הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: גיל שגיב, מנהל השיווק של Avis ישראל

11/04/2013
אישיווק השבוע: גיל שגיב, מנהל השיווק של Avis  ישראל (הגדל)
  • שם החברה:Avis
  • שנת הקמה: 1946 (בארה"ב), 1965 (בישראל).
  • מספר  עובדים: כ- 750.
  • פרופיל אישי: בן 39, נשוי לגליה ואב לאדם בן השנתיים, גר בתל אביב. בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א. בתפקידו משנת 2005, ומשנת 2012 חבר הנהלה. במסגרת תפקידו, אחראי על כל פעילויות השיווק בכל תחומי פעילות החברה (ליסינג, השכרת רכב, מכירת רכב) ובכל מרכיבי תמהיל השיווק – פרסום, יח"צ, קד"מ, אינטרנט, ניו מדיה, פיתוח עסקי וכו'.
  • היקף תקציב שיווק: כ- 10 מיליון ש"ח.

  • ספקי שיווק: משרד הפרסום – ענבר מרחב ניסן, משרד יח"צ – רן רהב, פרסום ויח"צ במגזר הדתי והחרדי – גל אורן BSD.

  • מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? "קוויקי" – השכרת רכב לשעות הערב וסופי שבוע. מהלך המכוון לקהל יעד צעיר (סטודנטים, חיילים משוחררים, זוגות צעירים, רווקים אורבניים), הזקוקים לרכב במועדים לא קבועים ולתקופות זמן קצרות, בד"כ לצורך נקודתי. קהל יעד זה אינו לקוח של חברות ההשכרה המסורתיות, והמהלך השיווקי חשף את הקהל לרלוונטיות הרבה של Avis מבחינת המענה המלא לצרכים שלהם. המהלך "הפך" את השוק, וגרם למתחרים של Avis לצאת עם מוצרים דומים.

  • על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? פעילות במדיה חברתית – הן פעילות בפורומים והן פעילות בפייסבוק. הפעילות מאפשרת ל- Avis לייצר קשר בלתי אמצעי עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לפתור בעיות ו- "לכבות שריפות", היקפי הפעילות גדלים באופן מתמיד ובקצב מהיר.

  • האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? מערכות ניטור (כדוגמת "באזילה" או "מכ"מ"), המאפשרות לנו לאתר ב- online כל פעילות רשתית רלוונטית ולהגיב בזמן אמת. השימוש במערכת הצליח למנוע משברים, לאתר מראש מגמות ותהליכים משמעותיים, ואף לשפר את השירות ללקוחות.

  • תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה: אין הרבה חברות שמתמידות בקו מיתוגי ופרסומי אחד לאורך שנים. חברת "אלדן" תומכת בסלוגן "נותנים את הנשמה" במשך שנים רבות, בכל ערוצי המדיה ובכל מבצעי המכר שלהם. במידה רבה, שמירה על קו אחיד ועקבי זה מזכירה את "We try harder" של Avis, שהושק בשנות ה- 60 ומלווה אותנו עד היום.

  • השאלון האישי:

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? עמוס שפירא, מנכ"ל אל על דאז, ונשיא אוניברסיטת חיפה היום. "אוניברסיטה מהלכת" של ניהול, שיווק וטיפול בלקוחות.

·         עבודה ראשונה? "אל על", מנהל מועדון הנוסע המתמיד.

·         תכונה חשובה למנהל שיווק? היכולת לוותר על האגו מעת לעת.

·         דף הבית שלך באינטרנט? ביזפורטל ופייסבוק (שתי לשוניות שנפתחות בו זמנית).

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "קפה רונה" ברמת אביב או "מתילדה" במעוז אביב.

·         מהו הרכב בו אתה נוהג? מחליף רכב כל חודש בממוצע. אוהב לגוון...

·         מהו ג'וב חלומותיך? תפקיד בו אני אהיה בהתלבטות יומיומית מה אני רוצה יותר - לחזור הביתה לבן שלי או להישאר במשרד. לשמחתי, זה המצב שלי כיום.

·         חופשה חלומית: טיול Coast to coast ברכב בארה"ב. החלום הוגשם לפני כשנתיים...

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד