מנכ"לית הבצפר: "גם אם יבקשו ממני בוגרים לעבודה – אין לי לתת" |
|||||||||||||||
27/03/2012 | |||||||||||||||
"באקדמיה מלמדים הרבה דברים, אבל לא מלמדים לכתוב בריף", אומרת ורד בטש, מנכ"ל הבצפר של איגוד חברות הפרסום. היא מסבירה כי " החפיפה במשרדים לוקחת הרבה זמן. העולם הזה מאוד ממודר ודורש התמחות". בכלל, בטש מקפידה מאוד על בידול אגרסיבי של הבצפר אל מול תארים באקדמיה, וגם מול קורסים של גופים עצמאיים אחרים: "למה אוהבים ללמד כאן? אתה לא יושב מול אנשים שבחרו בקורס כשעה אחת מתוך סמסטר. אלה אנשים ששילמו את מיטב כספם כדי לעסוק בתחום, האווירה בכיתה היא מהממת. יש כאן מרצים שעובדים לאורך כל העשור. הבצפר עובד אחרי הצהריים, כי אלה אנשים שעובדים בימים". כיצד הדברים באים לידי ביטוי ? חלק גדול מהעבודה בתרגילים מתבסס כיום על עמותות, כגון מרכז נא לגעת, מרכז לתקיפת נשים, ועוגיות קוקיות – תוצר של נוער שוליים. תרגילים אליהם מתגייס צוות בלתי נתפס של 300 פרסומאים – תלמידי הבצפר. "יש משהו לא כיפי לעשות עבודה לחברה מסחרית שגם כך עושה כסף", אומרת ורד. "עצרתי באיזשהו שלב את הנושא של חברות עסקיות שנותנות תרגילים לתלמידים, כי הדבר הפך למגיפה.עם העמותות אנו מטפלים גם בנושאים מצחיקים, שיכולים להרים להנחתה לקריאייטיב. אנו גם עושים שיתופי פעולה עם מדיה, אבל זו חייבת להיות מדיה עם SAY. לדוגמא הפרוייקט עם עיתון הארץ – הוא חצוף והוא מרגיז. אנו הולכים לאנדרדוג, לא לאסם, שטראוס או עלית". תעשייה במשבר – הביקוש לא כיצד המשבר בענף הפרסום משפיע ? מהם המסלולים המבוקשים ? כיום קורס הדגל של הבצפר הוא ניהול אסטרטי, אשר מכשיר מנהלי מותג, פרסום, מנהלי לקוחות ופלנרים. אל הקורס מתקבלים רק בעלי תואר ראשון. את הקורס מסיימים 60 תלמידים בשנה, ואחוזי ההשמה עומדים על 88%. הכי חם כיום הוא קורס ניהול הפרסום והשיווק באינטרנט. בעוד כל הקורסים נוגעים באינטרנט, הקורס מספק התמחות בכל המאפיינים של ניהול אינטראקטיב, כגון SEO ו- SEM שלא נלמדים בקורסים אחרים. הקורס מושך גם קהל מבוגר יותר מאשר קורסים אחרים בבצפר, כולל סמנכ"לי קריאייטיב ותקציבאים שלא רצו את מסלול הפלנינג. 90% אחוזי ההשמה בקרב הבוגרים של מסלול האינטראקטיב מצדיקים את הביקוש. יוצאים מנמל הבית – לבני ברק "הרעיון של הבצפר בבני ברק נוצר מהצורך של משרדי פרסום באנשים שמבינים את המגזר, והם לא יכולים ללמוד כאן. יש מרצים שהם פרועים מאוד, שיעמדו על השולחן בשיעור. זה לא יקרה שם. ההקפדה בבני ברק הייתה – ללא פשרות. שהשלוחה לא תהיה ברמה נמוכה יותר מאשר הבצפר. את המקצועיות מביא לשלוחה מנהלה, איתן דובקין, שגם משמש על תקן "משגיח הכשרות" של השלוחה". הבצפר גם יוצא מהשטח המסורתי של עולם הפרסום עם השקה צפויה במהלך השנה של קורס לעסקים קטנים. מדובר בתחרות ישירה אל מול מט"י וקרן שמש. בנוסף, שיתוף הפעולה של הבצפר עם המרכז האקדמי קרית אונו, במסגרתו סטודנטים במרכז עוברים בשנה השלישית ללמוד בבצפר, מהווה התרחבות נוספת אל אזורים חדשים ומלחמה על קהלי יעד חדשים. האם לפני 10 שנים חשבת שכך ייראה הבצפר ? "אין לעבודה הזאת גיל. גם משרדים שמנהלים אותם צעירים שואלים אותם איפה המבוגר האחראי. בגיל שלי חציתי את כל התפתחות הענף, יש כל כך הרבה מה ללמד". |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||