הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הלך השבוע

26/05/2011

ליאור צורף, מנהל השיווק של מיקרוסופט ישראל לאורך שנים רבות וכיום יועץ ומרצה בתחום, עשה השבוע צעד משמעותי להגשמת חלום שלו: להרצות בכנס TED. בינתיים הוא הגיע לאודישן המלחיץ, ובדרך הוא אימץ עיקרון שיווקי מרתק. אם עדיין לא נתקלתם בחיה בשם TED, אז אתם חייבים זאת לעצמכם.

 

מדובר בארגון ללא מטרות רווח שקיים מאז 1984 ככנס קטן להפצת רעיונות בנושאי טכנולוגיה, בידור ועיצוב (ראשי תיבות TED). מאז הוא הפך לאחד הכנסים החשובים בעולם, עם שני כנסים מרכזיים בארה"ב ואחד באנגליה. לכנס מגיעות רק ההרצאות המרתקות ביותר מבחינת הגשה ותוכן, ולרוב הן מוגבלות לזמן קצר של 18 דקות בדיוק. לכנס מגיעים  להרצות מובילי דעה עולמיים כגון ביל גייטס, בונו ורבים וטובים אחרים. עלות הכרטיסים לכנס עומדת על כ- 1,500 דולר. כל ההרצאות משודרות ונשמרות באתר TED שכולל תרגומים ל- 50 שפות. ההרצאות באתר גם מגיעות מכנסי לוויין שנערכים בצורה לא רשמית, כגון TEDx תל אביב שהתקיים לפני שנתיים.

 

ליאור צורף גילה באמצעות הפייסבוק כי נערכים אודישנים למרצים חדשים ב- TED. הרעיון של ליאור להרצאה היה שימוש ב"חוכמת ההמונים" והוא אימץ את הרעיון עד הסוף. ליאור נעזר לאורך כל תקופת ההכנות בחבריו בפייסבוק כדי להכין את המצגת, ועל כך בדיוק הייתה ההרצאה עצמה. הוא קיבל הצעות לסיפורים, נעזר בחברים לצורך עיצוב.

 

בכך לקח ליאור את אחד מהרעיונות השיווקיים המתקדמים ביותר, Crowd Sourcing ויישם אותם הלכה למעשה במיתוג האישי שלו, ובפעילות המקצועית. הקראוד סורסינג מדבר על שילוב ההמונים בקבלת ההחלטות של הארגון כדי להשיג תוצאות איכותיות. הסורסינג יכול להתבצע כשקוקה קולה מתייעצת עם הלקוחות הצעירים שלה לגבי פעילות הקיץ שהם רוצים לקבל, או כאשר המרכז לחקר השואה בארה"ב נעזר בהמונים כדי לענות על פניות שהם מקבלים.

 

בסיום המצגת שלו במסגרת האודישן הקריא ליאור את המשפט המסכם מתוך הצעות שהקהל הציע בטוויטר...
Great Minds Think a like....Smart Minds think together

 

 

 

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד