הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: טל לנדמן מנהלת שיווק, ואלה!שופס

22/01/2014
אישיווק השבוע: טל לנדמן מנהלת שיווק, ואלה!שופס (הגדל)

·                   שנת הקמה: 2000

·                   מספר עובדים: 90

·                   פרופיל אישי: בת 28, נולדה וגדלה בחיפה, כיום גרה במרכז. בעלת תואר ראשון מאונ' תל אביב במקצועות כלכלה ותקשורת, ובעלת ניסיון של 4 שנים בתחום ה-e Commerce.

 

היקף תקציב שיווק: 4 מיליון ₪

 

ספקי שיווק: משרד פרסום "Herz brand interface", יח"צ: "וולף תקשורת", פרסום ממומן בגוגל: Agent, קידום אורגני בגוגל: ספריה.

 

 

1.       מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
ואלה!שופס כמובילת המסחר האלקטרוני בישראל מציעה תמידית מחירים מצוינים ושירות חסר תקדים ללקוחותיה. החברה מבצעת פרסום שוטף ונוקטת בקמפיינים תדמיתיים מעת לעת. השנה החליטה החברה על מהלך הפוך, בהשראת ענקית המסחר האלקטרוני "זאפפוס" שבו במקום להשקיע את תקציבי הפרסום החוצה, נשקיע את תקציבי הפרסום פנימה וניתן ללקוחותינו שירות שאינו רק מצוין הן ביחס למתחרים אופליין והן ביחס למתחרים אונליין, אלא כזה שמשאיר חותם של WOW. אנחנו נראה הרבה מפירות המהלך הזה במהלך השנה הקרובה, אך כבר היום לקוחותינו יודעים כי אין דמי ביטול- מה שלא קיים אצל אף קמעונאי מתחרה, יש פריסה של 36 תשלומים על מגוון מאד רחב של מוצרים+משלוח חינם, ויש יד נדיבה מאד על ההדק בכל מה שקשור לפיצוי לקוחות. להערכתי זו המשמעות של שיווק חכם בעולם הדיגיטלי- שיווק של word of mouth- תן ללקוחות שלך לדבר בשבילך. זה כמובן יכול להיעשות רק אם נבטיח ונקיים שירות בסטנדרט אחר לגמרי מהתעשייה.

 

2.       על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר? בהתחשב בענף התשובה הדי טריוואילית היא שתקציבי השיווק יהיו מופנים לדיגיטל. כיום הפעילות הרווחית ביותר מבחינת ROI  היא עדיין גוגל על כל כליה המגוונים: פרסום ברשתות התוכן, רימרקטינג, search, יוטיוב ועוד.

 

3.      האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? גוגל אנליטיקס הוא האורים והתומים שלי. זה כלי מדהים של גוגל שמאפשר ניטור של פרמטרים שונים לטובת קבלת החלטות מושכלת. למשל: אילו מילות חיפוש מחפשים הלקוחות שלי? ידע כזה יאפשר לי להציף ללקוחות תכנים שרלוונטים אליהם ומעניינים אותם, מהם מקורות הטראפיק היעילים ביותר- מבחינת יחסי המרה, משך השיטוט באתר, היקפי מחזור וכו, מה היא השעה האופטימלית לשליחת הדיוור היומי- בהתאם לשעת השיא של הטראפיק באתר וכו[

 

4.       תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה - הזירה בה פועלת וואלה!שופס היא משתנה ודינמית, וקשה לנו היום להגדיר "תחרות". האם המתחרים שלנו הם רצפות המכירה של היבואנים? האם המתחרים שלהם הם אתרי הקופונים שפוזלים לתחום הסחר? ולכן אענה באופן  כללי אני אוהבת פרסומות שאינן "פרווה" ושמעוררות דיון ציבורי. כמו, וזה לא פופולרי- המהלך נגד השמנה שהצליח לייצר דיון ציבורי נוקב בנושא, ועל כן לדעתי השיג את מטרתו.

 

5.       השאלון האישי:

·          איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? טוני שיי, מנכ"ל ומקים זאפפוס שהזכרתי מעלה. ישבתי והקשבתי לדיסק בן 9 שעות שמתאר את הקמת החברה מאז ועד היום. החברה חרטה על דגלה לעשות "wow" ללקוחותיה, ואני מאד מזדהה עם הערכים עליהם מושתת החברה.

·          עבודה ראשונה? מנהלת פרויקטים בחברת תוכנה לענף הנדל"ן.

·          תכונה חשובה למנהל שיווק? ראיה אסטרטגית ומערכתית. השיווק אינו חטיבה נפרדת ואינה חיה בוואקום, אלא חלק ממארג חברה, ועליה להיות מסונכרנת עם מטרות וערכי החברה.

·          דף הבית שלך באינטרנט :ברור ש-walla– מתעדכנת בחדשות היום.

·          בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: קפה איכותי במשרדי החברה בהרצליה פיתוח. מרבית הפגישות מתקיימות במשרד.

·          מהו הרכב בו את נוהגת? סוזוקי סוויפט

·          מהו ג'וב חלומותיך? מנכ"ל של חברת סטארט אפ בתחום ה-e Commrec

·          חופשה חלומית: כל מקום שעוד לא הייתי בו מרתק אותי.

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד