הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הלך השבוע

4/08/2011

בימים בהם המצב הכלכלי האישי נמצא בראש סדר היום, היינו מצפים לראות יותר קמפיינים שיווקיים שמנסים להזדהות עם הלך הרוח. אז מה הלך השבוע בנושא?

 

בארץ חברת הבינוי דמרי, יצרה קמפיין שיווקי שמבטיח מענק נוסף מטעם החברה לרכישת דירה בפרויקטים שלהם בפריפריה. מצד אחד זה מהלך תגובתי מעניין, אך מצד שני נראה שבעולם של מחאה מתוחכמת דרך הצגת ההטבה נראית "נמוכה מידי".

 

דווקא קמפיין שעלה בארה"ב מצד בנק ההשקעות Citi פונה לאמהות ומסייע להן להבין את העלויות הנדרשות להבאת תינוק לעולם. אתר מיוחד, הכולל מחשבון "עלות תינוק" ודוח מיוחד בנושא אמור לשדר לאמהות אנחנו איתכן, אנחנו מבינים אתכן. הקמפיין לא מתמקד במכירה ישירה אלא בתפיסת תשומת הלב של הלקוח העתידי. נקודה מעניינת, היא לראות בנשים כקובעות מדיניות פיננסית במשפחה. בארץ, רוב הקמפיינים בתחום מכוונים לגברים.

 

 

בארץ נכנסה לתחום המחשת התכנון לחיים חברת כלל עם משחק מקוון, נוסח מונופול או החיים, המנסה להמחיש את הצורך ברכישת המוצרים של כלל. במסגרת המשחק השחקן מטייל על הלוח, מרוויח עבודות, נתקל באסונות מולם הוא יכול להיות מבוטח, וצריך לאסוף הישגים, שאחד מהם הוא ילדים. העלות של ילדים במשחק מתומחרים ב- 200 שקל לתור.  המשחק עצמו נראה קצת מורכב מידי לאוכלוסיה הרחבה, החל משלבי ההרשמה שגם דורשים הפעלת אפליקציה לפייסבוק, גם הבנה של הוראות המשחק, וגם דורש זמן משחק ארוך. משחקים מול יריבים חיים אחרים, גם דורשים אופרציה לא פשוטה וגורמת פעמים רבות לנטישה של הצד המפסיד בטרם עת.

 

האם נראה בקרוב יותר חברות שמציעות פתרונות פיננסים ש"מבינים" את הלקוח ?

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד