הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הלך השבוע

11/08/2011

 יכול להיות שכבר שכחתם, שהעיניים צמודות למסכי הבורסה ומסונוורות מלונדון הבוערת. אבל במוצאי שבת האחרון התאספו 300,000 איש בכל הארץ כדי למחות. מנקודת מבט שיווקית: אחד מהדברים  הגדולים שנעשו בישראל.

 

מיתוג מרהיב: מסר פשוט תוך שימוש באייקון ברור ומודולרי, שבימים של שימוש ברשתות חברתיות מאפשר לציבור הרחב לשחק איתו ולתת בו סימנים. וכמובן הצבע, שעדיין לא מיוחס לאף חברה מסחרית ולאף מחאה קודמת. צבע שעד היום מיוחס רק לדבורים ולקבוצות ספורט. את הלוגו עיצב יונתן קלנר.

 

מסר מעורפל: בעיתונות פרשנים מסוגים שונים עוד מלינים על חוסר המיקוד בדרישות מנהיגי המחאה.

אך דווקא  זה כוחו של המאבק. מנהיגי המחאה בחרו במסר הכי מעורפל שיש "צדק חברתי", ובמודע או לא במודע הם הלכו בדרכם של טובי הפוליטיקאים שמעדיפים להגיד הכי מעט בהרבה מילים. בלי מסר מעורפל המספרים שהגיעו לרחובות לא היו מגיעים. מה גם שההתקפות של אשפי התקשורת שעובדים בצד הממשלה היו מצליחות לפלג את המוחים למחנות קטנים בעלי אינטרסים שונים. המסר הכללי מנע את הפילוג, על אף הנסיונות הרבים השבוע להציג את מובילי המחאה כמפולגים. אפשר להשוות את הדברים למחאת הרופאים – שם דווקא הצליחו באוצר לפלג בין המתמחים להסתדרות, ואולי אף יצליחו לגרור מספיק זמן להתערבות בית המשפט.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד