרנט, והשבוע גם השקנו שחקן חדש ומיוחד בזירת ההסברה העולמית: 'אטלס ההסברה של ישראל' מבית מועצת יש"ע. זהו אוגדן מפות שמשלב מקצועיות עם גרפיקה פשוטה וברורה והסברים ברורים לכל אוזן. הקמנו אתר שמאפשר להוריד את המפות: www.myisrael.org.il/maps והפצנו עותקים בעברית ובאנגלית לכל מי שרק אפשר: פוליטיקאים, דיפלומטים זרים, עיתונאים ומעצבי דעת-קהל בארץ ובחו"ל.

 

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

כמובן שלא מדובר כאן על זירה עסקית, אלא אידיאולוגית, ולכן מילה טובה אמיתית איני יכול לומר על גופי שמאל קיצוני שפועלים כל העת לא רק נגד יש"ע אלא נגד המדינה ונגד חיילי  צה"ל. מה שכן, בולט הדבר שלמרות שארגונים אלה מייצגים חלק קטן ביותר בעם, קולם נשמע היטב וזה בזכות פעילות 'מוצלחת' מול מדינות אירופאיות וארגונים אנטי-ישראלים, שמאפשרים להם להשתמש בתקציבים גדולים לקמפיינים ושיווק המסרים שלהם. עוד הצלחה כזו ואבדנו.

 

  1. השאלון האישי

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?

ישי הולנדר, קודמי בתפקיד דובר מועצת יש"ע. שירתנו יחד בגלי צה"ל, והקשר בינינו תרם ותורם לי (ואני מקווה שגם לו) רבות.

·         עיתון/ מגזין מועדף

אני לא רוצה להסתכסך עם כתבי ההתיישבות, אז אשמור את התשובה לעצמי...

·         דף הבית שלך באינטרנט

גוגל

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות

הסנדביצ'ים במשרדי מועצת יש"ע עושים את העבודה.

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?

סוזוקי sx4

·         מהו ג'וב חלומותיך?

האמת? עריכת תוכנית האיכות 'האח הגדול'. האפשרות לקחת מציאות ולספר אותה מחדש יש בה משהו מפתה.

·         חופשה חלומית:

אמנם טרם ביקרתי בחו"ל (להוציא את המשלחת לפולין...) ויש המון מקומות בחו"ל שהייתי רוצה לראות ולחוות, אבל האמת היא שחופשה חלומית יכולה להיות גם בבית – הכל תלוי באווירה.

 

 

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד