הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: שמוליק קורן - סמנכ"ל השיווק של yad2

20/09/2007

 אישיווק השבוע: שמוליק קורן  - סמנכ"ל השיווק של yad2

 

• שם החברה: אתר yad2.co.il

• שנת הקמה: 2004

• מספר  עובדים: 40

 

פרופיל

 

שמוליק קורן (34), התחיל את דרכו המקצועית בחברת EIM טכנולוגיות – יצרנית מחשבי Newron – המחשב הנמכר ביותר בישראל באותם שנים. בגיל 22 בלבד, במסגרת עבודתו - הגה, יזם, הקים וניהל את רשת החנויות ""Newron Store, אשר מנתה 29 סניפים בפריסה ארצית והיתה לרשת חנויות המחשבים הגדולה ביותר בישראל בשנים 1995-2000. הרשת זכתה בפרסים רבים והיתה להצלחה גדולה.

 

בהמשך דרכו המקצועית שימש כשנתיים כמנהל השיווק והמכירות של אתר חבר'ה. לאתר יד 2 הצטרף בשלבי הקמתו במטרה להקים ולנהל את מח' השיווק.

 

אתר יד 2 הנו אתר הלוחות הגדול ביותר בישראל (סקר TIM אוגוסט 2007). בשנה האחרונה הציג האתר את הזינוק החד ביותר מבין כלל אתרי האינטרנט – 66% גידול הישר למקום ה 11 בדירוג האתרים הגדולים בישראל. באתר מבקרים מידי יום למעלה מ 150,000 גולשים ויותר ממיליון ושלוש מאות אלף גולשים שונים בחודש.  

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"קשה לי לחשוב על צעד אחד מכונן. עשינו מס' צעדים השנה, בעקבותיהם מיצבנו עצמנו כאתר הלוחות הגדול ביותר בישראל. הבאנו את המותג יד 2 לאהדה ולמודעות רבה מאד ברמה הארצית והובלנו את שינוי הרגלי הצריכה בתחום. כל זאת על אף כניסת מתחרים רבים לשוק, חלקם בצורה מאסיבית ובהשקעות כספיות עצומות."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

"פרסום באופן שיטתי (טלוויזיה, חוצות, רדיו וכמובן אינטרנט) במטרה לחזק את המותג ולהקנות לו יציבות לאורך זמן, תוך התמדה באסטרטגיה אשר נבנתה במיוחד בשביל זה."

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"ברמה הארצית - עלינו בקמפיין טלוויזיה חדש תחת הסיסמה: "גם להם זה קרה". כפרזנטורים להובלת הקמפיין נבחרו הגולשים עצמם. הקמפיין מורכב מעשרה סרטונים קצרים המציגים טסטמוניאלס אותנטיים של גולשים שפרסמו מודעה באתר והתנסו בחווית הקנייה/המכירה. בשונה מסרטי סטמוניאלס רגילים, הטקסטים לא נכתבו מראש, אלא נערכו מתוך סדרת ראיונות אמיתיים עם גולשי האתר. הקמפיין משודר בפריים טיים בערוץ 2."

ברמה הבינלאומית – לאור הצלחת הפיילוט בישראל התחלנו במהלך הקמה של מטה בינלאומי שיהיה אחראי על הקמת אתרי לוחות דומים במדינות מזרח אירופה."

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"בתחום הנדל"ן הגדיל לעשות אתר הומלס כשהשיק את קטגוריית "הומלס פלאנט" – לוח ישראלים חו"ל -  מכירה , השכרה והחלפה של דירות בכל העולם. רעיון מקורי ויעיל."

 

5. 30 שניות על...

 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "המעסיק הראשון שלי – נס-אל יעקב שהיה מנכ"ל גרין-טק, דמות ראויה לחיקוי. ויורם קליין – שהיה המנכ"ל והבעלים של חב' EIM, שישב איתי לא מעט פעמים עד 12 בלילה ולימד אותי כל מה שלא מלמדים באוניברסיטה על שיווק. עם שניהם אני בקשר עד היום."

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "אני קורא המון... אהבתי את "פרה סגולה" ואת "באזזז"."

• עיתון/ מגזין מועדף: "דה מרקר."

• דף הבית שלך באינטרנט: "ברור ש  "yad2.co.il.

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:  "river – ר"ג . אנחנו יושבים מטר משם במגדל משה אביב."

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "מאזדה 3 ספורט."

• מהו ג'וב חלומותיך? "סמנכ"ל שיווק בינלאומי של מיזם yad2 בעולם – חולה טיסות."

• חופשה חלומית: "שבוע שקט בבית. אני גר ביפו על הים...".

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד