הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הלך השבוע

9/06/2011

אתם כנראה מצפים שהשבוע המדור יהיה בסימן שבועות. אבל חוץ משתי חברות שעשו פעילות דומה סביב ארוחות בוקר ועשרות מתכונים ממומנים לעוגות גבינה, לא נתקלנו בפעילות שיווקית מרשימה – אז נתמקד במה שבאמת הלך השבוע: החיוכים של פריגת.

 

עמוד הפייסבוק של פריגת חצה השבוע את רף 50,000 לייקים, הודות לפעילות שקראה לגולשים לעזור לאנשים אחרים לפתוח את היום ברכבת. אבל לא בגלל הכמות בחרנו במהלך השבוע.

 

הסיבה העיקרית לבחירה היא החיבור בין הפייסבוק לעולם האמיתי. זו אחת מהמגמות החשובות ביותר כיום בעולם השיווק, ואידיאולג'יק, האחראית לקמפיין פריגת, מראה שוב כי היא מובילה את המחנה. בשנה שעברה אידיאולוג'יק הקימה את עמדות הלייק בקוקה קולה וילג' שיצרו חשיפה מוגברת בפייסבוק.

 

הפעם הציבו באידיאולוג'יק מסכים אינטראקטיביים בתחנות הרכבת, בהם הופיעו משפטים מחויכים שהעלו גולשים, והממתינים לרכבת יכלו לתת להם לייק. אם מזדמן לכם לנסוע ברכבת, אתם יודעים עד כמה זו יכולה להיות חווייה מפוקפקת, בעיקר לאור יכולות האיחור שמפגינים שם, ועד כמה שבירת השגרה שם היא דבר מבורך. מאידיאולוג'יק מוסרים כי כ- 50,000 הצבעות התקבלו מהממתינים ברציפים.

 

הקמפיין מהווה הצלחה גם בזכות ההמשכיות שהוא מציג. עמוד הפייסבוק של פריגת פועל כבר זמן ארוך תחת מיתוג "החיוכים". רוב החברים בעמוד כבר הצטרפו אליו לפני קמפיין הרכבת, כשבתקופה האחרונה בכל בוקר מפרסם העמוד בדיחה קטנה. הפעילות השוטפת הזו מייצרת תגובות ומגדילה את היקף הלייקים בקצב של 100 עד 150 לייקים ביום. במהלך קמפיין הרכבת הסתבר כי כ- 60% מהחברים הקיימים בעמוד לקחו חלק בפעילות. לאור הביקורת על חברות רבות שמבצעות קמפיינים קצרים ולא יעילים בפייסבוק, ראוי לציין את ההמשכיות ויצירת הקשר השוטף והדינמי עם הלקוחות.

 

נקודה אחרונה בנושא הקמפיין היא רמת ההשתתפות של הקהל בכתיבת משפטים. בכל קמפיין פייסבוק, החשש הגדול הוא מהיכולת והרצון של הקהל להשתתף באופן אקטיבי ולייצר תכנים. במקרה זה, כנראה השילוב בין פניה לרגש של הגולשים ("עזרו לאחרים") לבין הבקשה למשפטים קלילים ייצר למעלה מ- 5,000 משפטים.

 

הפעילות תימשך עד יום שני בערב.

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד