הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

סקר של "מקאן אריקסון" למגזר החרדי: "עדיף להשקיע בפרסום בעיתונות"

25/12/2007 10:15

סקר שערך ויזם משרד הפרסום "מקאן אריקסון" בשיתוף "המודיע", באמצעות מכוני המחקר "מותגים" ו-"market watch" שכלל סה"כ 800 בתי אב במגזר החרדי, בנושא איכות החשיפה ומידת ההשפעה של המדיה, מעלה נתונים מעניינים.

על הקורא במגזר החרדי לעיתונות חרדית ,בהנחיית ובפיקוח ד"ר יורם לבנון מחברת מ.ס.ר, קובע ש-68% מהמגזר החרדי קוראים עיתון יומי, 76% מהמגזר קוראים עיתון בסוף שבוע, זמן הקריאה הממוצע לעיתונים הוא בין 17 ל-20 דקות, לעומת 7 דקות בממוצע במגזר החילוני (כפול מהמגזר הכללי), בכל בית אב קוראים בממוצע 4 בני משפחה את העיתון העיקרי (מעבר לשכנים בבניין ועוד). המחקר החדש הינו ייחודי בכך שהוא בוחן לראשונה לא רק את מידת החשיפה לערוצי המדיה השונים במגזר החרדי, אלא גם ובעיקר את איכות החשיפה ולפיכך את עוצמת ההשפעה של המדיה על הקורא.

 

לשאלה עם איזה מהעיתונים שבמגזר החרדי קוראים בסוף השבוע מביעים הזדהות, התשובות מלמדות על כך שהמודיע מוביל עם 28%, יתד נאמן 21%, משפחה 16% ובקהילה 6%.

37% מהמגזר החרדי ציינו שהעיתון המומלץ הינו עיתון "המודיע", 29% השבועון "משפחה" ו-25% עיתון "יתד נאמן". בנושא הזדהות עם העיתון, 28% מהמגזר החרדי ציינו שההזדהות הינה עם עיתון "המודיע", 21% עיתון "יתד נאמן" ו-16% עיתון "משפחה".

 

49% ציינו שהעיתון "יתד נאמן" מייצג את דעת הרב או הפוסק, 42% ציינו שעיתון "המודיע" מייצג את דעת הרב או הפוסק. במדד אפקטיביות פרסום בעיתונות במגזר החרדי, 32% ציינו את "המודיע" כעיתון המועדף לפרסום, 24% ציינו את "יתד נאמן" ו-3% את "משפחה".

בנושא איכות ואמינות העיתון 37% ציינו שהאיכות והאמינות הגבוהים ביותר הינם בעיתון "המודיע", 25% "משפחה" ו-17% "יתד נאמן". 

 

בנושא השתייכות לזרם במגזר החרדי: 79% מקוראי "המודיע" שייכים לזרם החסידי, קוראי "יתד נאמן" מזוהים יחסית יותר עם הזרם הליטאי- 59% ליטאי, 20% חסידי, 12% חרדי ספרדי.

המחקר הנ"ל הינו מיפוי חדש לתחום העיתונות החרדית שבדק לראשונה את איכות החשיפה במדיה למגזר החרדי.

 

מהמחקר עולה שייחודו של המגזר החרדי במיעוט יחסי של ערוצי מדיה, בשל אי חשיפתו לטלוויזיה ואינטרנט. מה שהופך את המדיה הכתובה לדומיננטית במגזר ומשפיעה מאוד על הצרכן החרדי. ממצאי הסקר מוכיחים שאיכות ההשפעה קובעת ביותר בתחום התקשורת השיווקית במגזר. שבעבר לא ידע המשק הישראלי להגיע למגזר החרדי בצורה מדידה ומקצועית, כיום, מהווה המדיה החרדית כלי צרכני חשוב ומקובל.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד