הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: תמיר מלמוד – מנהל שיווק יטבתה

29/11/2007

 אישיווק השבוע: תמיר מלמוד – מנהל שיווק יטבתה

 

• שם החברה: מחלבות יטבתה

• שנת הקמה: 1962

• מספר  עובדים: 125

 

פרופיל

 

את דרכו בעולם העסקים התחיל תמיר לאחר הצבא כאיש מכירות בחברה המשפחתית של אביו אשר ייצגה באותה התקופה את הקונצרן פרוקטר אנד גמבל בישראל. במהלך שנים אלו מילא מספר תפקידים ניהוליים של מכירות ושיווק בחברה. תוך כדי כך למד תואר ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

 

בשנת 2000 הצטרף לחברת עלית כמנהל תחום השוקולד והוביל בתקופה זו את מהלך המיתוג מחדש של שוקולד פרה. לאחר מכן ניהל את חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון מוטורס ובשנת 2005 חזר לקבוצת שטראוס כמנהל השיווק של מחלבות יטבתה.

בתפקידו כמנהל השיווק של יטבתה הוביל תמיר את המערכה בשוק משקאות החלב בעקבות ההשקה המחודשת של תנובה וטרה בתחום, והצליח לשמור על המובילות הבלתי מעורערת של יטבתה בתחום זה עם נתח שוק של מעל 60%.

 

לאחרונה, הוביל מלמוד את יטבתה למהלך מותגי נועז וחסר תקדים – "פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה", אשר לדבריו "הצליח להוסיף למותג עוד מימד חוויתי תוך שמירה מלאה על ערכי המותג." מלמוד (38) נשוי +3, נולד וגדל בעפולה וכיום גר בכפר האורנים. בצבא שירת בסיירת שלדג בה הוא ממשיך עד היום בשירות מילואים פעיל. בזמן שנשאר לו מבלה מלמוד עם אהבתו השנייה הגדולה- כדורסל בקבוצת הפועל גבעתיים.

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"ללא ספק, השקת חלב יטבתה. לאחר שנים שיטבתה משווקת חלב ללא כל פעילות שיווקית בשנה האחרונה התחיל מהלך של בניית מותג יטבתה בקטגורית החלב שנחשבת לקטגורית המזון הגדולה ביותר. מהלך זה הפך את יטבתה לשחקן משמעותי בקטגוריה עם צמיחה של עשרות אחוזים, מכירות של מעל 100 מליון ₪ ונתח שוק של 45% משוק החלב המועשר."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

"המהלכים הטובים ביותר הם אלו המצליחים לשלב מספר פעילויות שיווקיות אשר תומכות בצורה עקבית באותו רעיון. לכן שילוב של פרסום, קד"מ ויח"צ יחד (כמו שהיה בפסטיבל הכדורים הפורחים) יהיה אפקטיבי מאוד."

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"המהלך השיווקי הבולט היה כאמור פסטיבל הכדורים הפורחים שהפקנו, שלווה בקמפיין ענק והצליח להביא עשרות אלפי אנשים לדרום לצפות באירוע. המהלך מבחינתנו מהווה שיא נוסף למותג בכך שהצליח להוסיף מימד חוויתי וחדשני למותג (לאו דווקא מהכיוון המוצרי) תוך שמירה מלאה על עקביות פרסומית ועל ערכי המותג."

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"אני מפרגן לטרה על שבחרה בצורה אמיצה לפעול בקטגוריית משקאות החלב עם פורמט אריזות שונה ממה שמקובל בקטגוריה." 

5. 30 שניות על... 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "אני מעריך מאוד נחישות ועקביות – 2 אנשים שמבטאים זאת הם ינון ניר – מנכ"ל יטבתה וגדעון עמיחי."

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "נקודת המפנה".

• עיתון/ מגזין מועדף – כלכלה.

• דף הבית שלך באינטרנט - YNET

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות - סוהו.

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? פורד מונדאו.

• מהו ג'וב חלומותיך? להוביל ארגון בינלאומי.

• חופשה חלומית: טיול בדרום אמריקה.

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד