הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: טל אלכסנדרוביץ – שגב, סמנכ"לית מחוייבות עסקים ותקשורת (שיווק) בארגון 'אמון הציבור'

13/12/2007

 אישיווק השבוע: טל אלכסנדרוביץ – שגב, סמנכ"לית מחוייבות עסקים ותקשורת (שיווק) בארגון 'אמון הציבור'

 

• שם החברה: אמון הציבור (מלכ"ר)

• שנת הקמה: 2006

• מספר עובדים: 28

 

פרופיל

 

טל אלכסנדרוביץ מכהנת כסמנכ"לית מחויבות עסקים של ארגון אמון הציבור מאז הקמתו, ומהווה חלק משמעותו בהפיכתו לגורם משמעותי בשוק הישראלי. המחלקה בראשותה עוסקת במיתוג הארגון וכן בגיוס עסקים למחויבות לעמידה בכללי אמון הציבור וקבלת תו אמון הציבור. למרות שלארגון עוד לא מלאו שנתיים הוא הצליח לתפוס מקום מרכזי, מקצועי ודומיננטי בסדר היום הכלכלי צרכני של ישראל. תו אמון הציבור הפך למותג מוביל לסימון איכות צרכנית של עסקים. הארגון מצליח – מדי יום – לרתום עסקים לפעול במסגרת כללים צרכניים נוקשים לטובת לקוחותיהם ובכך מקבל העסק יתרון שיווקי ויוצר בידול. בנוסף, נערכת לעסק בקרה יסודית שנועדה לאתר ולבחון את הממשק הצרכני של העסק ולהבטיח כי הוא עומד בסטדנרטים הגבוהים ביותר. בקרה זו מונעת תקלות ובעיות צרכניות עבור העסק ומבטיחה לצרכניו קניה בטוחה ואיכותית.

 

לפני עבודתה באמון הציבור עבדה אלכסנדרוביץ'-שגב כיועצת תקשורת מובילה בתחום המדיני – פוליטי בין היתר במשרד המדע, התרבות והספורט, ההסתדרות ומשרד העבודה והרווחה, בכנסת וביחידת דובר צה"ל. אלכסנדרוביץ'-שגב גרה בעין חמד, נשואה לאיתן והיא אמא לשתי בנות - נעם ומאיה. היא בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית והתברכה השנה בהישג משמעותי נוסף לא מבוטל בהשתתפותה בצליחת הכנרת.

 

ארגון אמון הציבור הוא ארגון מידע צרכני הפועל לקידום התרבות הצרכנית בישראל. אותו הקימה ומנהלת גלית אבישי. הארגון פועל בשיטת הארגון האמריקאי ה - BBB מקל וגזר בתחום הצרכני. הארגון פועל במספר מישורים, הוא קובע כללים צרכניים באמצעות מנגנון מקצועי, נותן אפשרות לעסקים להתחייב לכללים אלה ולהיות מבוקרים באופן שוטף. בנוסף מפעיל הארגון מוקד תלונות המקבל ומטפל בתלונות צרכנים נגד כלל העסקים והגופים בישראל. מחלקת הבקרה של הארגון מרכזת, מתוך המידע המצטבר במוקד התלונות, בעיות צרכניות ורגוליטריות ומטפלת בהם מול גופי הרגולציה בישראל.

תו אמון הציבור ניתן לעסקים הגונים המתחייבים לפעול ע"פ כללי אמון הציבור, עוברים תהליך של בקרה והטמעה בארגון ועומדים בבקרה שוטפת של הארגון. העסקים מקבלים יתרון שיווקי והצרכנים מקבלים בטחון צרכני וכתובת לפנות אליה במקרה של בעיה.

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"זה ישמע אולי מוזר, אבל הצעד השיווקי החשוב ביותר שלנו נמצא דווקא בעסקים אותם אנחנו לא מוכנים לקבל. הערך והכוח של תו אמון הציבור טמון בזה שהוא תו אמיתי הניתן אך ורק לעסקים ראויים שעמדו בתקופת מועמדות ובתהליך בקרה. לכן מדי יום עסקים שפונים אלינו נדחים אם בשל חוסר ותק לקיומם וחוסר מידע שלנו לגביהם ואם בשל רקורד צרכני בעייתי שנצבר בארגון.

חשוב לציין שגם בגיוס האקטיבי, זה שנעשה מצידנו, אנו מקפידים לפנות לעסקים שאותרו על ידנו כמי שיתרונם היחסי ואופיים תואמים את דרישות הארגון בתחום הצרכני. בפניה ממוקדת מוצגים היתרונות של עסק לקחת על עצמו מחוייבות צרכנית – האחד – יצירת בידול ויתרון שיווקי. השני – בקרה פנימית שסוקרת את הממשק של העסק עם צרכניו כדי למנוע טעויות ותקלות וכמובן כדי לשמור על העסק בחזית השירות והאמינות."

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר, ומדוע?

"בניית המותג אמון הציבור נעשית בעיקר דרך פעילותו המשתקפת באמצעי התקשורת ומבוססת על תחקירים ומידע הניתן ע"י הארגון. הארגון לא משקיע שקל בפרסום קנוי אבל מופיע לפחות פעם ביום בעמודי החדשות, הכלכלה ובטלוויזיה.

מחלקת מחוייבות עסקים פועלת בצורה ממוקדת מול עסקים שאותרו כהולמים לסטנדרטים הנוקשים שלנו. כיום, הפעילות מבוססת לא מעט על טיפול בעסקים הפונים מיוזמתם אל הארגון במטרה להצטרף למחוייבות."  

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"ייזום ניוזלטר של הארגון. הניוזלטר מופץ ליותר מ – 40 אלף צרכנים החברים בארגון וכולל מידע אקטואלי בתחום הצרכני וכן מידע לגבי חברות שלקחו על עצמן מחוייבות לפעול על פי כללי אמון הציבור. הניוזלטר מופץ מדי חודש וכולל שאלונים ומקום נרחב לפידבק של הצרכנים. 

מדובר באמצעי קשר בלתי אמצעי שמחזק את מהות אמון הציבור כארגון מידע – קבלת מידע והפצתו בצורה מדוייקת ומושכלת לצרכנים."

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"אין גורמים מקבילים, אמון הציבור הוא גורם יחיד בתחום פעילותו."  

5. 30 שניות על... 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "אל גור. מי שידע לקחת הפסד פוליטי, שיכל לשבור כל אדם, והצליח לפתח חזון במקביל ליכולת עשיה וליצור יש מאין." 

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "לא מאמינה במדריכים מסוג זה. קביעת חזון, יעדים והרבה עבודה קשה."

• עיתון/ מגזין מועדף – "כל העיתונים וכל יום."

• דף הבית שלך באינטרנט – "וינט, קפה דה-מרקר."

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות – "מה שבאזור."

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "פז'ו."

• מהו ג'וב חלומותיך? "עוד לא הומצא אבל יש בו הרבה אתגר, הרבה עניין, אנשים מעולים ולא פחות חשוב הרבה זמן ללכת כל יום לשחות ולהיות עם המשפחה."

• חופשה חלומית: "ניו זילנד."

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד