הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מגזר הפנויים/פנויות 2002: לא ממהרים להתמסד…

1/11/2002
במפקד התושבים שנערך בארה"ב, נמצאו יותר משקי בית של אנשים החיים לבדם, בהשוואה למשפחות עם ילדים (נישואין ראשונים). הגידול הכי חד בשנות ה- 90 היה בפרופורציית האנשים שחיים בגפם. בשלושת העשורים האחרונים, גדל אחוז הנשים הרווקות בארה"ב בגילאי 20-24 מ- 36% ל- 73% ובגילאי 30-34, גדל מ- 6% ל- 22% (יותר מפי 3!).

המגמה בקרב הנשים המערביות ברורה, והיא לדחות את נישואיהן לגיל מבוגר יותר. נטיה זו צפויה להימשך, מכיוון שיותר נשים דוחות את נישואיהן ומשקיעות את כל מרצן בלימודים אקדמאיים, פיתוח קריירה, והשגת עצמאות כלכלית. מכיוון שאנשים יודעים שיהיו נשואים עד גיל מאוחר, גיל 40 מקביל למעשה לגיל 30 של שנות ה- 80.

מעל מיליון פנויים בישראל ( שמשקיעים בעיקר בעצמם…)
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 1999, 1.123 מיליון אנשים, כ- 35% מהציבור היהודי המבוגר בישראל, הם פנויים. זאת, לעומת כ- 20% בלבד לפני כ- 40 שנה.

הן הדמויות ב"סקס והעיר הגדולה" והן ברדיג'ט, גיבורת הסרט "יומנה של ברידג'ט ג'ונס", משקפות את האנשים ששולטים ומעצבים את חיי המטרופולין בניו יורק, לונדון, טוקיו, פריס ותל אביב: רווקים/ות, בשנות ה- 20 והשלושים לחייהם, משכילים, מתוחכמים ובעלי מודעות עצמית גבוהה.

אלה הם הצרכנים והיצרנים העיקריים של תעשיות הפרסום, הבידור, הפנאי והמדיה. יותר מכל אוכלוסיה אחרת, הם בעלי זמן פנוי, הכנסה פנויה, ונכונות להוציא כספים על אופנות וחידושים.

עפ"י נתוני ה- TGI, שנאספו בקרב גולשי אינטרנט פו"פ, נמצאו כמה עובדות מעניינות:
- 41% אוהבים להיות מעודכנים באופנה האחרונה (43% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 43% נוטים להשתמש בארוחות מוכנות וארוזות (24% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 15% נוהגים להוציא כסף בלי לחשוב (48% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 88% נוטים לבקר ברשתות מזון מהיר (29% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 50% יצאו לחופשה בחו"ל בשנה האחרונה (14% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 91% מבקרים בחנויות אופנה וביגוד (10% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 58% מגדירים עצמם אנשים אופנתיים עם סגנון (37% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 39% מתעמלים באופן קבוע (31% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 63% מעדיפים להשתמש באמצעים האלקטרוניים החדישים ביותר (28% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 57% נהנים להוציא כסף על ארוחה טובה במסעדה (20% יותר מהממוצע באוכלוסייה).
- 53% שמים לב לשלטי פרסומת ( 17% יותר מהממוצע באוכלוסייה).

נתונים אלו תואמים לנתונים שנאספו באתר ההיכרויות קופידון
(www.cupid.co.il):
65% מחברי האתר הם בעלי השכלה אקדמאית, 80% נוסעים לחו"ל לפחות פעם אחת בשנה, 70% אוהבים לצאת ולבלות. צורות הבילוי המועדפות עליהם הן: בתי קפה (37%), מועדונים (22%), מסעדות (17%) וסרטים (17%). בנוסף, ניתן לאפיינם כליברליים, מודעים לפרסום
ומגיבים אליו, נהנתנים, מאמצי טכנולוגיות חדשניות, מודעים לבריאות ולספורט, צרכנים של מותגים, ערניים לחידושים, ולהזדמנויות מעניינות, בעלי יכולת לצאת לחופש בהתראה קצרה.

קהל עצום, שמחכה שיגלו אותו
"בעוד עולם הבידור, הטלוויזיה והאינטרנט כבר גילה את שוק הפנויים ומייצר עבורם תכנים רלוונטיים שהופכים להצלחה היסטרית (סקס והעיר הגדולה, אתרי היכרויות באינטרנט), השוק המסחרי עדיין לא הגדיר את פלח האוכלוסייה העצום ומנצל את חוזקותיו (טרם הוגדר קהל יעד לפרסום שהינו פנויים/פנויות).

Case Study: דוגמא לקמפיין אפקטיבי בקופידון
"איזה תחתונים תלבשי לדייט הראשון?" זו השאלה שנשאלו גולשות קופידון, כטיזר פרסומי של המותג ALLDAYS של חברת פרוקטר אנד גמבל.
הקמפיין, שעלה לרשת בחודש אוקטובר, הוכן על ידי חברת ARC interactive israel של גלר-נסיס-darcy עלה באתר קופידון וכוון לנשים בלבד.
במסגרת הקמפיין, נתבקשו הנשים לענות על מספר שאלות שונות כגון-
איזה תחתונים תלבשי לדייט הראשון? (כשהתשובות היו: א. הכי חמודים, ב. הכי חדשים, ג. תחתונים? ד. ממש לא משנה) או בהלבשה התחתונה את מעדיפה: א. תחרה שחורה, ב. כותנה, ג. הדפס נמר, ד. לא חשוב- העיקר שזה יתאים לי.
לחיצה על כל אחת מהתשובות הובילה את הגולשת לאתר של ALLDAYS.

אחוז ההיענות לקמפיין ALLDAYS בקופידון היה מרשים במיוחד ועמד על 9% (6,000 הקלקות מתוך 66,000 נשים שנחשפו לקמפיין), שכן הקריאטיב הותאם במיוחד לנשים היוצאות לדייט (גולשות בקופידון).

מניסיון הפרסום הרחב בקופידון, ניתן לומר בוודאות כי כאשר מבוצעת פניה ישירה לקהל זה עם הצעה רלוונטית, היא תקבל יחס מועדף מכל הודעה ג'נרית אחרת, ותיתפס כשירות והטבה יותר מפרסום נטו.

* תמר נדלר היא מנהלת השיווק של אתר האינטרנט קופידון (www.cupid.co.il). להערות / הארות: tamar@pointmatch.com

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד