הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנכ"ל ערוץ 10 נבחר לאיש השיווק של חודש יולי

4/08/2015
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10 בשנה האחרונה, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי בזכות המהלך למיצוב מחדש של ערוץ 10 שהוביל.  המהלך בידל את ערוץ 10 מערוץ 2, בניגוד לאסטרטגיה שפעל בה הערוץ ב-13 השנים שקדמו לורשבסקי, והוביל לשינוי עמוק בתפיסה הציבורית כלפיי ערוץ 10 כמו גם ליצירת ערך מוסף כערוץ טלוויזיה.
 
החזון שהנחה את האסטרטגיה החדשה היה להיות ערוץ טלוויזיה בעל ערך מוסף מובדל מערוצים אחרים, כזה שפועל להפוך את ישראל למקום שטוב יותר לחיות בו. יחד עם זאת שם לו הערוץ לדגל להיות ארגון שמכבד את עובדיו ומשיא ערך לבעלי המניות. האסטרטגיה יצאה לדרך באוגוסט 2014 והתבצעה ברמת יחסי ציבור וקמפיין פרסומי.
 
קמפיין יחסי הציבור "ערוץ בלי ראליטי" שעלה באוגוסט 2014 היה קמפיין עם תהודה רבה במסגרתו תוקשר השינוי העמוק באופיו של הערוץ - נטישת ז'אנר הראליטי.  זאת מתוך התובנה שבשל עוצמתן, תוכניות ראליטי הן ז'אנר אשר משפיע בצורה מהותית על מיצובו של הערוץ ותפיסתו הציבורית. לקמפיין יח"צ היו 2 שלבים: השלב הראשון - הודעה פומבית ועקרונית מצד ערוץ 10 שהוא חדל מהפקה ושידור של תוכניות ראליטי. ההצהרה זכתה לסיקור תקשורתי רחב. השלב השני - ויתור פומבי על הזכויות של ערוץ 10 להפיק ולשדר את "הישרדות" ו"היפה והחנון" שהן שתי תוכניות ראליטי מצליחות אשר היו מזוהות עם הערוץ. הוויתור יצר גל תקשורתי חדש.
 
במישור נוסף התנהל קמפיין פרסום "יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה" שכלל שמונה תשדירי טלוויזיה. התשדיר המרכזי הציג את התפיסה הציבורית והערכית שערוץ 10 אימץ ביחס לעשייה הטלוויזיונית, לצד שבעה תשדירים נוספים עם דמויות מרכזיות מהערוץ. התשדירים נועדו להבהיר את החיוניות של הטלוויזיה ככלי שינוי ושיפור החיים בישראל ומצד שני העביר מסר של מודעות עצמית והכרה בסוגיות חברתיות בישראל. המטרה הייתה להבהיר שערוץ 10 חותר לספק ערך מוסף מעבר לבידור ואסקפיזם.
 
ברמת התוצאות המהלך נחל הצלחה. הוא שינה את תדמית הערוץ בקרב הציבור ונתח השוק צמח למרות השינוי הדרמטי בהיקף ההשקעה בתוכן. היקף ההוצאה על תכניות ירד בכארבעים אחוזים אך נתוני הצפייה ונתח השוק שומרו. חדשות הערוץ התחזקו משמעותית והרייטינג הממוצע של חדשות 10 עמד בחציון הראשון של 2015 על 10.8% בהשוואה ל-9.9% בחציון המקביל אשתקד, וביוני 2015 נכנס משקיע חדש לערוץ 10 והתקבל רישיון שידורים לטווח ארוך שהבטיח את אופק פעילותו.
יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד