הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנהלי שיווק מסתגלים: משתפים במציאות העבודה מהבית (חלק ב')

1/04/2020
מנהלי שיווק מסתגלים: משתפים במציאות העבודה מהבית (חלק ב')

 

חלק מקפידים לקום ב- 6, חלק הפכו את ארוחת הצהריים עם המשפחה לחלק מהשגרה, ויש כאלה שחייבים מוזיקה כדי להתמודד - ככה נראית המציאות של מנהל השיווק - חלק ב' (לחלק הראשון)

 

יואב גראור

מנהל שיווק מוצר, KLA ישראל, כשנתיים בתחום

אם אפשר להגיד משהו אחד חיובי על המצב בעידן הקורנה – המגפה אפשרה לי ולילדיי לבלות יותר ביחד

 

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? יש לי שלושה ילדים בגילאים 12-7 שנמצאים איתי במהלך היום. לילדים יש מסגרת לימודים חלקית ברשת (משימות עצמאיות +  לימודים ב-Zoom). במהלך היום אני מנסה לתמרן בין ליווי הילדים, הכנת אוכל וכמובן העבודה. שגרת היום מתחילה מוקדם (בסביבות 06.00), מתעדכן בנושאים הקשורים בעבודה. בהמשך היום ועד הערב אני משתדל להתפנות לפגישות חשובות (ב-zoom), לענות למיילים (מול קבוצות טכניות ולקוחות). במידה ומתאפשר אחה"צ \ לקראת ערב זמן לפעילות ספורטיבית (בשאיפה עם הילדים). בלילה (ועד השעות הקטנות של הבוקר) אני מוצא את עצמי משלים משימות ונושאים שלא הספקתי במהלך היום. מנוחה ושינה הפכו לצערי למותרות בתקופה האחרונה :-).

עד לתקופת טרום מגפת הקורנה הייתי שוהה בחו"ל כשבועיים בכל חודש לפגישות עם לקוחות. אם אפשר להגיד משהו אחד חיובי על המצב בעידן הקורנה – המגפה אפשרה לי ולילדיי לבלות יותר ביחד, כך שאני לפחות מתנחם בזה.

טיפ לעובדים בתחום? לנסות לקבוע לו"ז קבוע – זמן עבודה, ארוחת צהריים משפחתית, זמן לפעילות ספורטיבית (משתדל עם הילדים) וכמובן זמן פנוי למשפחה ולעצמי. בפועל קשה לעמוד בלו"ז אך זה בסיס לשינויים. מוצא ששמיעת מוסיקה בתקופה הזאת היא הכרחית למתן את כמות ה"סטרס"  בכל הערוצים.

ובגדול, איך מתמודדים בעלי תפקידים בתחום השיווק והמכירות, שחלק נכבד מעבודתם מורכב מפגישות ודיונים, עם המצב הנוכחי? זמנים מאתגרים. המשפחה מבינה את הקשיים ומשתדלת להיות קשובה וגמישה לזמנים שאני צריך להיות ממוקד בנושאי העבודה. באופן אישי מניח שעיקר הפעילות שלי עברה לשעות הקטנות של הלילה לאחר שהילדים ישנים. ראוי לציין שהלקוחות חווים אתגרי עבודה דומים ומעריכים את המחויבות של החברה להמשיך לספק שירות אכותי ובזמן.

 

אסנת פריגר

 מנהלת שיווק, מיידסק בע"מ - המומחים לסביבת העבודה, כ-10 שנים בתחום.

"הספקים מאירופה במצב מאוד קשה, בעיקר מורלית"

 

 

הלו"ז בימי הקורנה:

 מיידסק הינה חברה שמתמחה במחיצות רצפה תקרה, ריהוט משרדי וחיפויי קירות ורצפה לסביבת העבודה, ומשתייכים לתחום הבינוי שממשיך לעבוד בימים אלה כמעט כרגיל בימי הקורונה. כל צוות התפעול שלנו עדין עובד בכל האתרים, כולל באתרי בינוי של משרדים לחברות תרופות ידיעות. מכיוון שמרבית מצוות התכנון שלנו עובד מהבית, היום יום שלי מתחלק בין תמיכה במחלקת התכנון, בעיקר במתן תמיכה לצוות תכנון ריהוט וכן במתן מענה ותמיכה מהירה לצוות המכירות. כולנו נרתמנו כולל המנכ"ל לתמוך במהלך חלק של העבודה בתפעול למרות הצמצום במספר העובדים שמגיעים למשרד. יתרת הזמן שלי מוקדש לפרויקטים עתידיים, פרויקטים אשר יתמכו את אנשי המכירות ביום שאחרי הקורונה.

 

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים: רוב התקשורת נעשית באמצעות שיחות טלפון אני תמיד מאמינה בתקשורת ישירה וקול אנושי, וכמובן גם באמצעות מיילים, לקוחות, אדריכלים וספקים בתחום עדין מחוברים ברמה היומיומית.

את ישיבות הצוות שלנו אנחנו עורכים באמצעות תוכנת זום, כאשר חלקנו במשרד וחלקנו עובדים מהבית על מנת לרווח את המרחק בין העובדים השוהים במשרד. הספקים שלנו מאירופה, בעיקר מאיטליה, גרמניה, צרפת והולנד, וכמו כל אירופה בימים אלה במצב מאוד קשה בעיקר מורלית, אני מנהלת שיחות שבועיות עם אנשי הקשר בחו"ל כדי להביע תמיכה במצב ואופטימיות להמשך. הם מאוד מעריכים את ההזדהות והתמיכה ומחכים לחזור לשגרה.

טיפ לעובדים בתחום: אסטרטגיית שיווק נכונה היא כזו שמסתכלת קדימה ותומכת בהווה בתגובה מהירה. בימים שהשגרה כל כך שונה חשוב לתמוך בצוותים החיוניים במשרד ולמלא את מקומם של מי שעובד מהבית ובעיקר לתכנון נכון קדימה ליום בו המשק יחזור לתפקד. בנוסף בשיווק תמיד יש  פרויקטים שנדחקים הצידה בעומס היומיומי הרגיל, זה זמן מצוין לקדם פרויקטים שיובילו את החברה קדימה בהמשך השנה ולקראת שנה הבאה כמובילה בתחום.

 

ליזה יופה
מנהלת שיווק, חברת הקוסמטיקה- ביופור, כבר 22 שנים.

הוראות משרד הבריאות לא מאפשרות לקוסמטיקאיות לקבל לקוחות, תפקידנו להציע פתרונות לניהול שגרת טיפוח גם בבית

הלו"ז שלי בימי הקורונה- מתחיל כרגיל ב6.00 בבוקר. לא נשארת בפיג'מה אלא מקפידה על אימון גופני שמחליף את ריצת הבוקר לפני ימי הקורונה.

ב- 8:00 בבוקר, מתחילה את יום העבודה, בקריאת כל אתרי החדשות. מתן תשובות ללקוחות ברשתות.  

ב- 9.00 מתחילה וידאו צ'אט עם משרדי היח"צ והפרסום, מתעדפים את המשימות היומיות ומתחילים בשגרת היום הלחוצה רק מהבית.

ב- 10.00 מתחילים ישיבת צוות עם מנכ"ל החברה, רונית שגב, נערכים עם תוכניות אופרטיביות עדכניות בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ומעדכנים את הלקוחות בטקטיקות עבודה מרחוק עם לקוחות הקצה. מאחר שההנחיות של משרד הבריאות לא מאפשרות לקוסמטיקאיות לקבל לקוחות, ותפקידנו כחברה מובילה להציע פתרונות לניהול שיגרת טיפוח גם בבית, העבודה בימים אלו אפילו מאתגרת יותר מאשר בימים רגילים.

הקמנו מערך שלם שמספק לקוסמטיקאיות לנהל שיגרת עבודה מרחוק, ולספק ללקוחות שלה את המוצרים עד הבית, לאחר אבחון דיגיטלי. אנחנו מיצרים עבור הקוסמטיקאיות כלים שיווקיים לתקשור עם לקוחות הקצה, באמצעות וובינרים, לייבים ברשתות החברתיות, סרטונים, פוסטים וחומרי שיווק מודפסים, על מנת לאפשר להם לעבוד גם מהבית בתנאים החדשים שנוצרו.

המצב החדש, הציף הביא איתו הרבה הזדמנויות חדשות שלא חשבנו עליהם לפני ותפקידי לזהות אותם ולנצל אותם במקסימום.

טיפ לעובדים בתחום: שיגרת עבודה רגילה יכולה להתקיים מכל מקום. באפקטיביות. דווקא המרחק מהמשרד מאפשר לחשוב מחוץ לקופסה. להיות יותר יצירתיים מבדרך כלל, לראות את הדברים בפרספקטיבה אחרת.

 

חני שלום

סמנכ"לית שיווק וחווית לקוח, חלי ממן - רשת ארצית לקבוצות תמיכה לירידה במשקל ואורח חיים בריא, מעל 10 שנים בתחומי הדיגיטל והשיווק

זה הזמן לפתח את כישורי היצירתיות שלנו וחשיבה מחוץ לקופסה, נסו להפיק מהתקופה הזאת את המיטב

 

הלו"ז שלי בימי הקורונה: כאשר התחלנו לזהות שהמשבר הולך לחלוש גם על הפעילות העסקית פה בישראל ולשנות את אורח החיים הכללי של כולנו, החלטנו לעצור את כל הפעילויות השיווקיות שעמלנו עליהן במרץ עד לאותה נקודה, מתוך ראייה שכרגע הדבר היחיד שצריך להתמקד בו הוא חווית הלקוח והשירות למשתתפים הפעילים שלנו וניתוב הפעילות השיווקית לייצור תכנים רלוונטיים לתקופה הנוכחית שתיתן ערך ללקוחות, לגולשים ולכל אדם. החל מתפרטים לחיזוק המערכת החיסונית ועד לסרטוני השראה של חלי נוכח התקופה.

דווקא בתקופה הזו חשוב לנו להיות לצד המשתתפים ולתת להם את השירות הכי טוב ולתמוך בהם אף על פי ההחלטה להקפיא את כל המנויים עד החזרה לשגרה. פתחנו קבוצות וואטסאפ ייעודיות ובכל יום המשתתפים מקבלים סרטון ספורט, טיפ תזונתי, חיזוק ותמיכה מחלי, כל מוקד שירות הלקוחות שלנו עובד ותפקידו בימים אלו לתמוך ולתת שירות, אנחנו דואגים שכל המשתתפים ידווח לנו שקילות ולא כי זה מה שחשוב, אלא, כדי שנהיה איתם בקשר ולא נאבד אותם. בנוסף פיתחנו פלטפורמת WEB שתעלה לאוויר ממש בימים אלו Heli –Online שכל משתתף יקבל: כלים, טיפים, השתתפות לייב בקבוצות ואף תמיכה מקצועית מהמוקד, האתגר הגדול שלנו היה ליצור חווית לקוח למשתתף ולא לגרום לו להתחיל להסתבך באפליקציות. חלי והשותפה שלה לילה בסטארטאפ שלהן Wis2Biz פיתחו פלטפורמה דיגיטלית שמייצרת חוויה וקלה לתפעול וגם שם יוכל הלקוח להמשיך את התהליך הקבוצתי עם המדריך הקבוע שאליו הוא רגיל.

8:30  אחרי קפה ומקלחת פותחת מחשב ומתחילה לעבור על המשימות הפתוחות. 9:30 שיחת וועידה עם צוות הפרויקט, דיילי יומי מעבר על המשימות המשותפות שיש לנו כדי לקדם את הפרויקט לעליה לאוויר. 10:00 שיחת וועידה עם בית התוכנה sogo שמלווה אותנו בימים אלו עם הפיתוח של הפלטפורמה ועוזר לנו לקדם את הפרויקט לעליה לאוויר. 11:00-15:00 יוצאים לעבודה לביצוע משימות Hands – on של הפרויקט. עבודה עם שיתופי מסך, הפקה של חומרים וכתיבת מסמכי אפיון, שיחות טלפון, שיחות וועידה בווידאו. 15:00 – 15:30 צהריים. 19:00 – 15:30 המשך עבודה על משימות. 19:00 שיחת סיכום סוף יום – מתעדכנים על משימות שבוצעו במהלך היום מכינים את הלו"ז עבודה למחר.

טיפ לעובדים בתחום? זה הזמן לפתח את כישורי היצירתיות שלנו וחשיבה מחוץ לקופסה, נסו להפיק מהתקופה הזאת את המיטב, מתוך החוסר הברירה שהמציאות מכתיבה לנו, נוצרות דרכים יצירתיות לתקשורת שאנחנו לא כל כך רגילים אליהם ביום – יום. במקום "לבזבז" שעות עבודה רבות על נסיעות ופגישות מרובות משתתפים הפגישות ב"און - ליין" הופכות להיות יעילות יותר וממוקדות יותר אני מאמינה שללא ספק נאמץ את הכלים החדשים וההרגלי העבודה האלו ונעשה בהם יותר שימוש גם ביום שאחרי.

 

עדי אורנשטיין-בייליס

מנהלת שיווק של מכללת BPM - המכללה של תעשיית המוזיקה, כ-12 שנים בתחום השיווק.

הכי חשוב גם לשמור על אופטימיות, להבין שהמצב זמני והוא ייגמר וצריך לשמור על רצף ועשייה

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? הבית מתעורר בסביבות שמונה בבוקר כך שעד עשר אני נטו בענייני בית. מעשר עד 12:30 אני בג'ינגול בין הבית לעבודה. ב12:30 מגיע בן זוגי להחליף אותי עם הילדים ל-4 שעות של עבודה מאומצת. בארבע וחצי עוברים לעבודה פלוס משפחה שזה השלב הכי קשה של היום כי לכל צד יש צרכים רבים 🙂 לרוב היום מסתיים קרוב לחצות  

כל הפגישות מתקיימות בזום ובמקביל יש הרבה הקלטות בוואטצאפ. כדי לא לבזבז זמן בכתיבה או להצליח לקדם דברים תוך כדי בישול, נקיון או הרכבת פאזל 😃

טיפ לעובדים בתחום? הטיפ שלי זה לסדר את הראש בלילה כשכל הבית ישן ולתת, במידה ואפשרי, משימות לצוות שנמצא בבית ללא ילדים ויכול לעבוד באופן רציף וללא הפרעות. הכי חשוב גם לשמור על אופטימיות, להבין שהמצב זמני והוא ייגמר וצריך לשמור על רצף ועשייה. 

 

דני פלד, מנכ"לJEUNESSE GLOBAL

בתחום השיווק הרשתי – כעשר שנים

 

איך נראה הלו"ז שלך בימי הקורונה: אני ממשיך להגיע למשרדים ולמרכז הלוגיסטי שלנו. ממשיכים להוציא משלוחים לכל המפיצים שלנו ולכל הלקוחות שלנו עד פתח הבית. המון שיחות טלפון, המון תקשורת וואטסאפ, הרבה שיחות ועידה בזום.

טיפ לעובדים בתחום: תחום השיווק הרשתי הוא תחום שבנוי על עבודה מהבית, זו ההתמחות של העוסקים בו. יש לעוסקים בו הזדמנות לנסות ולעזור לכל אותם אלו שלא מורגלים בעבודה מסוג זה ונכון יהיה שיגישו את העזרה הזו ויתרמו מהמומחיות שלהם לכמה שיותר אנשים.

 

סהר סולומון
מנהלת שיווק ופיתוח עסקי ב Digitalent, כ-3 שנים בתחום.

כל יום עבודה מתחיל דווקא- בערב שלפני. יושבת עם הבנזוג ופותחים יומנים בדריכות

איך נראה הלוז שלך בימי קורונה? כל  יום עבודה מתחיל דווקא- בערב שלפני. יושבת עם הבנזוג ופותחים יומנים בדריכות: ״יש לי פגישה בין 9 ל- 10".  ״אין בעיה אז אני אהיה עם הילדים אבל ב- 11 חייב ללכת להתכונן למצגת שלי ב12״, ״בסדר אז אני אתן להם צהריים ואמשיך לעבוד כשהם ישנים״..וכך כל יום מג׳נגלים בין ״משמרת-ילדים״ ל-״משמרת-עבודה״.

עונים לטלפונים, הודעות ומיילים תוך כדי החלפת חיתול, ובעיקר מנסים גם ליצור זמן איכות עם הילדים, אבל גם להמשיך ולהיות המקצועיים ביותר בזמן של העבודה.

איך את מתקשרת עם לקוחות וספקים? האמת? כרגיל. כל פרויקט או קמפיין מאז ומתמיד דרש ממני להעביר בקשות ואפיונים- במייל, להסביר את הדרישות- בטלפון ולחדד נקודות חשובות- בוואטסאפ. את פגישות הצוות וסיעורי המוחות העברנו לשיחות וועידה או לפגישות בזום, שמאפשרים לנו לראות אחת את השניה; את החיוך, ההתלבטות או חוסר ההסכמה.

תוכנה אהובה לעבודה מרחוק? גוגל שיטס. שמעבר לאפשרות לעבוד ביחד על אותו הקובץ ולעדכן בזמן אמת, היא מאפשרת לי לרכז את כל המשימות של הצוות לקובץ מנוהל אחד, להוסיף, לשנות, להוריד. כמעט כל ישיבת צוות מתחילה במעבר על הגוגל שיטס, על התהליכים שבנינו שם, על הקהלים שחילקנו והמסרים שכתבנו.

טיפ לעובדים בתחום? היות סופר מדויקים. לכתוב ערב לפני מה המשימות למחר ומה הדחופות ביותר- ואיתן לפתוח את הבוקר. לשריין ביומן פגישות, זמני עבודה, וגם זמני הפסקות (או במקרה שלי- זמני ילדים). לשאול את הצוות ושאר העובדים לשלומם, לא לשכוח שזו תקופה קשה לכולם ומעבר לאתגרי העבודה והשהייה בבית, לכולם יש משפחה, סבא וסבתא, הורים לדאוג להם. אז להתחיל כל בוקר בשאלה כנה ״מה שלומך?

 

עמית ישראל
מעצב פנים ומוצר, בעלים של סטודיו עמית ישראל עיצוב a.i.design studio, בתחום העיצוב- 17 שנים אחרונות.

ארוחת צהרים ביתית עם משפחתי הפכה להיות משהו בשגרה

 

מיום רביעי האחרון עובד מהבית, למעט יציאה לפיקוחיים בפרויקטים שבביצוע. כל שאר העבודה עברה לתכנון מול לקוחות, קבלנים וספקים באמצעות שיחות וידאו, ווטאסאפ או דרך מערכת ה- zoom  שמאוד נוחה ויעילה.

סדר יום בימי קורונה: שגרת היום שלי בתקופת הקורונה מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות באימון קבוצה דרך ה ZOOM , לשעה וחצי בערך ואז מתקלח ואוכל ארוחת בוקר קלה. ובאזור השעה 8:30 ממשיך למשרד הביתי לפגישות עם לקוחות, כולל מעבר על תכניות  פרויקט. מעבר על מפרטים וכתבי כמויות או על תמונות מוצרים ובחירות לפני רכישה מול ספקים שונים וכל הפעילות הנצרכת לקידום הפרויקט.

ארוחת צהרים ביתית עם משפחתי הפכה להיות משהו בשגרה שרק משתנה בשעה ביום, אח"כ ממשיך לסגירת קצוות במשרד הביתי ובאזור השעה 17:30 יצירה ועשייה משותפת עם הילדים. בסוף השבוע האחרון הקלטתי מספר הרצאות בווידאו להשקת סדנא חדשה למעצבים פעילים ולסטודנטים שלי במטרה ללמד על עיצוב טכנולוגיות ייצור והדרך המתאימה לייצור בהתאם לשיטות וחומרים.

טיפ לעובדים בתחום: זה הזמן לתכנון ועבודה על תכניות והדמיות, זו תקופה נהדרת לחיזוק השיווק, תיחזוק אתר האינטרנט, ניוזלטרים והעברת ידע ללקוחות הקימים וללקוחות פוטנציאליים, אני עושה זאת דרך הרשתות החברתיות ודרך ניוזלטרים מעשירים אותם אני מעביר .

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד