הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אורית שטיינפלד נבחרה לאשת השיווק של ינואר

3/02/2016
אורית שטיינפלד נבחרה לאשת השיווק של ינואר

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באורית שטיינפלד, מנהלת השיווק של רשות הטבע והגנים, לאשת השיווק של חודש ינואר 2016, בזכות המהפכה השיווקית-תקשורתית שעברה הרשות ומהלך של מיצוב ומיתוג מחדש שהחל עם כניסתה לתפקיד לפני כשלוש שנים.

 

בקרב אנשי רשות הטבע והגנים, תאגיד ממשלתי האחראי על פי חוק על שמורות הטבע והגנים הלאומיים בישראל, הייתה תחושה שהציבור אינו מודע לפעילויות של הרשות, ואף אינו מתעניין בפעילויות אלו. מחקרים שנעשו גילו שאין לרשות זהות ברורה, הציבור לא מודע לתפקידה ולפעולות שלה, אינו יודע את הייחוד שלה ובשטח – לא מעריך את העבודה החשובה שאנשי הרשות עושים.

המהלך החל בתהליך פנים ארגוני בשיתוף כ 500  מעובדי הרשות, במסגרתו הצליחה שטיינפלד להגדיר בצורה מדויקת את הזהות והערכים של הרשות. אלו שימשו בסיס ליצירת השפה התקשורתית החדשה, שכללה גם לוגו חדש. מהלך המיתוג נפרש על פני שנה וחצי בקמפיינים שונים ובמגוון אמצעי תקשורת. המהלך הביא בסופו של דבר לעלייה בכמות המטיילים הישראלים באתרי הרשות, עלייה במספר המנויים לרשות, והלנים בחניוני הלילה. בעיקר, קיים שיפור משמעותי בתפיסת החשיבות של הרשות בעיני הציבור, הזדהות עם המטרות שלה ורמת אהדה והערכה לרשות ולעובדיה.

 

אורית שטיינפלד הבינה כי הפיכת הארגון לרלוונטי עבור הציבור הינו מהלך קריטי כדי לאפשר לארגון לעשות טוב יותר את עבודתו, קרי שמירת הטבע הנוף והמורשת בישראל. כדי שהציבור יוכל ליהנות מפירות הפעילות של רשות הטבע והגנים, הוא צריך להיות מודע לפעילות, להיקפה ולחשיבותה ולרלוונטיות של הרשות לחיים שלו. שנת ה- 50 לרשות הייתה הזדמנות להוביל מהלך תקשורתי משמעותי במטרה להביא לשינוי התפיסות בתוך הארגון ומחוצה לו, ולייצר "זהות מותגית" ברורה.

 

שיקולי ועדת השיווק: "המהלך השיווקי תקשורתי שהובילה אורית שטיינפלד ברשות הטבע והגנים בשנה וחצי האחרונות יצר מהפכה של ממש: ברמה הפנים ארגונית - יצירת גאווה בקרב עובדי הרשות וברמה הציבורית - שינוי עמדות הציבור הרחב כלפי הרשות – היכרות עם הרשות ופועלה, רלוונטיות הרשות לחייו והכרה בחשיבות הרשות הפועלת למען הטבע, הנוף והמורשת בישראל, דבר שתרם לגידול בכמות המבקרים הישראלים באתרים. אלו הביאו לבחירה בשטיינפלד".

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד