הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנהלים מסתגלים: משתפים איך זה לעבוד מהבית

30/03/2020

 הקורונה שינתה להם את הפעילות, אבל הם לא נשארו חייבים והסתגלו. סיכמנו לכם איך מתמודדים בעלי תפקידים שיכולים לעבוד מכל מקום ובמרבית יום העבודה שלהם עסוקים בפגישות ודיונים. וכמובן מה הטיפ שלהם לעובדים בתחום. 

 
אדי גנדלמן,
מנהל פעילות ANKER בישראל, כ-18 שנים בתחום המכירות, השיווק והניהול

איך נראה הלו"ז שלך בימי קורונה?
מנסים לשמור על שגרה בימים משוגעים אלו. הילדים בבית כמובן אז נוסף לכך הניסיון לג'נגל בין העבודה לילדים. חוץ מזה אני משתדל לעשות מה שאני עושה בדרך כלל, אני מתכתב על בסיס יומי עם המשרדים של
ANKER בחו"ל כדי להתעדכן בכל החדש במיוחד בתקופה הזאת, אני מדבר עם המפיצים ומקווה לשמוע על התקדמות בייבוא המוצרים לארץ. ובעיקר בעיקר מתכנן אסטרטגיה של היום שאחרי עם המשרד בחו"ל ועם המפיצים המקומיים. אנחנו מתכננים שיווק והפצה של כל מוצרי ANKER בישראל – מוצרי הסאונד, הטעינה, הבית החכם ועוד. יש למה לחכות!

איך אתה מתקשר עם לקוחות וספקים?
מיילים וטלפונים. במובן הזה העבודה שלי לא השתנתה יותר מדי. יש גם הרבה שיחות ווידאו ב-
ZOOM. אני הרי עובד עם משרדי החברה בחו"ל על בסיס קבוע ולכן רגיל למרחקים.

טיפ לעובדים בתחום? לנסות לשמור על שגרה (כן, אני יודע שזה קשה אבל זה חשוב מאוד) ולשמור על הבריאות. תישארו בבית בקיצור! נעבור את זה ויהיה טוב. אני אופטימי.

 

סיון פולק יהל,
מנהלת שיווק לנובו ישראל, כ-9 שנים בתחום.

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה: 6:30 קמה

 יחסית מאוחר לימי השגרה, סבב בפייסבוק באפליקציות על הנייד, סבב ארגון בית, תרגילי כושר (יום כן יום לא), 8:30 מתחילה "רשמית" יום עבודה ומסתגרת בחצי חדר שהסבנו לחדר עבודה/חדר בריחה למשתגעים מהבית, מנסה להפריד בין ילדים רבים וצורחים בזמן שאני עובדת, 13:30- משתדלים לעשות הפסקה משותפת לארוחת צהריים ואז חוזרת ל"משרד" עד 17:00. מאוד משתדלת בשונה מימי השגרה לפנות את אחה"צ לזמן משפחתי מלא. היות ואני עובדת כרגיל במשך היום, העומס לא נגמר.

טיפ לעובדים בתחום? זמן להסתכל מלמעלה על התוכניות ולהתעמק בתהליכי רוחב, להיות בקשר עם הצוות שלך, לא למהר לעשות דברים ל"תקופת הקורונה" להיות קשובים לצרכים של הלקוחות והשותפים

 

ענת אורנסקי לב,
מנהלת שיווק ישראל, חברת אאוטבריין, בתחום השיווק כ-15 שנים.

 

כמחצית מהתקופה עסקתי בתחומים של מחקר שיווקי, דאטה ואסטרטגיה שיווקית ובמחצית השניה במרקטינג פר אקסלנס. עשיתי מרקטינג גם בארץ וגם בחו"ל כשגרתי בסיליקון וואלי. גם בחברות מוצרי צריכה וגם בהייטק. גם בצד ספק וגם בצד לקוח. מנהלת שיווק היברידית :)

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? מתעוררת ומתחילה עם מיילים דחופים סביב שמונה וחצי בבוקר. חשוב לקום לפני שהילדים (11,10,6) מתעוררים כי אחרת אני נכנסת לארוחות בוקר, שיעורים, מדיח וכל המשימות הדחופות של הבוקר נדחות.

אחרי ענייני הילדים אני מתפנה סביב 11 ואז הילדים יושבים על ענייני לימודים. ב 14:00 אוכלים יחד צהריים שבדר״כ בן זוגי מכין, אח״כ חוזרת לעבוד עד 18:00 בערך ואז עושים זמן משפחה עד 21:00 ושוב פותחים מחשב בלילה.

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? בכל צורת תקשורת אפשרית. מיילים, סלאק, זום, הנגאאוטס, טלפון, ווטסאפ, מסנג׳ר. יש אינסוף ישיבות. לפני ימי הקורונה דברים היו נסגרים על עוגיה במטבח. היום כל דבר הפך להיות חצי שעה בזום.

תוכנה מועדפת לעבודה מרחוק? זום. בגלל הפיצ׳ר של הטאצ׳ אפס :) לא צריך לשים יותר מייקאפ. 

טיפ לעובדים בתחום? דווקא התקופות שלכאורה נראות הכי מאתגרות מבחינה שיווקית הן אלה שהכי מעניין לעשות בהן מרקטינג.

 

טל ענתבי,
מנהלת דיגיטל באולמדיה, כ-3 שנים בתחום.

 

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? משתדלת לשמור על שיגרה אחידה, אני קמה בכל יום ב8 וחצי, עד 9 אני כבר ליד המחשב מתחילה את היום עם הקפה. קודם כל בודקת את הווטאפ, כל מה שדחוף וחשוב כבר כתוב שם ואז ממשיכה לאימיילים. ארוחת צהרים תהיה באזור 13, אני עוזבתא ת המחשב ועובדת לשולחן אוכל.

איך את מתקשר עם לקוחות וספקים? בעיקר בווטאפ, המעבר לעבודה מהבית העביר את רוב העדכונים לווטאפ.

טיפ לעובדים בתחום? זה בדיוק הזמן לחשוב קדימה ולנצל את הזמן לתכנון אסטרטגיה. בשיגרה לרוב אנחנו ממהרים ולא עוצרים כדי לתכנן לעומק, אז זו בדיוק ההזדמנות לעשות את זה.

 

שרון קונסטנטיני
מנהלת שיווק כרמית, 15 שנה בתחום.

מחלקת את הזמן בין עבודה מהבית לעבודה במפעל.

כשאני בבית קמה מוקדם וסביב 6 בבוקר יושבת על המחשב ומתחילה לעבוד על כל הדברים שמצריכים ריכוז לפני שהילדים מתעוררים... כל בוקר עושה שיחות אישיות על כל אחד מהצוות שלי לעדכון שוטף. במשך היום מחוברת למחשב הרבה טלפונים, הודעות  ופגישות לפי הצורך. בין לבין משתדלת לעשות קצת פעילויות עם הילדים. בשעות הלילה שוב מתיישבת על המחשב ומשלימה פערים.

תוכנות -הוואטאפ וזום עובדים אצלי שעות נוספות.

טיפ: תכננו קדימה כי גם זה יעבור, נצלו את הזמן הפנוי לכל הדברים שבשוטף נדחים לטובת דברים דחופים זה בדיוק הזמן לטפל בהם.

 

עמית ליבק,
סמנכ״ל שיווק בוילונות אורגד, 24 שנים בתחום

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה: משתדל לשמור על סדר יום קבוע: שיחות עבודה וישיבות מנהלים דרך המחשב. עובר על הצעות מחיר ויוזם שיחות עם לקוחות פוטנציאליים ועם אדריכלים ומפקחי בניה שעובדים איתי בשוטף.

איך אתה מתקשר עם לקוחות וספקים: שיחות טלפון, שיחות וידאו, דואר אלקטרוני והפניה לאתר האינטרנט של החברה.

טיפ לעובדים בתחום: היו יצירתיים. נסו לאתר את ההזדמנות שגלומה באיום הנוכחי- תראו ללקוחות את הפתרון שלכם דווקא במצב הקיים.

 

מאיר וידר,
מנכ"ל וידר משכנתאות ומרצה למשכנתאות באוניברסיטת תל אביב.

 

 

החברה ליוותה עד היום למעלה מ-5,200 משפחות מרוצות וממליצות, 12 שנים מלווים משפחות בעסקה החשובה ביותר בחייהם

הלוז:

06:30 השכמה, 07:00 כושר, 08:00 ישיבת בוקר עם הצוות דרך הזום, 09:00 מיילים + טלפונים, 10:30-13:00 פגישות ווידאו עם לקוחות, 13:00 ארוחת צהריים, 14:00 זמן איכות עם הילדים, 16:00 פגישות ווידאו עם לקוחות, 18:00 בניית אסטרטגיות וסרטונים.

איך מתקשרים עם לקוחות וספקים? בתקופה הזו האתגר הגדול הוא לשמור על קשר עם כל הספקים ועם הלקוחות ובמיוחד בשביל זה יש את האפליקציות של הווטסאפ, זום, סקייפ וכמובן שיחות טלפוניות.

טיפ לעובדים בתחום? לייצר בתקופה הזו אסטרטגיות חדשות לעסק ולתכנן את התקופה של אחרי. כולם עכשיו נמצאים בבית וכח הקניה פוחת בגלל האי וודאות של מה יקרה פיננסית עם העתיד הכלכלי של בעלי העסקים ושל הפרטיים. זו התקופה הטובה ביותר לייצר וודאות לאחר תקופת הקורונה ולתכנן את היום שאחרי

 

שיר הספרי,
יזמית שיווקית בעלת חברה למיתוג, אסטרטגיה, שיווק וסרטי תדמית בתחום הנדל"ן המעסיקה 7 עובדים בימים כתיקונם.

החברה אשר נוסדה בשנת 2013 מספקת סל של מוצרי שיווק ופרסום בוטיקיים בתחום המוניצפאלי והנדלני. בראש החברה עומדת שיר הספרי המשמשת בימים כתיקונם כפרזנטורית של כ- 50 חברות נדלן ו30 רשויות.

החברה ממשיכה לתת שירות לכלל הלקוחות מרחוק באמצעות וידאו קונפרנס/ זום וסקייפ/ שיחות ועידה ומיילים.

2 עובדות - ארטדיירקטורית ואסטרטגית, נמצאות בסטודיו ועובדות בסביבה סטרילית עפי הנחיות משרד הבריאות. הבמאי ומנהלת ההפקה עובדים מביתם

עפי צו השעה וצמצום של פרויקטים והקפאתם, פיתחנו סל שירותים יוצא דופן ובו למעשה פתחנו חמ"ל תקשורת בכל עיר ורשות בה אנו עובדים. חמל שבו אנשי העיר נותנים שירותים מקוונים לטובת התושבים, שלל פעילות, הרצאות, מידע ועוד מועברות בלייב ואנו מנהלים את הרשתות החברתיות מרחוק.

בד בבד אנו ממשיכים בפעילות שוטפת של בניית חומרי שיווק והכנת קיט שיווקי לפרויקטים נדל"ניים מגוונים בתחום המסחר והמגורים- הערכה שמיד עם שך תקופת הקורונה תהיה עדנה ויזמים רבים יסתערו מחדש על מיזמי השיווק שאנו מציעים.

זה הזמן להיערך ולפתח חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא.

הטיפ שלי: יוזמה שהגיתי בימים אלה, לטובת מובטלים ושאר נפגעים- כל עסקה חדשה שתחתם בימים אלו אוטו יופרשו 10% לטובת עובד שיצא לחלת או נזקק אשר היזם חפץ להעניק לו תשורה זו.

 

מאיה גרינברג,
מנהלת שיווק במורז צמחי מרפא

כיצד מסתגלים מבחינה שיווקית למשבר הקורונה? כחברה בינלאומית המייצרת את מוצריה בישראל משלב גידול צמחי מרפא ועד שיווקם ברחבי העולם בכל העולם אנו חשופים למשבר והשלכותיו גם ברמה המקומית וגם גלובלית.

בדומה לכלל האוכלוסייה ימי הקורונה אינם קלים גם לצוות של מורז אשר כמפעל חיוני מגויס לעשייה גם כעת. במקביל לכך  אנחנו מאמינים כי העשייה היא מבורכת ועוזרת לשמור גם על שפיות בימים מורכבים אלו.

אני באופן אישי וכחלק מה -  DNA של מורז מאמינה כי לא צריך להוריד הילוך, זה זמן טוב להתחבר ללקוחות שלנו, להעמיק את הקשר ולדאוג שיוכלו להשתמש במגוון המוצרים. האסטרטגיה כעת היא להנגיש את מוצרינו דרך נקודות המכירה בפארמים, בתי המרקחת ובתי הטבע וכמובן באמצעות האון ליין התופס במה מרכזית וחשובה.

בימים אלו אנו מבחינים כי ההכרה בקרב הממשל והציבור הרחב בחשיבותה של תוצרת כחול לבן ושימור יכולות התעשייה המקומית מקבלת חיזוק ומשנה תוקף ואני מקווה כי עם שוך הסערה הכרה זאת לא תיעלם.

 

סטפני ברדה,
מנהלת השיווק של רשת מתחמי העבודה המשותפים
Urban Place, מעל ל - 17 שנים בתחום השיווק.

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה: הלוז שלי משוגע. בדרך כלל יש לי המון זמן בעבודה ומעט בבית, ועכשיו העולמות מתערבבים, כך שהכנתי לי לוז מיוחד: אני מנסה לעבוד מ 7-9 בבוקר, לסיים את המשימות הדחופות ולעבור על מיילים, ואז אני מתפנה לעזור לילדים עם השיעורים ולהכין אוכל. משעות הצהרים אני חוזרת לענייני העבודה עד הערב.

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? הקשר שלי עם הספקים והלקוחות מאוד התהדק בגלל המצב. יש לנו שיחות טלפוניות ופגישות דרך זום, ואנחנו כל הזמן פועלים כדי להעביר לחברי הקהילה שלנו פעילויות וסדנאות אונליין כמו למשל ייעוץ, פגישות עם קואוצ'רים ואפילו שיעורי יוגה ופילאטיס. אנחנו בקשר איתם כעת, בזמן הכי קריטי, מקשיבים להם ומנסים לסייע בכל שאפשר.

טיפ לעובדים בתחום? אני חושבת שיחסית קל יותר לאנשי השיווק, כי אנחנו רגילים לעבוד כל הזמן ומכל מקום. גם אם נעבוד מהמשרד, אנחנו עובדים אחר כך מהבית, ורוב העבודה כרגע היא דרך הרשתות החברתיות. הקושי עכשיו הוא לשלב בין המשפחה לבין העבודה. לכן אני משתדלת להתמיד בשעות שקבעתי לעצמי לעבודה, ובזמן שאני עם הילדים, לא להתפתות לקרוא מיילים והודעות, כי אחר כך לא אזכור מה הייתי אמורה לעשות. בנוסף, אני חושבת שיש גם טוב בזמן הזה. אנחנו פתאום בהפסקה מהפעילויות היומיומיות, והשיחות עם הספקים והלקוחות שלנו, יותר אישיות: שואלים אותם איך הם מרגישים, ומתעניינים בהם באמת ואני מקווה שזה יישמר גם אחרי הקורונה.

 

לימור רזניק,
מנהלת שיווק CMO, קבוצת טלדור, 13 שנים בתחום.

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? קמה בבוקר ומתחילה לתפעל את קייטנת הבית הפרטית, עם הילדים שלי - התעמלות בוקר ויצירה. בעודם עסוקים, עוברת על המיילים. עושה משמרות עם בעלי, ומנסה לתמרן בין זמן ילדים, לבין מקסימום אפקטיביות עבודה. לא פשוט, אבל ככל שהזמן עובר, השגרה מתחילה לחלחל.

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? מבחינתי הספקים שלי הם כמו העובדים שלי. אני שומרת איתם על קשר יום-יומי ומוודאת שמטפלים בהם היטב. הקשר איתם מאוד חשוב לי, בכל יום ובמיוחד בימי קורונה. עם הלקוחות הקשר הוא דיגיטלי וכולל דיוורים ישירים, מענה לפניות, קמפיינים בפלטפורמות מקצועיות, וכמובן רשתות חברתיות, אותן אני מעדכנת ברמה היומית (ולעיתים אף כמה פעמים ביום).

תוכנה אהובה לעבודה מרחוק? WEBEX המעולה של חברת CISCO. מאובטחת ויעילה.

טיפ לעובדים בתחום? קודם כל עברו על כל האוטומציות שלכם, וודאו שהן רלוונטיות, ותעדכנו את התוכן לימי הקורונה. אני לא עושה קמפיינים שאינם הכרחיים ואינם רלוונטיים לעת הזו, רק מוצרים שמייצרים ערך אמיתי ללקוחות שלי. לא כל דבר שבאסטרטגיה שלי חייב להכנס, רק כי הגאנט אומר זאת. תפעילו שיקול דעת, והכי חשוב - שמרו על האנושיות. זכרו שגם הספקים, גם הלקוחות וגם שאר העובדים והעמיתים שלכם הם בני אדם. כל שיחה שלי מתחילה בהתעניינות אמיתית בשלום הצד השני לשיחה. אלו ימים מאתגרים ולא פשוטים, אבל אני בטוחה שנצא מהם מחוזקים, עם תובנות אמיתיות לעתיד.

 

שירי טסמן שרעבי,
חברת הנהלה וסמנכל שיווק, אלעד מערכות, כ-15 שנה בתחום.

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? קמה בבוקר מתארגנת ועוברת למשרד הזמני שהקמתי בסלון. החלק הראשון של היום מיועד לסנכרון מול כל מנהלי החטיבות על מנת לעמוד בשינויים המהירים שהמצב הנוכחי מציב - העולם שלנו משתנה בקצב מהיר ובכל יום הלקוחות שלנו מתמודדים עם אתגרים אחרים. אנחנו באלעד הקמנו חמל שמטרתו לתת מענה רלוונטי ולהתמקד בעיקר בצרכי השעה. שהם: אתרי איקומרס חדשים ותמיכה בקמעונאים שעומדים בעומסים גדולים של מאות אחוזים מלפני עידן הקורונה . שירות לקוחות דיגיטלי ורב ערוצי. כלומר, לאפשר ללקוחות להמשיך להפעיל מוקדי שירות ומענה ללקוחותיהם גם בימים בהם  התקנות משתנות מידי יום. אנו מסייעים ללקוחות לפתוח ערוצי שיח דיגיטלים מול הלקוחות שלהם, תחום נוסף בו אנו מתמקדים הוא בסיוע ללקוחות שלנו בניהול העובדים והעבודה מהבית. בהמשך היום אני מקיימת פגישות עבודה  מול משאבי האנוש בארגון לבחון כיצד ניתן לשפר את חווית עובד ולהפוך אותה לנעימה עד כמה שאפשר בסיטואציה מאתגרת של ימינו. יחד אנחנו מרימים מיזמים כמו מסיבת פיצה וירטואלית בה כל עובד קיבל קוד להזמנת פיצה והוזמן להשתתף יחד עם בני בנות משפחתו באירוע וירטואלי שהתקיים בפייסבוק, מעלים וובינרים מעשירים שעובדים מעבירים לעובדים כדי להנעים את הזמן בבידוד, כל עובד ו תחביב המיוחד שלו - סטאנדאפ, הרצאה על עיצוב, וDIY עדה זאת בעצמך להורים וילדים. דאגנו גם לסטיקרים מצחיקים לשיפור מצב הרוח בהתכתבות בואטצאפ  מנסים עד כמה שאפשר לשמור על הוייב של החברה.  

 

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? - אצלנו באלעד כל העבודה מתנהלת מרחוק. לכלל העובדים וגם לי חיברו את כל המערכות לעבודה מהבית. משתמשים בכל התוכנות הרגילות Marketing automation, מייל ואטצאפ שהפך היום לגמרי לכלי עבודה, Teams של מיקרוסופט לפגישות וידאו וסנכרון. וכמובן לא לשכוח להינות מהבית הוירטואלי .


טיפ לעובדים בתחום? אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. רבים מחברי בשיווק נמצאים בחלת. זוהי תקופה שמחייבת אותנו להיות יצירתיים להתחבר לבסיס ולמטרות לבחון מה באמת הכרחי גם עבור החברה שלנו וגם עבור הלקוחות שלנו. לזקק את האמת ולזכור שכל זה יגמר בקרוב.

 

ורד טוויל,
סמנכ"ל שיווק, קבוצת הייעוץ
TEFEN, כ-15 שנים בתחום השיווק וקשרי לקוחות.
  
לשמחתנו הרבה מלקוחותינו ממשיכים פעילות באופן מלא או חלקי, ולכן רוב פגישות העבודה של היועצים מתקיימות בבית הלקוח , בהתחברות מרחוק ובדיונים ב
ZOOM תוך שמירה כמובן על תקנות לשעת חרום , גם הרמת כוסית השנה אנו עורכים לכלל העובדים בפלטפורמה זו. כמי שמאמינים בשותפות ארוכת טווח עם הלקוחות אנו קשובים להם ומתאימים את המערכת שלנו כך שתוכל לתמוך בהם- כל אחד לפי החליפה המותאמת למידותיו.

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? החל משעות הבוקר המוקדמות אני כבר מתחברת מהבית ב
VPN לשני מחשבים במשרד, כך שיש לי גישה לכל מערכות השיווק CRM, מערכת הדיוורים, אתרי האינטרנט של החברה והרשתות החברתיות. בנוסף יש לי גישה מרחוק לכל מערכות הכספים והלקוחות. רוב העבודה שלי נעשית בווב או שיחות/ישיבות טלפוניות כך שמבחינתי למרות העדפה שלי לעבוד מהמשרד יש לי גישה להכל מהבית, בשעות אחהצ אני ממשיכה לעבוד על המחשב עם הילדים  ואני מוצאת את עצמי רוב הזמן גם במערכות אופק של משרד החינוך  (משימות דיגיטליות ללא סוף...).
אני משתדלת לעלות אחת לשבוע לוובינר בנושאים שונים-  שיווק, פלטפורמות דיגיטליות קורסים און ליין  ועוד – כך שבימים אלו אני כמעט 14-16 שעות ביום מול המחשב.

בשבועות האחרונים שעות הערב שלי מוקדשות ברובן להתנדבות בקהילה לאור המצב.

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? כאמור רוב הלקוחות משוועים לשמור על שגרה כלשהי ולכן מעדיפים להימנע מביטולים ומקיימים איתנו הרבה פגישות עבודה טלפוניות ודיוני הנהלה מרובי משתתפים באפליקציית
ZOOM.

בנושא הכספים והנהלת חשבונות -מרבית הלקוחות התקדמו לפלטפורמות דיגטליות של אישורים ורוב החשבוניות עולות באתרים און ליין כמו מרכבה, סטורנקס , נימפנדו ועוד ולכן יש פחות ממשקים טלפוניים עם מערכות כספים של הלקוחות הכל מאושר און ליין וההתנהלות שקופה, נגישה ופשוטה יותר ששומרת על רצף עבודה תקין ויעיל.

אנו יוזמים ולוקחים חלק במספר מפגשים מקוונים בנושאים של מפעל חכם בהובלת מומחי תוכן של הקבוצה, קריירה, צעדים אסט' בזמן המשבר ועוד – אנשים צמאים למידע ושיתוף ואנו דואגים לספק זאת על אף המגבלות.

 

אלכסיי שלימוב,
מנכ"ל חברת איסטרן פיק,

 מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה 8 שנים ולפני כן עבד שנים רבות בתפקידים שונים בהייטק, כולל ה-CTO של חברת גטטקסי.

טיסות רבות שלי בוטלו והלו"ז שלי השתנה לחלוטין במקום לעבוד מרבית הזמן בחו"ל, אני בבית כל היום עם המשפחה. אני מנסה לשמור על לו"ז דומה לזה שהיה לי בתקופה שלפני הקורונה מבחינת שעות העבודה. בימי ראשון מרבית העבודה מול ישראל ולא מול חו"ל – שם יש יום חופש. האישה והילד שלי שמחים מאוד שאני נמצא בבית זמן רב, בניגוד לשגרה שהייתי טס הרבה לאוקראינה.

התקשורת עם לקוחות וספקים נעשית בעיקר בטלפון או במייל.

הטיפים שלי לתקופה הזאת של עבודה מהבית: חשוב מאוד למנהלים לשמור על העובדים בתקופה קשה זאת. אסור לתת למרחק הפיסי לפגוע ביכולת הפיקוח והשליטה של המנהל על העובדים וחשוב לשמור על שביעות רצון ומוטיבציה גבוהה של העובדים.  

 

אבגד מור,
מנכ"ל חברת קולמקס שוקי הון

אני מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה כחודש. לפני כן מילאתי תפקידים שונים בשוק ההון בעשור האחרון.

אני מנסה לשמור על לו"ז דומה לזה של עבודה מהמשרד. עיקר העיסוק הינו בפן התפעולי וניהול הסיכונים, והתקשורת עם העובדים נעשית מהבית באמצעים אלקטרוניים.

התקשרות עם הלקוחות והספקים הינה ללא שינוי שכן ברובה נעשתה באמצעים אלקטרוניים גם קודם לכן, ואולם נדרשה הערכות על מנת לאפשר את מתן השירות הנ"ל שלא ממשרדי החברה, תוך שמירה ועמידה בסטנדרטים שהצבנו לעצמנו.

טיפ לעובדים בתחום: המצב אינו פשוט, שכן שגרת היום והמציאות שהורגלנו אליה השתנתה. לכן חשבו כי מעבר לתקשורת סביב הנושאים הנוגעים לעבודה, יש להיות קשובים גם לצרכים של העובדים בפן האישי ולגלות גמישות ולסייע ככל שניתן בפתרון בעיות. כמו כן, חשוב כי תתקיים תקשורת (למשל קבוצת ווטסאפ או מייל), עם כלל העובדים (בעיקר בחברות קטנות) ולא רק עם המנהלים. ערוץ זה מאפשר תקשורת ישירה להעברת מסרים, וכן סנכרון בין גורמים שונים בארגון.

 

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד