הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

משעממים, נמאסתם.

12/02/2015
משעממים, נמאסתם.

"יש לי רעיון גאוני, בוא נרכב על הגל של הבחירות", אמר איש השיווק. והופ, עלה לאוויר עוד קמפיין שקורא לצרכנים "לבחור" נכון, או מודעה שמחקה את עיצוב המודעות הפוליטי שכל כך שחוק בעצמו. אם היו בחירות כל 4 שנים היה בזה היגיון, אבל רוב האזרחים עייפים מהבחירות האלה, לא מתרגשים, לא מרגישים מעורבים, ובסך הכל הבחירות הן יותר אדווה  ולא גל לגלישה.

אבל אי אפשר להאשים את איש השיווק. גם הקמפיינרים הפוליטיים עצמם נדבקו בחיידק השיעמום. סרטון המסיבה המדובר  של מרץ, שבעצם לא אמר כלום, היה יכול להפוך למקפצה ראשונית לקמפיין שונה ומעניין. במקום, המסיבה הפכה לקוקטייל אנמי – עם קמפיין שמתבסס על אנטי לבוז'י וציפי, שזה כמו לנסות גל בים כשאתה עומד על היבשה – זה יבש ולא מתרומם לשום מקום.

גם הליכוד ממשיך עם אותן מנטרות שהושמעו לאורך כל הקדציה האחרונה ואף לפניה. אמת ידועה היא שהמסרים בזמן בחירות צריכים להיות שונים מאלה שאתה משמיע בזמן הקדנציה. האחרונים מכוונים כדי להשיג שרידות, ואילו הראשונים נועדו להציע תקווה. בנימין נתניהו נשאר על אותו הקו האיומי, הכל מתערבב, והאמת - גם מתחיל לשעמם.

על הקמפיין של המחנה הציוני לקח אחריות איתן כבל, ונראה מה יהיו התוצאות. אבל להלן הצעה – כשכל המתחרים שלך עושים משהו אחד תמצא את הייחוד שלך. בעוד כל המפלגות, כבר מספר מערכות בחירות, מציבות בקדמת הקמפיין אך ורק את יו"ר המפלגה,  הייחוד של מפלגת המחנה הציוני יכול להיות ברשימת המועמדים שלה.

על מפלגתו של כחלון אין בכלל מה לדבר בינתיים, בעיקר לאור שלטי החוצות החיוורים רק קצת יותר מהמהלכים התקשורתיים האחרונים שלו והרכבת הרשימה.

היחיד שמצליח לעקוץ הוא בנט. הוא מוציא סרטונים עוקצניים באמת, יש לו מסר אחיד וברור, הוא תובע עיתונאים, וממליך שחקנים. האם זה עובד, זאת כבר שאלה אחרת. אולי המסר של "אח" פנה יותר לקהל הרחב  מהמסרים התוקפניים נגד התל אביבי הממוצע,  ואולי בעצם אנחנו אוהבים אותם משעממים?

טיפ: אוהבים אתכם  אבל עד גבול מסוים

בשבועות האחרונים עוקבת אחריי מודעה של חברת בניית אתרים לכל אתר שאני הולך אליו ומופיעה לפני כל סרטון יוטיוב שאני מעלה. זה משעמם. וגרוע מכך, אם בהתחלה זאת הייתה חברה שהערכתי, עכשיו אני כבר לא מסוגל לשמוע עליה.

זאת תופעה נפוצה שמתרחשת כתוצאה משימוש בכלי ה- Remarketing של מודעות גוגל, וגם פעמים רבות בפרסום בפייסבוק (רימרקטינג או סתם מודעה). בגוגל חשוב להשתמש באפשרות להגביל את מספר החשיפות למודעה עבור כל גולש. בנוסף, מומלץ גם להחליף מודעה פעם בכמה זמן – נניח להציג בכל פעם מוצר אחר של החברה, או לשנות את הנוסח והצבעים. פייסבוק לא מאפשרת להגביל את מספר החשיפות, לכן כאשר מפרסמים לקהל יעד מצומצם יחסית יש להחליף מודעה באופן ידני.

את התוצאות של אסטרטגיה כזאת תראו מהר מאוד – אחוזי התגובה יגדלו בכל פעם שתחליפו מודעה, וכתוצאה מכך המודעות יוצגו בצורה יעילה וחסכונית יותר.

הפוסט בחסות Fortissimo Smart-Media - שיווק באינטרנט מבוסס תוכן

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד