הפוך לעמוד הבית
יפעת

אבי כץ נבחר לאיש השיווק של אוקטובר

ב-30 בספטמבר 2013 הושק הסניף הראשון של רשת בתי הקפה "קופיקס" על ידי היזם והבעלים אבי כץ.  הקונספט שעמד מאחורי "קופיקס" היה פשוט: בתי הקפה מרוויחים אחוזים רבים על חשבון הצרכן. הצרכן יכול לקבל את אותם המוצרים, במחיר יותר משתלם. הקונספט הוביל לביצוע מבריק - כל התפריט של "קופיקס" - תפריט בית קפה סטנדרטי - נמכר בחמישה שקלים בלבד.


השקת קופיקס התבססה על יחסי ציבור בלבד, ללא פרסום.  ההמונים הצביעו ברגליים, תורי ענק השתרכו אל מחוץ לבית הקפה, התקשורת סיקרה את פתיחת הרשת ללא הפסקה, וברשתות בית הקפה החלו להבין כי מדובר בשחקן חדש שאי אפשר להתעלם ממנו. כיום, כחודש לאחר פתיחת הסניף הראשון, נפתח סניף נוסף,  אותם פוקדים מאות אנשים מדי יום. בממוצע נמכרים  כ-4000 פריטים  מדי יום - נתונים הנמצאים במגמת עליה מתמדת. לרשת נפתחו במקביל אתר ודף פייסבוק שמונה כעת, כחודש לאחר הפתיחה, כעשרת אלפים חברים. הרשת צפויה לפתוח 50 סניפים בשנה הראשונה - כולם בבעלות מלאה ובמימון עצמי.


היו שהשוו את מהפיכת קופיקס למהפכה בשוק הסלולר.  בעקבות הסערה הציבורית עלו גם חשדות המצביעים על קרטל ועל תיאום מחירים בין רשתות בתי הקפה, שאף גררו הודעה מצד הרשות להגבלים עסקיים.


אבי כץ היה  ממקימי רשתות "הכל בדולר", "ששת" "כפר השעשועים" ו"ד"ר בייבי" והמייסד ומהבעלים של קרן הגשמה.
ועדת השיווק מסבירה את הבחירה: "המהפך שיצר אבי כץ גרם לשינוי בשוק  רשתות בתי הקפה, ועורר גל תגובות ואהדה ציבורית ותקשורתית שלא ניתן היה להתעלם ממנו. באמצעות שיווק חכם שקול, ובנוי היטב, התאפשר המהלך העסקי החיוני הזה שנקרא "קופיקס" אשר ביכולת תוצאותיו להיטיב עם הצרכן הישראלי- שהוא, בעצם, כל אחד מאיתנו."

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד