הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: גיא פורה, מנכ"ל ושותף redhead

11/10/2007

 אישיווק השבוע: גיא פורה, מנכ"ל ושותף redhead

 

• שם החברה: redhead

• שנת הקמה: 2004

• מספר  עובדים: 11

 

פרופיל

 

גיא פורה (35), החל את דרכו המקצועית כעוזר הפקה בערוץ 33  ואחרי שנתיים הפך  למפיק. בשנת 2000 החל את דרכו בוואלה כמנהל מוצר ופיתח את חזון הוידיאו והפס הרחב של החברה. בין היתר הקים את הערוצים וואלה כיף, וואלה VOD (אז נקרא וואלה! ספיד ) ובהמשך החל לפתח את התכנים של וואלה שהיו בערוצים האינטראקטיביים של יס. בשנת 2003 פרש מוואלה והקים ביחד עם עופר רושה את חברת האינטראקטיב Redhead. בנוסף, פורה משמש היום כמרצה מבוקש ומלמד בין יתר על פרסום באינטרנט בבצ'פר לפרסום.

פורה בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ובשלבי סיום של תואר שני במנהל עסקים שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

צילום: ניב קלדרון

 

redhead היא חברת אינטראקטיב (עצמאית) לפרסום דיגיטאלי, האחרונה מבין 10 משרדי האינטראקטיב הגדולים. בטיפולה לקוחות כגון יוניליוור (על כל מותגיה), פרופורציה, ערוץ AXN, גלובוס יונייטד, ועוד והחברה היחידה שעושה בקרה על מדיה באינטרנט ללקוחות כגון, בזק, בזק בינלאומי, פלאפון, יס, מפעל הפיס ועוד.

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"השנה היו 2 צעדים שיווקיים חשובים. הראשון הוא מיצוב החברה כגורם הראשון והיחיד העושה בקרה באינטרנט. השני היה פיתוח החברה לשוקים בחו"ל ע"י לקוחות ישראלים הפונים לקהל עולמי.

 

הצעד הראשון כאמור כלל את מיצוב redhead כחברה היחידה שעושה בקרה נבעה מההכרה שעבור רוב החברות המדיום האינטרנטי עדיין חיה לא ידועה מבחינת מושגים, מיקומים, עלויות, טכנולוגיה וכו. מחלקות השיווק השונות בחברות צריכות יד מכוונת כדי לתת את התשובה הפשוטה האם פריסת המדיה טובה או לא טובה. האם המחירים שמשלמים נכונים. האם המיקומים נכונים בהתאם למטרות הקמפיין והאם ניצול התקציב הוא נכון. זיהינו שבשוק אין פתרון לשאלות האלה, והעמדנו את הניסיון והידע הנצבר ומערכות הבקרה שלנו עם יכולות מוכחות כדי לתת את הפתרון הנ"ל ללקוחות שלנו.

 

הפריצה לחו"ל התבצעה תוך הכרה שהמדיום האינטרנטי הוא המדיום היחיד שפורץ גבולות גיאוגרפיים, יש לנו את הידע והטכנולוגיה כדי לעלות קמפיינים חובקי עולם. זה לא משהו חדש (חברות ההימורים עושות את זה שנים) אך לא הייתה הכרה בקרב לקוחות ישראליים הפונים לחו"ל על האפשרות הזאת ולקחנו על עצמנו להוביל את המגמה הזאת ולצאת מגבולות ישראל בראייה השיווקית."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

"הפעילות השיווקית החשובה ביותר לחברה היא דווקא פעילות one on one עם הלקוחות. אין לזה תחליף (אפילו לא גוגל). מכל שיטות השיווק שיש ודווקא בגלל העיסוק בשיווק בעולם וירטואלי, חשוב הקשר האישי עם הלקוח .עולם הפרסום הדיגיטלי הוא עולם חדש, מעבר לפרסומאי רגיל תפקידו של משרד האינטראקטיב להיות יועץ ללקוח בסביבת הסייברספייס. לכן הקשר האישי עם הלקוח חשוב יותר מכל אמצעי שיווק אחר." 

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"חיבור לחברות טכנולוגיה בינלאומיות כגון rightmedia של יאהו על מנת למקסם אפקטיביות פרסום באינטרנט במודלים שעדיין אינם בשימוש בישראל. הטכנולוגיות המנוצלות לפרסום באינטרנט בחברות האינטראקטיב, הינה טכנולוגיה בסיסית ביותר ביחס לקיים בעולם. החלטנו להתחבר לחברות טכנולוגיה המאפשרות אופטימיזציה אוטמטית של קמפיינים, מעקב ושינויי קריאטיב, חדירה למדיות מבוססות טכנולוגיה כגון ווידג'טים כדי למצב את עצמנו במקום אחר מהמתחרים שקמפיין אינטראקטיב מסתכם אצלם בבאנר ומיניסייט ורכישת מדיה על בסיס מיקומים."

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"מפרגן לחברת האינטראקטיב y&r שמפעילה בלוגים שיווקיים של המשרד ומשרד האם שלמור אבנון עמיחי הנותן לציבור גישה למשרד, לתהליכי חשיבה, לאנשים ואפשרות לתקשר איתם."

 

5. 30 שניות על...

 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "סטיב ג'ובס".

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "ספר עלילתי דווקא בשם E. קורע מצחוק אבל חשוב יותר – מלא פנינים שיווקיים על עולם הפרסום."

• עיתון/ מגזין מועדף: גלובס, GQ

• דף הבית שלך באינטרנט: igoogle

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: "ריבר, רמת גן."

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "טויוטה אוריס"

• מהו ג'וב חלומותיך? בעלים של אולפני dreamworks

• חופשה חלומית: "קו טאו, תאילנד".

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד